Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SVRL schreef:Ik begrijp dat TS 12 is en niet verantwoordelijk is voor de beslissing van haar ouders. Als zij geen geld meer willen stoppen in dit paard, kan TS daar niets aan veranderen.
Moest het mijn paard zijn, zou ik hem verder laten onderzoeken en als hij gezond verklaard wordt, in training zetten bij iemand die weet hoe ie een draver moet omscholen tot rijpaard.
Paard is nog maar 6, zou het echt doodjammer vinden als ie eindigt in het slachthuis omdat ie bij mensen terrecht gekomen is die geen ervaring hebben met dravers en niet in hem willen investeren.
SVRL schreef:
JackieLuca schreef:
geerke schreef:Telgangt hij niet gewoon?
SweetVanille schreef:
Caira schreef:Is hij niet gewoon aan het schweinen? Een hele langzame telgang waarbij beide benen aan 1 kant tegelijk naar voren gaan? Dat zie ik vaak bij dravers die niet goed omgeschoold zijn, die hebben de balans nog niet om een correcte draf in een rustig tempo te lopen.
_Penotti schreef:En ja ik zou net wat SusanH zegt een echt kreupelheidsonderzoek laten doen in de kliniek.
Ja dat kost geld, maar dat is het risico met paarden wel.
Storm schreef:Heb je de vorige eigenaar al op de hoogte gebracht?
hasufel schreef:
Suzanne F. schreef:Is hij goedgekeurd met dat trekkende achterbeen? Is hij gekeurd door een onafhankelijke dierenarts? Of door een arts van de verkoper?
_Penotti schreef:Optie 4 eigenaar op de hoogte brengen en kijken of die hem terug neemt.
Ze heeft hem pas 1,5 maand.
maralyn schreef:Hoe goed bedoeld de adviezen over geld ook zijn.
We moeten niet vergeten dat de ts zelf nog maar 12 zou zijn, volgens haar profiel.
Aanschaf van paarden en onderhoud ervan is niet haar verantwoordelijkheid.
Enige wat we kunnen doen is opties geven voor een plan van aanpak, maar meer ook niet.
We kunnen ts niet kwalijk nemen, dat haar ouders, geen geld meer uit willen geven aan de zorg.
De ouders in kwestie kunnen we dat wél kwalijk nemen.
Wat we soms ook uit het gemak vergeten, door de jaren heen krijg je vaak meer kennis en kunde.
Je leest je meer in.
Als dit onervaren mensen, of mensen die niet buiten het boekje kijken, zijn, is het ook niet zo vreemd, als ze kennis of kunde te kort komen.
Iedereen is vroeger ooit begonnen en heeft kennis en kunde op moeten doen.
Het is net als leren fietsen. Eerst met zijwieltjes, voor het het alleen kunt.
Voor iemand schrijft...
"Ja, maar zo ernstig zijn de reacties nog niet."
Nee. En laten we dat ook zo houden.
Als de ts inderdaad nog maar 12 is.
Is ze een jonge puber.
"Bescherm je haar nu?"
Ja.
Ts.
Het enige wat je kan doen is opties geven aan je ouders.
Jijzelf voelt je vast enorm verantwoordelijk, en dat is super.
Echter zijn de volwassenen die verantwoordelijk zijn.
Het is dapper en goed dat je advies vraagt op bokt.
Leer vooral van het lezen en te zien hoe je problemen kan aanpakken.
Je bent nog jong.
Liefs...
Lotte_G schreef:Autumnn schreef:Tuurlijk heb ik hulp.
Van een meisje van 21 en mijn ouders uiteraard..
We vinden het allemaal wat raar..
Toen we hem gingen testrijden liep hij helemaal anders.
Waarscheinlijk is hij toen ingespoten geweest..
Maar onze dierenarts zei dat ze dat niet kunnen vinden in het bloed.
We hebben hem laten keuren en waarscheinlijk was het middel nog niet uitgewerkt..
Dus daarom hebben we hem gekocht.
Omdat hij toen wel redelijk normaal liep.