Paard loopt beroerd - volgende stap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:23

Nieuwe foto's en beoordeeld door een dierenarts die weet waar hij naar moet kijken. Is denk ik nog een zoektocht an sich . Mocht het de diagnose zijn is het paard echt afgeschreven.. -O-
Ik raad je aan om voor die tijd contact op te nemen met Zefanja Vermeulen.

Maar nu eerst het bloedonderzoek, wie weet geef dat de oplossing :)

Thorn2006

Re: Paard loopt beroerd - volgende stap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:58

Super te lezen dat er een bloedonderzoek komt. Die van mij is nu echt aan het bijtrekken na een flink zink te kort te hebben.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:36

Thorn2006 schreef:
Super te lezen dat er een bloedonderzoek komt. Die van mij is nu echt aan het bijtrekken na een flink zink te kort te hebben.

Wat waren daarna de symptomen van?

micatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:06

Als je een bloedonderzoek laat doen, zou ik hem ook zéker laten testen op de ziekte van Lyme! Hij beweegt exact als die van mij, en die heb ik ook rondom op de foto's gehad, rug hals, SI laten checken en allerlei behandelingen laten ondergaan die slechts heel even verbetering gaven. Gaf eenzelfde beeld, niet willen lopen en stijf en wisselend kreupel zowel voor als achter. Bleek uiteindelijk Lyme te hebben.
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:04

Welke omgeving zit je ivm hoefsmid?

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:56

Tessebes schreef:
Thorn2006 schreef:

Wat waren daarna de symptomen van?

Zeer slecht, raar in de vacht komen, spiermassa inleveren, dunne mest, lusteloosheid.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:28

Humpiedumpie schreef:
Welke omgeving zit je ivm hoefsmid?

Nijmegen! (Nu overigens nog niet, einde vd maand wel).

Dierenarts (kliniek Hellendoorn) is net geweest om bloed af te nemen, heeft hem ook nog even zien draven in de wei. Hij zei achter beweegt goed, lijkt vooral voor te zitten. Hoeven zei hij wel wat over (eindelijk iemand!) en dat, als het zijn paard was, hij hier ook zou beginnen met een oplossing zoeken. Hij raadde aan om met het paard daar naar de kliniek te komen om een samenwerking van osteopaat en hoefsmid daar te doen. Nou gaat het paard einde v.d. maand verhuizen dus daar denk ik nog even over na, ik denk dat we liever dan iets in de buurt zoeken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:06

Als je naar Nijmegen verhuist zit je ongeveer 25 minuten af van de lingehoeve in Lienden . Hele goede kliniek

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 21:42

Daar zijn we al geweest, dat voelt nu als verspilt geld dus ik denk niet dat we snel terug gaan.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:31

Smdc in Heesch heb ik goede verhalen gehoord over de osteopaat en hoefsmid. Ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee, maar is wel maar 25 minuten vanaf Nijmegen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:36

Opstarten in Hellendoorn en dan door hen laten overdragen naar iemand in de buurt van je nieuwe stekje een optie?

Moeilijk hoor dit.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:05

Wat een vervelend probleem TS. Het lijkt alsof hij op het filmpje de achterhand erg naar binnen plaatst. Is je dat vaker opgevallen of een momentopname?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 06:01

Crealief schreef:
Smdc in Heesch heb ik goede verhalen gehoord over de osteopaat en hoefsmid. Ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee, maar is wel maar 25 minuten vanaf Nijmegen

Zeker een aanrader. Ook om de juiste diagnose te stellen. Alle apparatuur voor handen. Iedere keuring wordt gefilmd.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:29

Ik zie een inconsistente kreupelheid voor. Dus sommige passen wel, sommige passen niet. Daarnaast erg weinig beweging in de wervelkolom. Dit zou kunnen passen bij een lage hals probleem, zoals ook fransje23 aanhaalde.

De ongelijke voeten zijn ook zeker iets om uit te werken, maar is vaker gevolg dan oorzaak.

Als je naar regio Nijmegen gaat verhuizen, zou ik ook het SMDC aanraden. Behalve met het oog worden paarden ook dmv computeralgoritmes bekeken, wat soms weer andere uitgangspunten geeft.

Veel succes! Hou je ons op de hoogte?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:02

ik vind haar inderdaad achter niet slecht. Voor zeer kort en krabbelig. Dus de voeten is niet raar gedacht. Is er ook een echo gemaakt van de collaterale bandjes (weke delen in het hoefgewricht)?
Verder zou ik Lyme ook niet uitsluiten. Wordt daar bij het bloedonderzoek ook naar gekeken?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:02

Crealief schreef:

Dit wilde ik je ook aanraden na het hele topic doorgelezen te hebben.

Nu heeft mijn paard niet echt problemen, maar wel 2 ongelijke voeten en omdat de smid daar al ruim 15 jaar mijn smid geweest is, ga ik dus elke 7 weken die kant uit om mijn paard te laten bekappen en voor op een ijzer te laten zetten.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 14:47

Zoals ik eigenlijk al wel had verwacht is er niks uit het bloed-onderzoek gekomen. Wij zouden vandaag eigenlijk naar een chiropractor maar omdat ik verkoudheidsklachten heb gaat dit ook niet door. We gaan nog even goed nadenken over een vervolgstap!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:05

Undefined schreef:
Zoals ik eigenlijk al wel had verwacht is er niks uit het bloed-onderzoek gekomen. Wij zouden vandaag eigenlijk naar een chiropractor maar omdat ik verkoudheidsklachten heb gaat dit ook niet door. We gaan nog even goed nadenken over een vervolgstap!

Heb je laten testen op Lyme? Daar moet je apart naar vragen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:59

En de hoeven? Ik ben nog steeds heel benieuwd naar een standfoto van die voorhoeven

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:56

Ik zou ook gaan voor groot bloedbeeld.
Idd lyme, maar ook goed kijken naar de nierwaarden/leverwaarden. Als deze heel slecht zijn kan dat ook zorgen voor slechte/stijve beweging en dat is relatief makkelijk op te lossen.
Lyme geeft ook vele vage klachten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:11

Pssm is ook niet via bloed te testen. Dus dat zou ik zeker ook nog laten doen.