Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:41

Mijn paard heeft vorig jaar iets soortgelijks gehad, hele hoofd kapot geschuurd, hals en borst. Ik heb een flinke injectie dexamethason gegeven en de eerste dagen 2x per dag gewassen met tea tree en ingesmeerd met een verkoelende en jeukremmende gel. En dat hielp vrij snel. Ik heb het toen maar op een overreactie op pollen gegooid. Ik heb hem toen wel onder vliegendeken laten staan

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:14

Bedankt Mando voor je update. Je geeft de oerbalans extra naast het voer dat je al gaf toch ?

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 14:55

Ja klopt, doe het door zijn muesli.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 18:20

Vandaag blij ei in het land.

En geen plekje meer te bekennen hè...


Afbeelding

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:03

Blijf je de oerbalans voeren Mando, of ga je over een tijdje proberen om te stoppen en dan kijken of de plekken terugkomen.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 19:31

Ik heb 2 emmers... iets met niet willen wachten en een extra bij de welkoop gekocht.

Gaat niet heel hard maar ik denk dat ik na deze 1e emmer stop en het dan aankijk maar dat weet ik nog niet. Vorige keer begon het in juli dus we gaan het even zien.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 17:25

Vandaag zag ik voor het eerst weer de Mando die ik ken.
Zijn fijne les gereden.
Hij zit erg goed in zijn vel.



Afbeelding

saskiaojan

Berichten: 7264
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:28

Ik ben die van toch ook maar oerbalans gaan voeren en ook tot nu toe nog geen jeuk of plekken.... wel een hoestje ivm alle pollen en zijn allergie daarvoor, dus nu ook de longvitaal gaan voeren.
Hopelijk komen onze blondjes zo jeukvrij, gezond en blij de zomer door Esmee! <3

swartbeessie

Berichten: 2149
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:28

Mando schreef:
Vandaag zag ik voor het eerst weer de Mando die ik ken.
Zijn fijne les gereden.
Hij zit erg goed in zijn vel.



[ [url=m/SFIDSe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn TS!

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 19:16

saskiaojan schreef:
Ik ben die van toch ook maar oerbalans gaan voeren en ook tot nu toe nog geen jeuk of plekken.... wel een hoestje ivm alle pollen en zijn allergie daarvoor, dus nu ook de longvitaal gaan voeren.
Hopelijk komen onze blondjes zo jeukvrij, gezond en blij de zomer door Esmee! <3


We gaan ervoor Saskia... moet nu na 9 maanden wel eens klaar zijn met die stomme plekjes.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 07:14

Gisteren kwam ik op stal en zag dat hij op zijn hals had geschuurd.

Heb hem gisteren gelijk helemaal gewassen met haver shampoo en onder vliegendeken gezet.


Afbeelding

Afbeelding

Zal wel even contact opnemen met Wolvega om te kijken of ik desnoods antihistamine tabletten zou kunnen proberen.

Voer staat hij al laag in suikers en granen daar heeft Wolvega al naar gekeken.

Vorige keer knapte hij heel erg op van de liver en kidney olie van Ewalia dus die heb ik nu ook een mailtje gestuurd welke aanvullende olie ik het beste kan gebruiken.

Oerbalans blijf ik mee doorgaan want daar doet hij het verder prima op.

Dus het boek is nog niet dicht hoop alleen dat de oplossing op een van de bladzijden staat.

saskiaojan

Berichten: 7264
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:37

Ik ben ook weer begonnen met de hooikoorts pillen, nu schuurt Ojan dit jaar niet maar hoest heel erg....
vitalstyle heeft nu ook een hele antijeuk lijn erbij; dermocontrol... zou dat wat zijn voor Mando?

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:10

Jeuk aan de hals kan misschien los staan van de rest? Het gras loopt wat achter in groei en is nu zo rijk als het normaal gesproken in april is.... het is toch een sober paard, dikke kans dat hij daar wat op reageert.

Ik vroeg me nog af.... is hij wel eens een hele periode niet in zijn stal geweest? Dus uitsluitend buiten gelopen? Hoe ging het toen?

Rocamor

Berichten: 11031
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:12

Weet je zeker dat er niet een paar verdwaalde luizen zitten?

Ik heb mijn dieren afgelopen weken 3 keer gewassen na een fikse besmetting bij een dier dat een heel lage weerstand had en daardoor extra bevattelijk was. En nee, we zagen ze niet (zitten noch lopen)

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 09:22

Rocamor, Nope, geen luizen anders zouden er meer moet schuren.

