Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laibadji schreef:Ik word nu volledig heen en weer geslingerd. Mijn vaste DA blijft ondanks de diagnose positief. Ze wil de foto's zien en zegt dat ik mij niet moet gek laten maken.
Wat vooral bij mij wringt is: ok de hoefkatrol hoeft misschien nu nog niet dramatisch te zijn (wie weet) maar dan zit je nog met het verhaal van de zeer zwakke onbespierde rug waar de banden te zwak van zijn.
Mijn trainer gelooft het ook niet.
Ik weet gewoon niet wat goed doen is in deze situatie.
Deze DA was vrij resoluut in zijn diagnose en prognose. Mijn DA gaat op basis van mijn verhaal hier niet mee akkoord. Trainer zegt ook 'doe second opinion'.
Ik weet het even niet meer....
Solistar schreef:Och jee wat schrikken, maar blijkt toch dat je gevoel meestal wel klopt..
Over de second opinion etc, stel dat je dat zou doen en de uitslag is dat het paard met een lange, lange weg enigszins te trainen is (neem aan dat daar een heel revalidatietraject etc aan vast zit en het paard nooit volledig inzetbaar is), haal jij daar zelf je plezier en voldoening uit? Of zeg je liever, ik gun dit dier een pensioen zolang het pijnvrij gaat en zet mijn zinnen op het trainen van een ander paard zonder complicaties? Ik zou daar eerst goed over na denken, hoeveel plezier levert het je dan op. Het moet wel je hobby blijven.
senna21 schreef:Wat een nare berichten ts. En je bent al zo geduldig geweest met al die blessures.
Wat ik mij afvraag; misschien een wat rare vraag: heeft jouw paard een mooi uiterlijk?
Ik merk wel eens dat mensen langer doormodderen met een paard met een prachtig, sportief uiterlijk. Men lijkt dan geneigd om meer naar het plaatje te kijken dan de signalen die het paard geeft.
Neem de tijd om je eigen beslissingen te nemen. Natuurlijk is een second opinion te overwegen.
Maar ik denk dat je paard wel kwetsbaar blijft, gezien zijn geschiedenis.
Sterkte
Laibadji schreef:Mijn vriend heeft deze avond telefonisch contact gehad met de DA die de foto's nam.
Hij gaf nogmaals aan dat de hoefkatrol ernstig is en dat het rijden echt niet meer kan.
Het komt zo rauw binnen. Nu gelooft mijn vriend het ook.
Vriend heeft mijn paard op de grote wei gaan zetten samen met de pony zodat hij nog wat kan genieten op de weide maar het zal vrees ik einde verhaal zijn....
Laibadji schreef:Mijn vriend heeft deze avond telefonisch contact gehad met de DA die de foto's nam.
Hij gaf nogmaals aan dat de hoefkatrol ernstig is en dat het rijden echt niet meer kan.
Het komt zo rauw binnen. Nu gelooft mijn vriend het ook.
Vriend heeft mijn paard op de grote wei gaan zetten samen met de pony zodat hij nog wat kan genieten op de weide maar het zal vrees ik einde verhaal zijn....