Droge mok die verergerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 13:40

Bedankt nog allemaal!

Inmiddels ziet mijn mok er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Paard heeft een week in de kliniek gestaan vanwege een wond, daar hebben ze het intensief behandeld met hydocortiderm. Daarna mokcreme gehad van hun. Hopelijk zijn de plekjes snel weg.

Mariljo

Re: Droge mok die verergerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:50

Dat ziet ër al veel beter uit gelukkig. Ik wilde nog zeggen dat ik ook denk dat het van binnen uit komt. Bij een manegepaard ook vanaĺles aangesmeerd wat niet hielp. Uiteindelijk is het over gegaan toen ik hem elke dag wat paardebloemen met wortel en al gaf en ook nooit meer terug gekomen. Zag er precies hetzelfde uit alleen had hij het aan 1 been wat ook nog dik was.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:20

Heb ook vanalles geprobeerd (sudo/betadine/Mokzalf/hydrocortiderm) maar wat magisch werkt bij mijn paard (kwpn):
Iedere avond insmeren met white vaseline van Grand National. Overdag gaat ze de wei op, maar moet dan eerst door een modderig stuk lopen. Als ik savonds kom en ze staat op stal en de benen zijn al droog dan borstel ik ze schoon en smeer dan in. Als ik eerder kom en haar van de wei haal en ze vieze benen heeft dan spuit ik ze even af en droog af met een handdoek. Daarna de vaseline erop. Als ze de volgende dag naar buiten gaat beschermt de vaseline nog steeds! En de korstjes worden er ook mooi zacht van en rol je er zo af met een schone handdoek.
Daarnaast geef ik dagelijks Kleefkruid. (Te koop bij pit-pit of de baroen) Dat zuivert en ik heb het idee dat dat ook enorm bij draagt!
Veel succes!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:04

Agnes schreef:
DuoProtection heeft nu ook mokspray/eczeem. Werkt volgens de eigenaar van het bedrijf heel goed. Ik heb het wel te koop.

Dat prikt als de neten. En werkt met deze mok echt niet. Het is tea tree met citroen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb met betadine alle korsten met een mesje weggehaald (werd me niet in dank afgenomen) daarna goed schoon en droog maken en met een dikke laag uierzalf ingesmeerd. Iedere dag de korsten weer weg (door de uierzalf waren die zacht en losgeweekt). Dat was het enige dat hielp.

Die van mij kreeg het door een combinatie van afspuiten na het rijden en zon.

Dit jaar niet afgespoten en geen mok meer gehad.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:20

Tiquira_Jill schreef:
Ik had bij mijn pony (ook 2 witte achterbenen) een week lang zwavelbloem gemengd met olie (papje) erop gesmeerd en echt niet gewassen hoe vies hij ook was.
Daarna een week mee gestopt en het met rust gelaten.
Wel altijd een droge schone stal inderdaad en na een week was het helemaal weg! Hij had het zelfs op zijn benen.
Nu is er gelukkig weer haar.
Dat was ook het enige dat hielp.
Je kan het kopen bij de drogist.
Veel beterschap met je paard! :(:)

Mee eens! Is al een heel oud middeltje. Succes met je paard!