Ninx, Mando heeft afgelopen weken op paddock gestaan en mag nu sinds zondag in de middag op het land omdat ik het in de ochtend te riskant vind met eiwitten enz enz. Dan staat hij maar een kleine 4 uurtjes dat vind ik meer dan genoeg momenteel.
Mando staat nooit hele dagen buiten. 2 jaar geleden met de stal helemaal schoon spuiten moesten ze 3 nachten buiten blijven en dat was funest voor hem. Dikke nek, opgeblazen en gezwollen en stijf. Gelukkig niet bevangen maar het had niet langer moeten duren.
Dit jaar met de stal schoon spuiten dan gaat hij gewoon in de nacht op stal of paddock met hooi.

Vorige keer stonden ze nog niet op het gras maar waren er wel hoge pollen waardes.

Ik zal een kijken Sas of dat iets is. Wist het niet dat er een nieuwe lijn bij was.
Hoeveel pillen geef jij? Ik zit aan 4 te denken om mee te beginnen.


Ik vind het echt wel een dingetje hoor, hoeveel supplementen ga ik nu weer proberen, wat gaat helpen, en hoe hou ik hem heel.
Vorig jaar was ik echt te laat met alles toen lag hij al open maar ik hoop er nu toch wel op tijd bij te zijn.

Rocamor

Berichten: 11031
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:37

Niet om te drammen hoor, maar het ene paard hier schuurde dusdanig dat iedereen dacht dat ze SME had (inclusief dierenarts). Manenkam met scheuren erin enzo en wonden onder de manen, schilfers, etc. Andere paard schuurde niet of heel weinig, maar niet meer dan de gemiddelde "dikke manen, warmte, broei en jeuk met verharen".

Dus dat de rest niet om amper schuurt, is niet meteen de maat.

Je zegt dat hij nu wat op het land komt. Kan het zijn dat hij moeite heeft met die eiwitten? Ik kan me nog van lang geleden herinneren dat mijn Rock altijd in de zomer mok kreeg. Zijn lichaam kon de klaver enzo niet aan. Via een homeopaat druppels gehad en heeft daarna geen mok meer gehad in de zomers.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 09:52

Ja dat denk ik eerder dan die luizen. Ik heb hem ook al paar keer gewassen met neocidol.

Zal eens naar een homeopaat kijken, we hebben een goede op stal voor mensen die kan Mando ook wel doorlichten.


Ik zit die dermocontrol te bekijken maar ik lees eigenlijk overal dat het ook met afvoeren afvalstoffen te maken heeft dus ... liver en kidney.
Dan toch maar eerst die van Ewalia bestellen.

Stalgenoot kwam ook met Naf seasonaze, die kost ook 72.00. en de Ecostyle is ook 110.00 dus het zijn geen bedragen dat ik zeg, nou dat gaan we even uitproberen of het werkt.

Ik heb heel vele over voor mijn Blondje maar ga geen geld in de goot gooien voor het proberen, dan rij ik voor die bedragen wel weer naar Wolvega.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:16

Als de liever en kidney vorig jaar goed geholpen heeft, zou ik dat doen Mando.
Voor één van mijn paarden die zijn staart schuurt gebruik ik skin calmin relief lotion van Feral horse. Heb daar ook verschillende producten uitgeprobeerd maar hier op reageert hij goed.

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:04

De ellende met jeuk, schuren en van die rare plekjes/korstjes heb ik een aantal jaar geleden ook meegemaakt met een lusitano.
Veel geprobeerd maar niets leek echt lang te helpen. Uiteindelijk na tig onderzoeken bleek het nekworm te zijn. Vrij onbekend in Nederland kennelijk. Maar het komt meer voor dan je denkt. Vaak wordt het aangezien voor zomereczeem oid. Google ook eens op de Engelse naam neck threadworms . Daar zie je ook veel informatie.
Voor mijn paard is deze diagnose en de daarop afgestemde behandeling een life saver geweest.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 11:59

Dank je wel voor het delen MecuryDream, ik heb even gelezen en foto's bekeken maar ik kom niet iets tegen dat ik denk, nou dat lijkt erop. Vind het wel fijn dat je het aankaart, misschien heeft iemand anders er wel iets aan.

saskiaojan

Berichten: 7264
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van Schimmel naar Staphylococcen naar genezing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:03

Ik voer nu 4 pilletjes.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:10

Mando schreef:
Rocamor, Nope, geen luizen anders zouden er meer moet schuren.

Ninx, Mando heeft afgelopen weken op paddock gestaan en mag nu sinds zondag in de middag op het land omdat ik het in de ochtend te riskant vind met eiwitten enz enz. Dan staat hij maar een kleine 4 uurtjes dat vind ik meer dan genoeg momenteel.
Mando staat nooit hele dagen buiten. 2 jaar geleden met de stal helemaal schoon spuiten moesten ze 3 nachten buiten blijven en dat was funest voor hem. Dikke nek, opgeblazen en gezwollen en stijf. Gelukkig niet bevangen maar het had niet langer moeten duren.
Dit jaar met de stal schoon spuiten dan gaat hij gewoon in de nacht op stal of paddock met hooi.

