Spuitmest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 14:45

MarChak schreef:
Eikebomen bij de wei? Er zijn laatste tijd al flink wat groene eikels gevallen, die kunnen ook diarree geven.

Aan 1 zijde van de wei staan eikenbomen.

koend schreef:
Het ene hooi is het andere niet, het ene voordroog is het andere niet.

Ik had hier een paard op hooi staan en de mest was goed maar er kwam telkens nog heel veel water mee, zodat hij achteraan altijd vies was. (Het tweede paard had geen last)
Ik kocht ander hooi van een andere landbouwer en het probleem was direct opgelost.

Dat zal bij voordroog ook wel zo zijn. Het hangt van de vochtigheidsgraad, de grassoorten, het tijdstp van maaien en de bemesting af.
Ik zou naast ontwormen als eerste actie eens veranderen van voordroog. Praat met je leverancier.

Ga ik bespreken met de voerleverancier.

Alenthe05 schreef:
Die van mij liet het droge hooi eerst ook staan, maar eet het nuu gewoon. Ze moeten even wennen aan de drogere smaak. De mijn heeft een maagscopie gehad en dezelfde symptomen als die van jou. Zn staart die normaal wit is, was een klont poep. Zo vies, ben mega aan t boenen geweest op zn benen ed. Nu gaat het met die cavalor viraflor erbij super goed

Herkenbaar
Gebruik de tuinslang dagelijks om de mestvlekken tussen de billen te verwijderen.