Waarschijnlijk geen koliek, maar wat dan?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:49

Mloes schreef:
Het is niet haar paard schreef ze geloof ik eerder. Plus, het lijkt gewoon zandkoliek. Waarom dan nog gaan testen op iets waar geen enkel symptoom van is?

Geen enkel symptoom? Ohwkee Dan.. :7
Pssm mag weer terug onder die steen.. :')

En als ze niets mocht, was die da op haar vraag ook niet gekomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:57

Captain schreef:
Bedankt weer voor alle reacties!

Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf kreeg ik de tip van iemand die haar van vroeger kent dat dit een zandkoliek aanval is. Ze staat nu op een kuur zandweg en op lang gras en we hebben het sinds maandagavond niet meer gezien.

Heb ook zo'n mesttest gedaan met water en daar zag ik inderdaad zand in.

PSSM heb ik naar gekeken, maar ik herken geen een van de symptomen, behalve dan dat ze hetzelfde deed als het paard op het filmpje maar dat kon natuurlijk gewoon haar manier van pijn uiten zijn. :j

Vandaag ook nog wat grondwerk met haar gedaan en ze was super energiek en blij dus ik kan ook weer beter slapen.. :o Pffff!

Blij dat ik dit topic geopend heb, en voor alle reacties!

[ [url=m/Tn5YY4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk knapt ze snel op van de kuur +:)+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 18:16

Knert schreef:
Mloes schreef:
Het is niet haar paard schreef ze geloof ik eerder. Plus, het lijkt gewoon zandkoliek. Waarom dan nog gaan testen op iets waar geen enkel symptoom van is?

Hou eens op joh, wat is je punt nu? Paard heeft baat bij de zandkoliek behandeling, geen aanvallen meer gehad. Wat wil je nou dat ik dan nog doe? Volgens mij kennen wij het paard beter dan jij van achter een scherm, en als ik aangeef dat ik van de lijst met symptomen geen enkel symptoom naast dit been optillen herken, wat zeur je dan nog? Jeetje.

Anomien

Re: Waarschijnlijk geen koliek, maar wat dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:19

Oké succes ik ontstip. Het beste gewenst

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:43

Eventueel zou je ook eens kunnen kijken naar haar cyclus. Mijn merrie heeft soms erge last van de hengstigheid en dat uitte zich in koliek en dunne mest (zelfs voor behandelt geweest toendertijd). Ze staat nu op monnikspeper en heeft sindsdien daar geen last meer van.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 18:51

Dat is nog wel een goeie tip dank je! Ze is volgens mij nu net over haar ergste hengstigheid weer heen maar mocht dit weer opspelen bij een volgende cyclus kunnen we daar ook eens naar kijken. :j

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:58

Kan zeker passen bij maagzweren. Stress van verhuizing, niet eten en telkens pijnstilling zijn allemaal risicofactoren voor maagzweren.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:47

Captain schreef:
Knert schreef:

Hou eens op joh, wat is je punt nu? Paard heeft baat bij de zandkoliek behandeling, geen aanvallen meer gehad. Wat wil je nou dat ik dan nog doe? Volgens mij kennen wij het paard beter dan jij van achter een scherm, en als ik aangeef dat ik van de lijst met symptomen geen enkel symptoom naast dit been optillen herken, wat zeur je dan nog? Jeetje.

Nou echt he! Knert ziet wel heel veel symptomen hoor. Foei Captain dat je niet luistert :7

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:47

Gaat het weer helemaal goed met het paard?