hwn schreef:@TS, goed bezig! Maar ik vind het wel wat vreemd dat je al zo snel weer mocht rijden, ook al is ie niet helemaal los (nek). Als ie zelfs op buitenrit al in verzet gaat, is de pijn mss erger dan je dacht. Ikzelf mocht met de mijne 6 of 8 weken niet rijden, ze had ook rugproblemen, met rechtrichten aan de hand en aan de longe, nieuw zadel en zelf aan mijn hulpen/zit werken (oa centered riding) is ze nu op haar 18de losser in de rug dan ooit tevoren.
Je kan natuurlijk röntgenfoto's laten nemen, maar het risico is, als de pijn bijv. in de spieren zit, dat je dit niet ziet op röntgen, en dan kan je redeneren dat ie niet werkwillig is en hem er proberen doorrijden, wat de zaak nog kan verergeren.
Wat een medium betreft: met paarden heb ik hiermee (nog) geen goede ervaringen, maar wel iemand ingeschakeld toen mijn pa zwaar ziek was vier jaar geleden. Eerste keer had ze energetisch gewerkt om hem wat op te peppen, en zijn herstel leek plots bijna miraculeus. Zelfs de huisarts zei dat ie een goede engelbewaarder moest hebben, hij weet hier natuurlijk niet vanaf. Nu begin dit jaar weer zwaar ziek, opnieuw haar hulp ingeroepen, maar ze gaf te kennen dat we ons op het afscheid moesten voorbereiden, en in maart is hij dan inderdaad gestorven.
Osteo en shiatsu zijn ook zo'n "zweverige" zaken die vaak correct zijn: ooit van DA veranderd omdat die geen röntgenfoto's wou nemen, geloofde niet dat mijn paard artrose had in de sprong (shiatsutherapeute had dit gevoeld). Andere DA laten komen, en het klopte. Dus ik gebruik ook shiatsu e.d. als een paard onduidelijke klachten heeft, zo bespaar je vaak geld omdat je dan regulier meer gericht kan onderzoeken/behandelen.
Je geeft ook aan dat je paard reageert bij het opstappen. Stap je op met een trapje? Dat kan ook een groot verschil maken voor je paard.
Ja trapje, zonder beugel, leg mijn been er over en schuif er zo rustig op. Ooit bij mijn andere paard zei iemand dat zonder trapje niet zo goed is dus meteen 1 aangeschaft.
Start rijden vond ik ook vlot, ik had meerdere behandeling verwacht ook, nu moet hij over 5 weken nog eens...
Verder blijft het moeilijk, waar doe je goed aan.... er is iets ha ha maar wat.
Het medium had een heel verhaal over hem, zij zei ook links achter een oude blessure waar hij soms last van heeft, osteopaat zei ook links achter.... okk had ze nog andere dingen juist. Bv dat mijn oudste dochter de hoeven mag uitkrabben, maar alleen voor en ik sta er bij om in te grijpen voor als het mis gaat... nou precies zo gaat het had ze nooit kunnen weten. Ook had ze het over dat ik soms attributen mee in de bak neem om spelletjes te spelen. Dat hij het om tikt en dat er dan iets verstopt ligt... ik zet soms emmers op de kop verspreid in de bak dat hij moet zoeken onder sommige ligt een snoepje andere een bal enz ha ha. En zo waren er nog meer dingen die ze precies kon vertellen wat klopte.
Over dit bokjes gedoe had ik niks gezegd, dacht kijk wat er uit komt. Ze begon er zelf over, beschreef precies wat hij deed en waarom. Dus ja.... maar goed ik heb ook geprobeerd om haar tips op te volgen wat zei van hem binnen had gekregen en dan doet hij het nog.
Ik blijf gewoon door spitten tot ik weet wat er is.
Bedankt voor je reactie!