Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mavantos schreef:In dat geval zou ik de Fibrebeet geven en niet de Fibre Nuggets. De Fibrebeet is eigenlijk een combinatie van de speedibeet en de nuggets en zorgt dat paarden juist aanzetten. De Fibre Nuggets is in mijn ogen in principe gewoon ruwvoer en dat geef je eigenlijk al voldoende als dat onbeperkt is.
superpony schreef:mavantos schreef:In dat geval zou ik de Fibrebeet geven en niet de Fibre Nuggets. De Fibrebeet is eigenlijk een combinatie van de speedibeet en de nuggets en zorgt dat paarden juist aanzetten. De Fibre Nuggets is in mijn ogen in principe gewoon ruwvoer en dat geef je eigenlijk al voldoende als dat onbeperkt is.
Dat is niet geheel waar. Nuggets/wiesencobs bestaan uit meerdere soorten grassen die je in Nederland niet ziet en ook niet tegenkomt op de wei. Zeker naast weideseizoen sowieso een goede toevoeging, maar ook als paarden op raaigras staan een toevoeging.
Daarnaast geef je het tijdens een voerbeurt naast het hooi, dus is het altijd extra op wat een paard al binnen krijgt en zeker voor te dunne paarden bijvoorbeeld dan een extra.
Als je paard voldoende goed hooi krijgt en het daar goed op doet is het niet nodig. Maar het is ook een mooi en veilig middel om iets aan toe te voegen als je bijv vit wil geven of supplementen etc.
franteir schreef:BrittS schreef:Poeh wat voer je al veel, ook ik zie heel veel suikers en bijv. mais is geen voer voor paarden.
Ik heb mijn jonge schrale paard goed (en snel) op gewicht gekregen met fibrebeet en merriebrok. Vooral de fibrebeet deed het hem bij mijn paard.
Waar zit dan zo veel suiker in? Haar krachtvoer is er al met weinig suiker, ik weet dat er in bietenpulp veel zit maar die krijgt ze ook niet veel
mavantos schreef:In dat geval zou ik de Fibrebeet geven en niet de Fibre Nuggets. De Fibrebeet is eigenlijk een combinatie van de speedibeet en de nuggets en zorgt dat paarden juist aanzetten. De Fibre Nuggets is in mijn ogen in principe gewoon ruwvoer en dat geef je eigenlijk al voldoende als dat onbeperkt is.
franteir schreef:Morgen terug wat luzerne en bietenpulp gaan kopen dan want die was vandaag net op en vanaf morgen dan maar elke dag gaan voeren
franteir schreef:upendo schreef:Verschil bij mijn paard na twee weken fibrebeet bijvoeren:
[ [url=m/vkmRvj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels is ze alweer verder opgeknapt.
Wow wat een verschil op 2 weken al! Geef je dit dan elke dag? En hoeveel?