Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:53

Op zich goed nieuws maar ook weer niet. Eerder een pezen probleem? Of meniscus of heup die bij bewegen verkeerd schuiven? Verder afwachten dus weer

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:58

Helaas nog geen kruimel van een eventuele bron gevonden. Hopelijk geeft de scinti iets aan wat een verklaring kan geven (anderzijds hoop ik ook weer dat er niks te vinden is).

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:00

Jeetje nog niets wijzer. Hopelijk kom je er morgen achter wat er aan de hand is. Misschien het bekken? Sterkte maar weer met afwachten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:29

Hannanas schreef:
Helaas nog geen kruimel van een eventuele bron gevonden. Hopelijk geeft de scinti iets aan wat een verklaring kan geven (anderzijds hoop ik ook weer dat er niks te vinden is).

Ik hoop van wel. Iets moet de kreupelheid toch verklaren. Dierenarts vond hem ook echt slecht. Hij heeft duidelijk pijn. Dus er moet iets zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:36

-O- -O-
Wat balen dat ze nog geen oorzaak hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:37

Arme Jim. Fijn dat er zaken zijn uitgesloten, maar die onzekerheid lijkt me ook echt slopend.

Wel 'positief' dat de DA het nu in ieder geval zelf ook goed zag, vorige keer liep Jim er doorheen toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 19:05

Ja klopt Berdien. Waarschijnlijk door de adrenaline. Hij liet nu duidelijk pijn zien. Wilde rechtsom echt niet de volte. Dus het was echt heel duidelijk nu.
Maar frustrerend dat de arts bevestigt dat er pijn is, duidelijke kreupelheid, maar nog niks kan vinden. Dus ik hoop echt dat die scintigrafie iets laat zien.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:11

Daihyo schreef:
Hannanas schreef:

Ik hoop van wel. Iets moet de kreupelheid toch verklaren. Dierenarts vond hem ook echt slecht. Hij heeft duidelijk pijn. Dus er moet iets zijn.

Je hoopt natuurlijk dat ze iets simpels vinden wat de klachten verklaart en dat het snel verholpen kan worden. Dat zou het mooiste zijn, toch?
Bij een paard van ons was ook een scintigrafie gemaakt bij de Lingehoeve, omdat ze maar niet achter de oorzaak van zijn vage kreupelheid konden komen. Uit de beelden (die ze naar een Amerikaanse arts hebben gestuurd ter beoordeling) bleek dat hij een botscheurtje had in het gewrichtsvlak.
Daar waren ze anders nooit achter gekomen, dus zo'n scintigrafie kan echt wel heel nuttig zijn.
Mijn paard is weer helemaal hersteld, hopelijk gaat het helemaal goedkomen met jouw Jim.
Sterkte met het wachten. :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 19:24

Ja een botscheurtje is een serieuze optie. Dat is ook genoemd. De vraag is dan waar. Vermoeden is toch nog steeds heup of knie.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:16

Hoe is het gegaan ts?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:41

Inmiddels al meer duidelijk?

Ik vind zo via tekst het beeld nog steeds min of meer hetzelfde als mijn merrie. Zij zou een kniebandje kapot hebben. Best veel mee gedokterd, achteraf wel spijt van. Negen van de 10 keer is toch oplossing rust. Bandenblessures duren lang. Geluk was dat mijn merrie drachtig was. Ik heb haar dus stil gezet, gewoon laten lopen. Alfa merrie van de kudde dus geen druk. Moest haar eigenlijk sterk houden maar merkte dat ze daar eerder slechter dan beter van werd. Dus mee gestopt. Wel PP gebouwd met oa balkjes etc. Ze heeft een half jaar rust gehad en nu gaat het goed. Zeg ik met gekruisde vingers. Want vriendin haar paard had ook iets soortgelijks en heeft nu na 1,5 jaar helaas een terugval dus heeft weer een paar weken vakantie.

