Paard wordt nu geopereerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: Paard wordt NU geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:48

Sterkte, hopelijk knapt je paard goed op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:54

Wat een spannende nacht maar gelukkig tot nu toe positief.

Hoop dat je wat slaap hebt kunnen pakken.

:(:)

lindy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:26

sterkte!
hoop dat ze snel bellen met goed nieuws!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:46

Wat fijn dat ze goed uit de narcose is gekomen, hopelijk knapt ze snel en helemaal op.
Ik denk aan jullie vandaag!

Rianne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:24

Sterkte, wat een zware nacht hopelijk knapt ze op!

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:49

Gelukkig voor nu positief nieuws! Ik blijf voor jullie duimen!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 12:44

Nou, om de een of andere reden kan ik geen foto uploaden. Maar we zijn er net geweest en ze staat er lekker zielig bij. Operatie is goed verlopen en fysiek is ze ook ok. Temperatuur enz. Pols wel steeds wat hoog, maar ze is ook heel alert en gespannen. Hoop dat ze voor het herstel een beetje kan ontspannen..Paard tegenover haar moest even weg voor onderzoek en toen kreeg ze het vastgezet en met infuus en wel,nog groggy van de narcose, nog voor elkaar om een marathon op de vierkante meter te draaien. Met buikwond die net dicht is. Ze is niet zo van het alleen op stal staan. Maar we gaan het zien. Het is niet anders voor haar. Alleen zo sneu dat je niks uit kan leggen..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 12:46

En haar grote vriendin hier thuis vindt het ook niks. Die staat steeds op de uitkijk en keihard te hinniken. Ze kan wel een filmcarrière beginnen als stemacteur met het geluid wat eruit komt ;-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:48

J_emma schreef:
En haar grote vriendin hier thuis vindt het ook niks. Die staat steeds op de uitkijk en keihard te hinniken. Ze kan wel een filmcarrière beginnen als stemacteur met het geluid wat eruit komt ;-)

Kan je niet vragen of je die ernaast mag zetten? Mijn d-pony en shet stonden vroeger jaren in 1 stal en ooit moest 1 naar de kliniek en heb ik ze samen meegenomen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:49

Kan haar vriendin misschien niet bij haar komen logeren? De meeste klinieken doen dat.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 12:54

Ik ga vanmiddag even overleggen wat handig is. Haar vriendin staat hier thuis niet alleen hoor. En is ook drachtig, en loopt hier lekker 24/7 rond in een groepje. Om haar dan daar ineens in een warme stal te zetten is ook sneu.
Maar als Anne (de geopereerde pony) het niet trekt en geen steun genoeg haalt uit de aanwezige andere paarden is het zeker een optie.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:56

oh wat naar... fijn dat het goed is gegaan.. hopelijk krijgt ze geen buikvliesontsteking . duimen voor een goed herstel ...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:15

J_emma schreef:
Ik ga vanmiddag even overleggen wat handig is. Haar vriendin staat hier thuis niet alleen hoor. En is ook drachtig, en loopt hier lekker 24/7 rond in een groepje. Om haar dan daar ineens in een warme stal te zetten is ook sneu.
Maar als Anne (de geopereerde pony) het niet trekt en geen steun genoeg haalt uit de aanwezige andere paarden is het zeker een optie.

Zo goed te begrijpen. Hier houden we er 5 24/7 samen en heb ook wel die keuzes moeten maken en is zooooo lastig.

Dan zou ik inderdaad de paarden thuis met rust laten. Die hebben al voldoende stress dat er opeens eentje weg is. Dat zie ik hier ook nu.

Hopelijk kan ze wat krijgen om wat rustig te blijven en is zij het probleem daar. Een weekje is ook zo voorbij en ze staat onder toezicht.
Misschien kunnen ze daar al zorgen dat ze altijd andere paarden ziet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:30

Fijn dat het goed lijkt te gaan. Eerste 72 uur zijn vaak kritiek. Heeft ze een infuus? Sterkte hoor, het is net niks om je paarder zo bij te zien staan :(:)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 14:42

superpony schreef:
J_emma schreef:

Zo goed te begrijpen. Hier houden we er 5 24/7 samen en heb ook wel die keuzes moeten maken en is zooooo lastig.

