Oppervlakkige buigpees volledig doorgesneden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:39

6 maanden boxrust, arm dier en arme jij, wat een toestand

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:59

Kijk eens naar het topic van die drachtige haflinger merrie met het ongeluk... (inmiddels is ze bevallen)
Die hebben een soort brace om het been te ondersteunen. Wellicht dat dit ook een optie voor jullie kan zijn:

[MD] Marlou heeft een ongeluk gehad

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 13:21

Neon schreef:
Kijk eens naar het topic van die drachtige haflinger merrie met het ongeluk... (inmiddels is ze bevallen)
Die hebben een soort brace om het been te ondersteunen. Wellicht dat dit ook een optie voor jullie kan zijn:

[MD] Marlou heeft een ongeluk gehad

Thanks!! Hij doet precies hetzelfde met het been als op het filmpje dat de haf schraapt. Alsof het been los zit. Ik ga haar snel contacten, dank!

MirandaMalik

Re: Oppervlakkige buigpees volledig doorgesneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:20

Oh ik dacht dat je van de brace wel wist, heb het al meer gezien!
Dat lijkt me wel een goede optie.
Maar het is nu nog te vroeg om wat over het been te zeggen denk ik, hij moet zelf wennen aan de nieuwe stand/situatie zonder gips.
Dus dat moet je eerst nog maar even aankijken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:05

Deze wond zit aan de voorkant onder de voor knie. Dat wordt lang niet zo veel belast als aan de achterkant. Deze pees heeft functie bij het vooruit zetten van het been, dus die brace van de Haf heeft naar mijn mening geen nut.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:14

pillow schreef:
Deze wond zit aan de voorkant onder de voor knie. Dat wordt lang niet zo veel belast als aan de achterkant. Deze pees heeft functie bij het vooruit zetten van het been, dus die brace van de Haf heeft naar mijn mening geen nut.

Die wond is de drukplek van het gips, niet de doorgesneden pees :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:20

Wat erg allemaal. Ik leef mee en wens jullie snelle genezing toe. Wonen jullie in Italie?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:26

Bowo schreef:
pillow schreef:

Die wond is de drukplek van het gips, niet de doorgesneden pees :)

Ik zie geen wond aan de achterkant van het been

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:46

Dan moet je even op de eerste pagina kijken. De foto's op de 2e pagina zijn van de voorkant gemaakt, dan zie je de achterkant natuurlijk niet. De foto van de zijkant is denk ik niet zo duidelijk omdat er algemene zwelling is en de wond gehecht is

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:55

Bowo schreef:
Dan moet je even op de eerste pagina kijken. De foto's op de 2e pagina zijn van de voorkant gemaakt, dan zie je de achterkant natuurlijk niet. De foto van de zijkant is denk ik niet zo duidelijk omdat er algemene zwelling is en de wond gehecht is

die heb ik gezien en op de derde foto zie ik aan de achterkant geen wond. Maar wij hoeven hier ook niet over te discuzeuren

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 01:15

pillow schreef:
Bowo schreef:

die heb ik gezien en op de derde foto zie ik aan de achterkant geen wond. Maar wij hoeven hier ook niet over te discuzeuren

Ben je er überhaupt van op de hoogte waar de oppervlakkige buiger zit?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:00

Heftig hoor.. veel sterkte in dit hele proces. Ik hoop dat het goed komt.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 08:58

pillow schreef:
Bowo schreef:

Op de eerste pagina staan de foto's van de wond van de pees, de drukplek zit onder de knie vooraan. De wond aan de achterkant is gehecht en nu helemaal netjes dicht.

Sloffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:15

Jeetje wat een akelige situatie. Ik ben benieuwd naar het verdere verloop. Zes maanden boxrust lijkt me heel zwaar voor het paard. Wat doe je tegen verveling?

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:47

Wat heftig voor je! Snap ook je twijfel over volledig herstel. Mijn paard heeft ook haar pees volledig door gehad maar dan de strekpees van het achterbeen. De da heeft ook altijd de prognose gegeven dat het weer helemaal goed zou komen en dat ik er weer volledig mee zou kunnen rijden. Dat is helaas niet helemaal uitgekomen. Na lange revalidatie is de pees wel goed herstelt maar het bot bleek ook aangedaan. Er was nog twijfel over een tweede operatie maar dat hebben ze niet gedaan. Er is ook behoorlijk wat littekenweefsel gekomen en het been is nog altijd wat dik. Ze loopt er niet kreupel op maar soms met draaien of achterwaarts gaan trekt ze er nog wel mee. Ik durf het niet aan om haar te belasten dus ze loopt lekker in de wei en heeft nu een prachtige zoon gekregen!
Ik hoop dat jou paard wel volledig herstelt maar ik zou er ook zeker rekening mee houden dat er complicaties kunnen komen. Strekte in ieder geval!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 12:11

Sloffer schreef:
Jeetje wat een akelige situatie. Ik ben benieuwd naar het verdere verloop. Zes maanden boxrust lijkt me heel zwaar voor het paard. Wat doe je tegen verveling?

Zijn maatje loopt in de loopstal met klein paddockje ernaast. Zolang hij in het zicht is (en eigenlijk wijkt hij amper van zijn zijde) gaat het goed en houdt hij zich best rustig. Ze staan ook lekker te klooien met elkaar over het muurtje. Hij krijgt nu onbeperkt hooi en bietenpulp om wat aan te sterken, houdt hem wel bezig.

Sloffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:45

Dat is fijn. Het lijkt me anders heel geestdodend om in de box te staan.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:27

Vanmorgen heb ik hem rustig in laten slapen. Het been was gewoon niet goed en werd met de dagen alleen maar slechter. Een lastig besluit maar het beste voor het paard. Hij was binnen een minuut zonder sputteren weg. Hij had pijn, dus de beste beslissing...

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:30

Veel sterkte Y;(

xPabloBokt
Fotograaf

Wat een vervelend bericht maar ik denk wel de juiste keus.. heel erg veel sterkte met je beslissing

MirandaMalik

Sterkte..
Als het niet ging gewoon de beste beslissing, zo'n jong paard alsmaar opgesloten hebben icm weinig kans is ook niks.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:33

Wat een nare beslissing moet dat geweest zijn, maar als het niet meer gaat, is dit de beste beslissing. Heel veel sterkte met het verlies.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:33

Heftig TS, heel veel sterkte

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:39

Sterkte

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:45

Wat een nare beslissing als je al zo'n eind op weg bent. Heel erg veel sterkte :(:)