tiwi1969 schreef:Mijn ervaring is dat Pracend veel goeds doet, maar dat de dosering heel nauw komt. Ik heb voor een pony van 400 kg echt pillen in 16 stukjes moeten delen en heel langzaam opbouwen tot uiteindelijk 2x per dag een kwart.
Eenmaal goed ingesteld zag je de glans weer in zijn ogen, was hij weer speels met zijn vrienden en vlot tijdens het rijden of ander werk.
Maar het blijft een wankel evenwicht en een uitgebreide trukendoos om de pillen naar binnen te krijgen. Hij vond ze zo vies.
Eens.
Ik vind dat de dierenarts in veel gevallen de startdosering veel te hoog in start.
Mijn paard van 165 wilde hij meteen op 1 pilletje beginnen. Maar ik las overal van de ervaringsdeskundige dat meestal niet goed ging.
Ik heb dat dus niet gedaan ben met een kwart begonnen. En ik zag heel snel resultaat.
Ben dus zonder bloedonderzoek verder, op dat kwart blijven staan. Paard fit, niets niet opvoeren.
Later vond ik hem weer wat minder worden, ben toen ook zonder onderzoek een halve gaan geven. En ik zag hem weer de oude worden.
Dus ik heb echt gedoseerd op het oog. Max dat hij heeft gekregen was 1 pil.