Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christadk schreef:Ja de raaphorst zei dat ze het gewoon n bij mij op stal kunnen doen, ik wil mijn paard ook liever niet verplaatsen. Maar jij hebt dus een positieve ervaring, ga er nog eens goed over nadenken. Hoe lang ben jij nu onderweg met de blessure?
lianne125 schreef:ivy_power89 schreef:Ik val even je topic binnen.
Geen blessure zoals jouw paard maar een tussenpees blessure.
Ik ben nu 3 weken met de icevibe bezig nadat mijn eigen DA hem afgeschreven heeft als sportpaard.
Morgen gaan we naar de raaphorst voor een utc scan (en algeheel plan) en ben benieuwd of er al ruim verschil is te zien op de gewone echo (mijn paard is pas 4 maanden onderweg en blessure is niet mega, vandaar dat ik een second opinion laat doen)
Ik ben heel benieuwd of de utc scan je meer informatie gaat geven. Zo ja zou je mij dat misschien willen laten weten? Ik zit ook te twijfelen om een second opinion te doen met utc bij de raaphorst.
@ts ik gebruik de ice vibes ook dagelijks. Ik vind het fijne dingen maar of het echt wat doet voor de peesblessure kan ik uiteraard niet bekrachtigen. Maar wat fijn dat de controle echo al goede verbetering laat zien!
petravdmeerx schreef:Christadk schreef:Ja de raaphorst zei dat ze het gewoon n bij mij op stal kunnen doen, ik wil mijn paard ook liever niet verplaatsen. Maar jij hebt dus een positieve ervaring, ga er nog eens goed over nadenken. Hoe lang ben jij nu onderweg met de blessure?
3 weken! Ben na week 1 al begonnen met het laseren; na 2 weken dus al nieuwe aanmaak van nieuw peesweefsel
petravdmeerx schreef:Hoe gaat het bij jullie?
Bij mij gaat het denk ik goed (zo jammer dat ik zelf niet even van binnen kan kijken, haha) Bij mij blijft de plek van de blessure redelijk gezwollen, de rest van het been is gewoon normaal. De plek van de blessure is ook niet warm. Hoe is dit bij jullie?
Tierania_ schreef:Ik mag er weer om de dag op 10 min instappen 5 minuten draven en 10 min uitstappen. Opbouwen tot 20 minuten draven en dan pas weer een galopje meepakken over 8 weken.
Het been van mijn paard is nooit echt heel dik geweest. Er zit wel een verdikking nog maar ze denken dat het nog wel normaal wordt maar dat heeft veel tijd nodig.
Mijn paard staat wel gewoon hele dagen in de wei van 7 tot 18.00 uur. Af en toe trekt ze wel eens een sprintje maar dat was volgens de kliniek niet zo erg omdat er nog steeds elke keer verbetering is te zien.
petravdmeerx schreef:Tierania_ schreef:Ik mag er weer om de dag op 10 min instappen 5 minuten draven en 10 min uitstappen. Opbouwen tot 20 minuten draven en dan pas weer een galopje meepakken over 8 weken.
Het been van mijn paard is nooit echt heel dik geweest. Er zit wel een verdikking nog maar ze denken dat het nog wel normaal wordt maar dat heeft veel tijd nodig.
Mijn paard staat wel gewoon hele dagen in de wei van 7 tot 18.00 uur. Af en toe trekt ze wel eens een sprintje maar dat was volgens de kliniek niet zo erg omdat er nog steeds elke keer verbetering is te zien.
Hoe lang ben jij nu onderweg met de blessure?
petravdmeerx schreef:Hoe gaat het bij jullie?
Bij mij gaat het denk ik goed (zo jammer dat ik zelf niet even van binnen kan kijken, haha) Bij mij blijft de plek van de blessure redelijk gezwollen, de rest van het been is gewoon normaal. De plek van de blessure is ook niet warm. Hoe is dit bij jullie?