MiesFlash schreef:Zou je even willen uitleggen aan welke eisen het volgens jou zou moeten voldoen. Zover mij bekend is kom je alleen in de Veterinary journal of Equine sciences als je aan alle eisen voldoet.
Daarbij is de term peesblessure een heel ruim begrip, waar vanalles onder kan vallen. Bijv; wanneer je een ontsteking (of een zwelling) aan een pees hebt en je hebt een middel (even los van of dat nou de Equissage is of niet) die de bloeddoorstroming (wel op basis van wetenschappelijk bewijs) en de lymfedrainage sterk kan bevorderen. Dan zal zo’n ontsteking eerder verdwijnen en zal het revalidatieproces korter zijn. Wanneer je een afgescheurde pees hebt dan zal een verbeterde bloeddoorstroming en lymfedrainage geen effect hebben en is waarschijnlijk een operatieve behandeling nodig. Sowieso zul je eerst moeten laten onderzoeken wat de oorzaak van de “blessure” is.
Ik zeg overigens niet dat de Equissage een wondermiddel is, maar ik heb het product nu bij verschillende aandoeningen toegepast zien worden en met een zeer positief resultaat. Waaronder ook een peesontsteking... Vandaar ook dat ik het hier verdedig. ☺️ (Niet als aanval bedoeld dus)
Een studie die aan de voorwaarden voldoet heeft een groep die de echte behandeling krijgt, een groep die een placebo krijgt zonder dat de onderzoeker weet welk dier het is en er is een controlegroep die niets krijgt. Daarnaast moet het "peer reviewed" zijn. Dus andere bezoekers hebben het moeten beoordelen en dan komt het op Pubmed bijvoorbeeld. En daar staat hij niet.
En nogmaals, het onderzoek wat zij doen gaat over een paardenrug en niet over een pees.