Guasha therapie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij bekend met guasha?

Ja
85 (43%)
Nee
112 (56%)

Totaal aantal stemmen: 197

Muze

Re: Guasha therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:53

Volgens mij komt het in de extra cellulaire ruimte: tussen de cellen, vanuit het bloedvat...

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 19:00

Muze schreef:
Volgens mij komt het in de extra cellulaire ruimte: tussen de cellen, vanuit het bloedvat...

Dat zou ik even na moeten vragen, zoals ik het tot nu toe heb uitgelegd gekregen is het in de intercellulaire ruimte. Volgende week heb ik weer een lesdag!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:05

Wel eerder van guasha gehoord, maar gister ook in real life kunnen zien bij ene paard van stalgenoot. Het toont op mij als een fascia-techniek, waarbij desgewenst wat specifieker en harder ingewerkt kan worden.

Ik kan hier geen goed of fout aan hangen, is simpelweg 1 van de meerdere mogelijkheden. Niet ieder paard is hetzelfde, dus mooi dat er meerdere wegen naar rome zijn. :) Dit paard vond het wat lastig op de pijnpunten, maar liet ook een mooie ontspanning zien.
Overigens vind ik bij alle technieken het een goed plan te checken of iemand wel opgeleid is. Vrij beroep, dus iedereen die een goed boek heeft gelezen, of youtube heeft gekeken kan en mag zich als masseur uitgeven...

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 19:09

Juut schreef:
Wel eerder van guasha gehoord, maar gister ook in real life kunnen zien bij ene paard van stalgenoot. Het toont op mij als een fascia-techniek, waarbij desgewenst wat specifieker en harder ingewerkt kan worden.

Ik kan hier geen goed of fout aan hangen, is simpelweg 1 van de meerdere mogelijkheden. Niet ieder paard is hetzelfde, dus mooi dat er meerdere wegen naar rome zijn. :) Dit paard vond het wat lastig op de pijnpunten, maar liet ook een mooie ontspanning zien.
Overigens vind ik bij alle technieken het een goed plan te checken of iemand wel opgeleid is. Vrij beroep, dus iedereen die een goed boek heeft gelezen, of youtube heeft gekeken kan en mag zich als masseur uitgeven...

Leuk om te horen!

En ja helemaal mee eens! Altijd belangrijk om goed te kijken wie je bij je paard laat komen :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:34

Zijn er meer recente ervaringen?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:46

Wat een leuk topic!

Zelf heb ik een paard dat heel snel vast zit in zijn hele bovenlijn (van oor tot staart). Bij hem gebruikte ik al de masterson-methode en zo kon ik hem soepel houden tussen mijn osteo-behandelingen door. Ik ben zelf wel fan van alternatieve methodes en ook guascha kwam op mijn pad.

Mijn paard is heel duidelijk en koos dan ook overduidelijk voor de groene avonturijn. Op 1 januari heb ik de steen gebruikt en hij is dus al een week soepel en lijkt wat minder hoekig in de bovenlijn :D

Afbeelding
Afbeelding
Voor (25dec?)

Afbeelding
Paar dagen geleden

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:47

Heb je een cursus oid gedaan?
Ik denk erover de opleiding te doen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:50

Muze schreef:

Ik niet. TS wel volgens mij. Overigens heb ik me wel maanden heel goed ingelezen want dit zo maar doen lijkt me niet perse een goed plan.

Naar mijn idee en gevoel hou ik hem met de steen wat losser en is de andere methode die ik gebruik voor het iets grovere gebruik.

Mijn fjord vond dit trouwens een heel slecht plan en draaide bij introductie haar hoofd weg :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:28

Ik zelf ga de opleiding doen. . Ik heb stuk basis mee gekregen tijdens mijn opleiding tot instructeur.

Strijken kunnen we allemaal. Zomaar een techniek toe passen vind ik zelf niet verstandig omdat je ook schade aan kan richten. Guasha werkt best diep in. Ik zelf ken alleen de versterkend/verfijnde manier . De rest ga ik nog leren. Super veel zin in.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 08:46

Isabel_k schreef:
Wat een leuk topic!

Zelf heb ik een paard dat heel snel vast zit in zijn hele bovenlijn (van oor tot staart). Bij hem gebruikte ik al de masterson-methode en zo kon ik hem soepel houden tussen mijn osteo-behandelingen door. Ik ben zelf wel fan van alternatieve methodes en ook guascha kwam op mijn pad.

Mijn paard is heel duidelijk en koos dan ook overduidelijk voor de groene avonturijn. Op 1 januari heb ik de steen gebruikt en hij is dus al een week soepel en lijkt wat minder hoekig in de bovenlijn :D

[ [url=m/UqMfWA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b5W9FA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor (25dec?)

[ [url=m/XtMO6k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paar dagen geleden

Wat super leuk! Fijn dat het hem helpt! +:)+

Ik heb een draver al een aantal keer behandeld. Het is een erg introvert paard, sinds de guasha behandelingen komt hij steeds meer uit zijn schulp! Hij komt nu ook naar zijn eigenaresse toe vanuit de kudde, iets wat hij voorheen niet deed. Erg bijzonder!