Vorige keer stonden ze nog niet op het gras maar waren er wel hoge pollen waardes.

Ik zal een kijken Sas of dat iets is. Wist het niet dat er een nieuwe lijn bij was.
Hoeveel pillen geef jij? Ik zit aan 4 te denken om mee te beginnen.


Ik vind het echt wel een dingetje hoor, hoeveel supplementen ga ik nu weer proberen, wat gaat helpen, en hoe hou ik hem heel.
Vorig jaar was ik echt te laat met alles toen lag hij al open maar ik hoop er nu toch wel op tijd bij te zijn.


De 3 nachten dat hij toen buiten stond, stond hij op het land?

Want ik doelde meer op wat er zou gebeuren wanneer hij echt langere tijd dag en nacht buiten zou blijven met hooi in de paddock. Dus helemaal niet op stal.
Een stal is zo lastig vrij te houden van allergenen. Als er iets is waarop hij reageert in de stal kun je dat testen door hem een poos buiten te laten.
Hoe goed we ook ons best doen, een stal verzamelt een hoop viezigheid, schimmels, mijten, allergenen die we niet echt waarnemen.

Je kunt op die manier dingen ‘uitsluiten’.

ellepel

Berichten: 47506
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:14

probeer anders eens glucobalance?
ik vind hem wel een beetje een dikke nek hebben als ik vergelijk met de foto van april.
die van mij krijgt glucobalance met nog wat kruiden en is jeukloos.
staat wel met deken hoor,maar hoef niks te smeren.

Mando

Berichten: 15761
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 13:00

ellepel schreef:
probeer anders eens glucobalance?
ik vind hem wel een beetje een dikke nek hebben als ik vergelijk met de foto van april.
die van mij krijgt glucobalance met nog wat kruiden en is jeukloos.
staat wel met deken hoor,maar hoef niks te smeren.


Gebruik ik al jaar of 8-9


Ninx schreef:
Mando schreef:
Rocamor, Nope, geen luizen anders zouden er meer moet schuren.

Ninx, Mando heeft afgelopen weken op paddock gestaan en mag nu sinds zondag in de middag op het land omdat ik het in de ochtend te riskant vind met eiwitten enz enz. Dan staat hij maar een kleine 4 uurtjes dat vind ik meer dan genoeg momenteel.
Mando staat nooit hele dagen buiten. 2 jaar geleden met de stal helemaal schoon spuiten moesten ze 3 nachten buiten blijven en dat was funest voor hem. Dikke nek, opgeblazen en gezwollen en stijf. Gelukkig niet bevangen maar het had niet langer moeten duren.
Dit jaar met de stal schoon spuiten dan gaat hij gewoon in de nacht op stal of paddock met hooi.

Vorige keer stonden ze nog niet op het gras maar waren er wel hoge pollen waardes.

Ik zal een kijken Sas of dat iets is. Wist het niet dat er een nieuwe lijn bij was.
Hoeveel pillen geef jij? Ik zit aan 4 te denken om mee te beginnen.


Ik vind het echt wel een dingetje hoor, hoeveel supplementen ga ik nu weer proberen, wat gaat helpen, en hoe hou ik hem heel.
Vorig jaar was ik echt te laat met alles toen lag hij al open maar ik hoop er nu toch wel op tijd bij te zijn.


De 3 nachten dat hij toen buiten stond, stond hij op het land?

Want ik doelde meer op wat er zou gebeuren wanneer hij echt langere tijd dag en nacht buiten zou blijven met hooi in de paddock. Dus helemaal niet op stal.
Een stal is zo lastig vrij te houden van allergenen. Als er iets is waarop hij reageert in de stal kun je dat testen door hem een poos buiten te laten.
Hoe goed we ook ons best doen, een stal verzamelt een hoop viezigheid, schimmels, mijten, allergenen die we niet echt waarnemen.

Je kunt op die manier dingen ‘uitsluiten’.



Ik heb geen mogelijkheden om hen 24 uur buien te zetten, dat wil ik ook niet hij wordt daar niet gelukkig van.

Het is ook pas vorig jaar begonnen en hij is nu 19.

Rocamor

Berichten: 11031
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:48

Mando schreef:
ellepel schreef:
probeer anders eens glucobalance?
ik vind hem wel een beetje een dikke nek hebben als ik vergelijk met de foto van april.
die van mij krijgt glucobalance met nog wat kruiden en is jeukloos.
staat wel met deken hoor,maar hoef niks te smeren.


Gebruik ik al jaar of 8-9


je kunt het ook aan Mando geven om te zien of dat betert...