Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Madelief_wk schreef:rien10 schreef:Mijn tip blijft: Ga naar Kliniek Visdonk. Maak daar een afspraak met Rob van Nassau.
https://dierenhospitaal-visdonk.nl/
http://hoofcare.nl/
Ik ga in ieder geval contact opnemen met de vraag of er iets mogelijk is en of ze iets weten. Bedankt voor de tip!
tjiftjaf schreef:Mijn tip blijft: Ga naar Kliniek Visdonk. Maak daar een afspraak met Rob van Nassau.
https://dierenhospitaal-visdonk.nl/
http://hoofcare.nl/
zorro schreef:Ja ik ken dit, mijn pony heeft dit gehad. De kroonranden waren nog veel dikker bij haar als bij jou paard. Bij haar kwam het na hele heftige hoefproblemen, waarbij ze een ontschoening heeft gehad. De nieuwe hoef groeide heel snel aan, maar de kroonranden werden heel dik bij die groei. Ook bij de andere hoeven, dat was wel bijzonder.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er verder onderzoek naar is gedaan. Na een maand of 3 nam de zwelling langzaam af, en uiteindelijk begonnen de problemen opnieuw en heb ik haar laten inslapen.
Mijn pony heeft er nooit kreupel op gelopen. Ik heb geen tips, behalve: hou het vettig. Smeer het in. Ik gebruikte levertraan, stinkt enorm maar werkt wel erg goed.
zorro schreef:Ja ik ken dit, mijn pony heeft dit gehad. De kroonranden waren nog veel dikker bij haar als bij jou paard. Bij haar kwam het na hele heftige hoefproblemen, waarbij ze een ontschoening heeft gehad. De nieuwe hoef groeide heel snel aan, maar de kroonranden werden heel dik bij die groei. Ook bij de andere hoeven, dat was wel bijzonder.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er verder onderzoek naar is gedaan. Na een maand of 3 nam de zwelling langzaam af, en uiteindelijk begonnen de problemen opnieuw en heb ik haar laten inslapen.
Mijn pony heeft er nooit kreupel op gelopen. Ik heb geen tips, behalve: hou het vettig. Smeer het in. Ik gebruikte levertraan, stinkt enorm maar werkt wel erg goed.
BETUWE schreef:Jet schreef:
Door het horney syndroom maakt het paard juist overmatig Hoorn aan waardoor de kroon randen verdikken en de stralen en hoefballen maken ook te veel Hoorn aan.
En wat denk je dan wat straalkanker/hoefkanker is? Dat is ook woekering van de hoornige delen van de hoef. Als ik zoek op Horney Syndroom vind ik totaal niets dat met paarden te maken heeft, behalve gelinkt naar hoefkanker of het Engelse Hoofcanker.
Ik hoop dat het paard er niet veel pijn aan heeft, heel veel sterkte in elk geval.
Citaat:Goh lekker aanvallend.
Ik geef alleen de feiten door die de dierenartsen toen tegen ons hebben gezegd, na aanleiding van de onderzochte biopten. Deze biopten zijn juist genomen omdat er angst was dat het straal/ hoef kanker was. Gelukkig heeft het paard er absoluut geen last van.
BETUWE schreef:zorro schreef:Ja ik ken dit, mijn pony heeft dit gehad. De kroonranden waren nog veel dikker bij haar als bij jou paard. Bij haar kwam het na hele heftige hoefproblemen, waarbij ze een ontschoening heeft gehad. De nieuwe hoef groeide heel snel aan, maar de kroonranden werden heel dik bij die groei. Ook bij de andere hoeven, dat was wel bijzonder.
Wat verdrietig wat je met je pony hebt mee gemaakt. Het paard van Madelief heeft iets anders
Amber_anne schreef:Amber_anne schreef:Ik ben heel benieuwd wat het Horney syndroom is. Heb je daar een artikel of iets over, kan namelijk niks vinden op internet.
Ben heel benieuwd naar hoe dit afloopt. Hoop dat je blijft updaten
Ik quote mezelf even omdat ik toch wel nieuwsgierig ben
tjiftjaf schreef:Een compliment voor jou dat je er bovenop zit en naar de Lingehoeve bent geweest.
Wel raar dat van Nassau niets heeft laten horen. Maar ja, de broers van Nassau zijn gewoon horken.
Goed dat de Lingehoeve ook verder heeft gekeken. Hopelijk slaat de antibiotica aan. Beterschap voor je paard.
Jet schreef:Mooi dat je zo doorgepakt hebt! Als zij al niet van dat syndroom gehoord hebben, is het niet gek dat wij het ook niet kennen. Wel fijn dat het geen hoef-/straalkanker is, dat is ook een vreselijk iets.
En voor wat betreft die voorhoofdsholteontsteking, hebben ze heel goed naar het gebit gekeken en zijn ze met zo'n cameraatje via de neus gaan kijken? Soms krijg je dat als er een gebroken kies achterin zit die over het hoofd gezien is door een "gewone' paardentandarts, soms is er iets anders naars aan de hand waardoor er zoveel pus gevormd wordt. Hebben ze niet voorgesteld om die holte te spoelen?
Hopelijk slaat de prednison aan en wordt het minder en verdwijnt het uiteindelijk.