Volgende keer zou ik 10 dagen buut geven en verder dus vooral heel veel geduld hebben. Aangezien boxrust geen optie is, kan je ook niet heel veel meer dan dat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 22:35

Knieband, meniscus, de hele knie is op de echo geweest en was goed. Ik vond het ook vreemd en arts dacht ook dat dat het was.

Ik weet helaas nog niets. Behalve dat hij de nacht goed is doorgekomen, braaf was, eet en drinkt. Vanmorgen is hij door de scinti gegaan en morgen krijg ik de uitslag.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:38

Ik hoop voor je dat het iets simpels is!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:04

Jeetje zie nu het topic pas wat een onzekerheid met Jim zeg! Ik hoop voor jou dat ze iets vinden maar dat het echt een kleinigheidje is want ik weet hoe het voelt om het niet te weten. Mijn merrie is ook door dr molen geweest en nooit wat kunnen vinden heeft goede en soms ook slechte dagen heeft nu pensioen maar we hebben nooit kunnen ontdekken waarom. Met de jongste laatst ook met handen in het haar gezeten omdat ze in training een op de andere dag kreupel was en ernstig... 2 maal gekeken voor een zweer niks gevonden, box rust niks verbeterd dachten zelfs een breuk evt ...uiteindelijk dierenarts erbij voet bekeken niks gevonden foto’s gemaakt en door een rare vlek op de foto’s toch gerichter gaan zoeken en daar kwam hij toch een hele flinke zweer tegen. Het was even een hoop zorgen maar met een sisser afgelopen als je maar weet wat het is en wat je eraan kan doen!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:53

Dat het niet is gevonden wil niet zeggen dat het er niet is. Ander paard hier had verbrijzeld straalbeen. In Utrecht vonden ze dat, terwijl dezelfde reeks foto's al op 2 andere klinieken was gemaakt. Dat kan dus blijkbaar, millimeter verschil in hoek van de foto. Bij mijn merrie dan het geluk dat het wel gevonden is, maar doe was vorig jaar gescand met allernieuwste apparaat wat er bestond en 2 dierenartsen. En dan nog de twijfel of dat het wel is. Precies die twijfel en kwestie pech of geluk is de reden dat ik voor een volgende keer zeg zet eerst maar een paar maanden/ (half) jaar weg. Niet alles is in een paar weken op te lossen, helaas. Zeker in de weke delen, en dan bij jim ook nog dagje ouder, is de doorbloeding trager en duurt het tergend lang.

Hoe dan ook, duimen dat je wat hebt aan de uitslag morgen, en vooral, dat hij opknapt en nog heerlijk wat km's mee kan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 10:57

Het probleem is gelokaliseerd. Het spronggewricht is stuk. Wat er stuk is, was dan weer niet te zien op de scinti, dus vanmiddag wordt er nog een röntgenfoto gemaakt en vanavond word ik teruggebeld.
Secundair waren er nog wat problemen te zien bij een aanhechting van een pees in het bekken en de heupen waren iets verhoogd, maar dat is allemaal gevolg van de sprong.

Vermoeden is een breuk, scheur in het bot, al dan niet in combinatie met artrose. Vanavond hoor ik meer wat betreft een prognose. Maar dat het niet goed is, dat is duidelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:59

Ik had het al zijdelings wat gevolgd maar jee zeg -O- dikke knuffel voor jou en Jim :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:02

Ooooh, kút -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:03

:knuffel: Knuf, ik blijf voor je duimen, Amanda!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:04

-O- je weet wat er is, dat is in ieder geval iets. Even afwachten wat de mogelijkheden zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:15

Dat klinkt niet best! Ik ga voor je duimen :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:18

He dikke schijt zeg, hopelijk valt het mee! :(:)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:19

-O- -O- :knuffel: :(:)

Dat klinkt niet fijn. Ik ken er niet veel van, maar hopelijk is het nog te genezen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 11:22

*2 jankbuien verder*

Ik duim heel erg voor een pijnvrij pensioen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:23

Oei, dat klinkt niet goed. Ik blijf duimen dat het toch relatief mee valt!