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 08:47

Muze schreef:

Ik doe de opleiding inderdaad bij Greetje. Mocht je vragen hebben kan je altijd een pb sturen hoor! :D

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 08:47

plutolover schreef:
Ik zelf ga de opleiding doen. . Ik heb stuk basis mee gekregen tijdens mijn opleiding tot instructeur.

Strijken kunnen we allemaal. Zomaar een techniek toe passen vind ik zelf niet verstandig omdat je ook schade aan kan richten. Guasha werkt best diep in. Ik zelf ken alleen de versterkend/verfijnde manier . De rest ga ik nog leren. Super veel zin in.

Super leuk!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:15

Ik heb zelf een guasha steen gekocht ( meerder inmiddels) en zo nu en dan geef ik mijn paard zo'n massage. Ze kan heel goed aangeven wat ze wil. Ze kan er heerlijk voor gaan staan, hoofdje laag, hanglipje. Maar soms loopt ze weg, dan heeft ze er geen zin in. Klaar.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:51

Geeft deze therapie ook mooie resultaten op fascia?
Meer losheid?

En hoe bevalt Santai? Of bevalt Greetje beter?

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:50

Misty12 schreef:
Ik heb zelf een guasha steen gekocht ( meerder inmiddels) en zo nu en dan geef ik mijn paard zo'n massage. Ze kan heel goed aangeven wat ze wil. Ze kan er heerlijk voor gaan staan, hoofdje laag, hanglipje. Maar soms loopt ze weg, dan heeft ze er geen zin in. Klaar.

Wat leuk te horen en wat goed dat je zo naar haar luistert! *D

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:52

Muze schreef:
Geeft deze therapie ook mooie resultaten op fascia?
Meer losheid?

En hoe bevalt Santai? Of bevalt Greetje beter?

Ik weet (nog) niet of het resultaten geeft op fascia. Met guasha zet je als het ware het lichaam aan om zelf de afvalstoffen op te ruimen.

Santai heb ik geen ervaring mee, maar dit is alleen mens toch? Voor zover ik weet is Greetje de enige die de opleiding geeft voor mens en paard!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:00

Santai gaat ook een paarden opleiding geven.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 21:04

Muze schreef:
Santai gaat ook een paarden opleiding geven.

Ik heb even op hun site gegeven en zie het staan inderdaad! Ik heb dus geen idee wellicht heeft iemand anders er ervaring mee :) Verder vind ik de opleiding bij Greetje heel fijn en haar manier van werken en omgaan met paarden ook dus dat sluit goed aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:33

Isabel_k schreef:
Wat een leuk topic!

Voor (25dec?)

Paar dagen geleden

Waar is hij minder hoekig in de bovenlijn?

Zoals je op elke foto kan zien staat hij met de linkerkant van zijn lichaam naar binnen.

Op alledrie de foto's zie ik geen verschil?

Wat zie jij wat ik niet zie?

De scheve stand, zoals je bij jouw paard ziet, impliceert vaak maagproblemen. Zou mij daar eens in verdiepen als ik je verhaal zo lees.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:47

Nielojram schreef:
Isabel_k schreef:
Wat een leuk topic!

Voor (25dec?)

Paar dagen geleden

Waar is hij minder hoekig in de bovenlijn?

Zoals je op elke foto kan zien staat hij met de linkerkant van zijn lichaam naar binnen.

Op alledrie de foto's zie ik geen verschil?

Wat zie jij wat ik niet zie?

De scheve stand, zoals je bij jouw paard ziet, impliceert vaak maagproblemen. Zou mij daar eens in verdiepen als ik je verhaal zo lees.

Het kan dat ik foto's iets anders bekijk want ik zie hem dagelijks. Maar ik zie zeker verschil in zowel lichaam als beweging (welke je uiteraard niet op een foto ziet).

Daarnaast ben ik oprecht benieuwd waar jij maagproblemen in ziet. Dat lijkt mij dan weer vrij ver gezocht van enkele foto's :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:54

Is dit niet gewoon masseren met een hard voorwerp(je) in plaats van met je handen?

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 22:03

rien10 schreef:
Is dit niet gewoon masseren met een hard voorwerp(je) in plaats van met je handen?

Nee haha, je zou even op de 1e pagina kunnen lezen, daar leg ik het uit. Het is een speciale techniek, iets wat je niet bereikt met je handen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:03

Ok, ik ga lezen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:07

Toch snap ik rien wel.
Want waarom zou je dit precies niet met je handen kunnen bereiken door massage?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:09

Ik heb het gelezen, had er al eerder wat over gehoord. Het is een bindweefsel massage met een voorwerp. Met een voorwerp kan je vaak wat scherper in werken dan met je handen. Dat moet je willen, soms is het niet prettig om scherp in te werken. Ik zie ook wel paarden masseurs met een houtje inwerken.