Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alvaron schreef:Maar wat ik me dan afvraag. Stel, hij kan na het vergroeien van de spat pijnvrij leven als grasmaaier. Ga jij hem dan houden tot zijn dood? En als je dat niet kan, heb je dan al nagedacht over wat je dan met hem gaat doen? Grote kans is nl. dat als jij hem wegdoet hij toch in de handel zal belanden. Met alle ellende van dien voor het dier. Moet je dat wel willen?
Alvaron schreef:Prima dat je van plan bent om hem zelf te houden. Maar waar sta jij over 10 jaar? Of over 20 jaar? Ik snap je intentie heel goed. Maar is die ook realistisch?
20 jaar lang een dure grasmaaier. 20 jaar stalgeld, 20 jaar dierenartskosten, 20 jaar hoefsmidkosten, 20 jaar voer...
Ik bedoel alleen, denk er heel goed over na.
Alvaron schreef:Prima dat je van plan bent om hem zelf te houden. Maar waar sta jij over 10 jaar? Of over 20 jaar? Ik snap je intentie heel goed. Maar is die ook realistisch?
20 jaar lang een dure grasmaaier. 20 jaar stalgeld, 20 jaar dierenartskosten, 20 jaar hoefsmidkosten, 20 jaar voer...
Princess_ schreef:De enige reden om in te slapen zou pijn zijn. Geld hoort daar toch geen reden in te zijn, als zij blij is als paard pijnvrij als grasmaaier aan de gang kan en bij haar te blijven wie ben jij dan om over geld te zeuren? Beetje raar bericht..
Suzanne F. schreef:Als je de mogelijkheden hebt financieel en facilitair om hem te houden en te behandelen dan kan je het gewoon proberen. En dan aankijken. Inslapen kan altijd nog als hij meer pijn krijgt of als de prognoses nog somberder worden. Maar blijf wel eerlijk kijken naar de situatie, of hij niet teveel pijn en ongemak krijgt.
Princess_ schreef:Alvaron schreef:Prima dat je van plan bent om hem zelf te houden. Maar waar sta jij over 10 jaar? Of over 20 jaar? Ik snap je intentie heel goed. Maar is die ook realistisch?
De enige reden om in te slapen zou pijn zijn. Geld hoort daar toch geen reden in te zijn, als zij blij is als paard pijnvrij als grasmaaier aan de gang kan en bij haar te blijven wie ben jij dan om over geld te zeuren? Beetje raar bericht..
justkid schreef:Ga het advies van de dierenarts volgen. Zij hebben ervoor geleerd en kunnen dit geval beter inschatten.
Kijk vooral ook zelf goed naar het paard en volg ook daarin je gevoel.
Alle verhalen die hier worden verteld zijn waar, spat is een ernstige aandoening. Ieder geval is verschillend. Wanneer twee dierenartsen er toekomst in zien zou ik het een kans geven.
Suzanne F. schreef:Als je de mogelijkheden hebt financieel en facilitair om hem te houden en te behandelen dan kan je het gewoon proberen. En dan aankijken. Inslapen kan altijd nog als hij meer pijn krijgt of als de prognoses nog somberder worden. Maar blijf wel eerlijk kijken naar de situatie, of hij niet teveel pijn en ongemak krijgt.
_Penotti schreef:Ik vind dat er op bokt ook erg snel over inslapen gepraat word hoor. Best ook geld gericht.
Vaak nog tegen advies van de da in ook.