Dan zou ik inderdaad de paarden thuis met rust laten. Die hebben al voldoende stress dat er opeens eentje weg is. Dat zie ik hier ook nu.

Hopelijk kan ze wat krijgen om wat rustig te blijven en is zij het probleem daar. Een weekje is ook zo voorbij en ze staat onder toezicht.
Misschien kunnen ze daar al zorgen dat ze altijd andere paarden ziet.

Ja, dat heb ik op het intakeformulier gezet en duidelijk benoemd, dat ze om stress te reduceren en dus voor het herstel zoveel mogelijk andere paarden moet kunnen zien.

Haar zo zien is inderdaad niet fijn. Maar dat was de hevige pijn gisteravond ook niet. Het is niet anders. Denk alleen dat ze wel een mentale opdoffer krijgt ook hiervan. Het is een stresskip die heel erg hangt aan de vertrouwde paarden, mensen en plek. En wat trailerladen betreft zijn we weer terug bij af vrees ik. Dat ging net redelijk goed maar nog niet spanningsvrij na hele slechte ervaringen in het verleden.
Maar: allemaal van later zorg. Laat ze eerst maar opknappen..
Ze heeft inderdaad nog een infuus.

tennan

Re: Paard wordt nu geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:00

Ah jakkes, heel veel beterschap gewenst!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:06

Beterschap!! En Sterkte!!

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:18

Hopelijk knapt ze snel op.
Puur uit interesse en waarschijnlijk niet je eerste zorg, maar je schreef dat ze 3 maanden drachtig is, overleefd het veulen in wording zo’n narcose?

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:29

huricane schreef:
Puur uit interesse en waarschijnlijk niet je eerste zorg, maar je schreef dat ze 3 maanden drachtig is, overleefd het veulen in wording zo’n narcose?

Dat is afwachten. Narcose is altijd een risico voor de dracht. Maar dat is zo'n zware buikoperatie, het herstel en de stress eromheen ook.
Dus inderdaad nu niet eerste zorg. Hoe beter het met de merrie gaat, hoe groter de kans dat de dracht niet door het lichaam afgebroken wordt. We gaan het zien.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:06

J_emma schreef:
huricane schreef:

Dat is afwachten. Narcose is altijd een risico voor de dracht. Maar dat is zo'n zware buikoperatie, het herstel en de stress eromheen ook.
Dus inderdaad nu niet eerste zorg. Hoe beter het met de merrie gaat, hoe groter de kans dat de dracht niet door het lichaam afgebroken wordt. We gaan het zien.

Hopelijk mag ze snel weer naar huis, naar haar vertrouwde omgeving.......

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 19:23

Ik kan gek genoeg nog steeds geen foto's uploaden. Maar naar omstandigheden gaat het goed, gelukkig. Gisteren was de overbuurman weg en was ze érg gespannen en hyperalert. Dus besproken dat ze zo niet tot rust komt, en toen mocht ze na overleg eerder van de ok-stal met spoedboxen naar een gang met allemaal andere paarden. En dat scheelt enorm. Bij rare geluiden of enge dingen kijkt ze meteen naar de overburen, en als die niet reageren, ontspant ze weer een beetje. Dus dat gaat wel beter. Koppie staat ook heel anders.
Nu héél voorzichtig drinken en eten opbouwen, en kijken hoe dat gaat.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:29

Fijn dat ze nu wat beter /relaxter staat. Hopelijk gaat het eten en drinken goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:41

We blijven duimen!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:53

Spannend allemaal! Sterkte en duimen dat ze snel opknapt en naar huis mag.

Ik heb 6 weken hetzelfde mee gemaakt, wat een stress, maar hier gaat het naar omstandigheden goed, dinsdag krijgen we controle echo

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:38

hoe gaat het met je paardje?