Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juut schreef:Wel eerder van guasha gehoord, maar gister ook in real life kunnen zien bij ene paard van stalgenoot. Het toont op mij als een fascia-techniek, waarbij desgewenst wat specifieker en harder ingewerkt kan worden.
Ik kan hier geen goed of fout aan hangen, is simpelweg 1 van de meerdere mogelijkheden. Niet ieder paard is hetzelfde, dus mooi dat er meerdere wegen naar rome zijn.Dit paard vond het wat lastig op de pijnpunten, maar liet ook een mooie ontspanning zien.
Overigens vind ik bij alle technieken het een goed plan te checken of iemand wel opgeleid is. Vrij beroep, dus iedereen die een goed boek heeft gelezen, of youtube heeft gekeken kan en mag zich als masseur uitgeven...
Muze schreef:Heb je een cursus oid gedaan?
Ik denk erover de opleiding te doen.
Isabel_k schreef:Wat een leuk topic!
Zelf heb ik een paard dat heel snel vast zit in zijn hele bovenlijn (van oor tot staart). Bij hem gebruikte ik al de masterson-methode en zo kon ik hem soepel houden tussen mijn osteo-behandelingen door. Ik ben zelf wel fan van alternatieve methodes en ook guascha kwam op mijn pad.
Mijn paard is heel duidelijk en koos dan ook overduidelijk voor de groene avonturijn. Op 1 januari heb ik de steen gebruikt en hij is dus al een week soepel en lijkt wat minder hoekig in de bovenlijn![]()
[ [url=m/UqMfWA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b5W9FA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor (25dec?)
[ [url=m/XtMO6k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paar dagen geleden
plutolover schreef:Ik zelf ga de opleiding doen. . Ik heb stuk basis mee gekregen tijdens mijn opleiding tot instructeur.
Strijken kunnen we allemaal. Zomaar een techniek toe passen vind ik zelf niet verstandig omdat je ook schade aan kan richten. Guasha werkt best diep in. Ik zelf ken alleen de versterkend/verfijnde manier . De rest ga ik nog leren. Super veel zin in.
Misty12 schreef:Ik heb zelf een guasha steen gekocht ( meerder inmiddels) en zo nu en dan geef ik mijn paard zo'n massage. Ze kan heel goed aangeven wat ze wil. Ze kan er heerlijk voor gaan staan, hoofdje laag, hanglipje. Maar soms loopt ze weg, dan heeft ze er geen zin in. Klaar.
Muze schreef:Geeft deze therapie ook mooie resultaten op fascia?
Meer losheid?
En hoe bevalt Santai? Of bevalt Greetje beter?
Muze schreef:Santai gaat ook een paarden opleiding geven.
Isabel_k schreef:Wat een leuk topic!
Zelf heb ik een paard dat heel snel vast zit in zijn hele bovenlijn (van oor tot staart). Bij hem gebruikte ik al de masterson-methode en zo kon ik hem soepel houden tussen mijn osteo-behandelingen door. Ik ben zelf wel fan van alternatieve methodes en ook guascha kwam op mijn pad.
Mijn paard is heel duidelijk en koos dan ook overduidelijk voor de groene avonturijn. Op 1 januari heb ik de steen gebruikt en hij is dus al een week soepel en lijkt wat minder hoekig in de bovenlijn![]()
Voor (25dec?)
Paar dagen geleden
Nielojram schreef:Isabel_k schreef:Wat een leuk topic!
Voor (25dec?)
Paar dagen geleden
Waar is hij minder hoekig in de bovenlijn?
Zoals je op elke foto kan zien staat hij met de linkerkant van zijn lichaam naar binnen.
Op alledrie de foto's zie ik geen verschil?
Wat zie jij wat ik niet zie?
De scheve stand, zoals je bij jouw paard ziet, impliceert vaak maagproblemen. Zou mij daar eens in verdiepen als ik je verhaal zo lees.