Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
J_emma schreef:En haar grote vriendin hier thuis vindt het ook niks. Die staat steeds op de uitkijk en keihard te hinniken. Ze kan wel een filmcarrière beginnen als stemacteur met het geluid wat eruit komt
J_emma schreef:Ik ga vanmiddag even overleggen wat handig is. Haar vriendin staat hier thuis niet alleen hoor. En is ook drachtig, en loopt hier lekker 24/7 rond in een groepje. Om haar dan daar ineens in een warme stal te zetten is ook sneu.
Maar als Anne (de geopereerde pony) het niet trekt en geen steun genoeg haalt uit de aanwezige andere paarden is het zeker een optie.
superpony schreef:J_emma schreef:Ik ga vanmiddag even overleggen wat handig is. Haar vriendin staat hier thuis niet alleen hoor. En is ook drachtig, en loopt hier lekker 24/7 rond in een groepje. Om haar dan daar ineens in een warme stal te zetten is ook sneu.
Maar als Anne (de geopereerde pony) het niet trekt en geen steun genoeg haalt uit de aanwezige andere paarden is het zeker een optie.
Zo goed te begrijpen. Hier houden we er 5 24/7 samen en heb ook wel die keuzes moeten maken en is zooooo lastig.
Dan zou ik inderdaad de paarden thuis met rust laten. Die hebben al voldoende stress dat er opeens eentje weg is. Dat zie ik hier ook nu.
Hopelijk kan ze wat krijgen om wat rustig te blijven en is zij het probleem daar. Een weekje is ook zo voorbij en ze staat onder toezicht.
Misschien kunnen ze daar al zorgen dat ze altijd andere paarden ziet.
huricane schreef:Hopelijk knapt ze snel op.
Puur uit interesse en waarschijnlijk niet je eerste zorg, maar je schreef dat ze 3 maanden drachtig is, overleefd het veulen in wording zo’n narcose?
J_emma schreef:huricane schreef:Hopelijk knapt ze snel op.
Puur uit interesse en waarschijnlijk niet je eerste zorg, maar je schreef dat ze 3 maanden drachtig is, overleefd het veulen in wording zo’n narcose?
Dat is afwachten. Narcose is altijd een risico voor de dracht. Maar dat is zo'n zware buikoperatie, het herstel en de stress eromheen ook.
Dus inderdaad nu niet eerste zorg. Hoe beter het met de merrie gaat, hoe groter de kans dat de dracht niet door het lichaam afgebroken wordt. We gaan het zien.