Gini schreef:Op middellang gras voor 10 uurtjes heb ik mijn verzorgshetje in het verleden slank weten te houden. En dan in de nacht op stal met een klein plukje arm hooi. In de winter daar nog een klein handje ponymuesli bij. De wei was qua grootte wel ideaal en werd ook ideaal begraasd (door de shet en 3 paarden). Je had niet van dat dikke, lange koeiengras, maar het werd ook niet heel kort gegeten. Toen de 3 paarden een voor een weggingen (en ik ook) zag je het Shetje groeien en groeien. Nu staat die chronisch hoefbevangen.
Dit is/was ook mijn beleid. Het probleem is alleen dat er de laatste tijd veel te veel gras staat, door de regen en het groeizame weer. Er is nog 1 ander paard, maar die kan het niet op. Dus inmiddels de maaier van stal gehaald en kort houden.
Paardje mag voorlopig alleen in schraal stukje, en in de bak met wilgentakken en in de nacht beetje arm hooi. Ze is het er niet mee eens, en rent regelmatig als een dolle op en neer. Ziet er akelig uit, maar ik probeer het maar van de zonnige kant te zien. Krijgt ze gelijk beweging