Wat kan er met mijn paard aan de hand zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:18

Sabahartje schreef:
want ik kan wel fotos maken en echo maken. maar waarvan moet ik foto maken? want ik ga niet het hele paard op de foto zetten eigenlijk.

Rug en nek zijn de eerste zaken waar je mee zou kunnen beginnen. Een veearts kan je beter adviseren, aangezien het - voor mij althans - alleen op basis is van de info in de OP. Filmpje is niet te zien, dus ook niet te beoordelen. Daarbij denk ik dat een veearts veel meer onderzoek kan doen dan alleen het zien van dit filmpje en dus meer mogelijkheden kan proberen uit te sluiten. Die kan dus ook gerichter een foto of echo laten maken.

eridinges

Re: Wat kan er met mijn paard aan de hand zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:27

Ik kan het filmpje niet zien, maar mijn merrie deed dit ook. Zou toch, als de rest uitgesloten zou zijn ( maag, zadel, singel, osteo), foto's laten maken van de rug en hals. Bij ons kwam het probleem vanuit de hals en de rug. Vanuit palpatie kan een osteo en da wel iets voelen, maar dit soort problemen zijn vaak niet te voelen.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:59

eridinges schreef:
Ik kan het filmpje niet zien, maar mijn merrie deed dit ook. Zou toch, als de rest uitgesloten zou zijn ( maag, zadel, singel, osteo), foto's laten maken van de rug en hals. Bij ons kwam het probleem vanuit de hals en de rug. Vanuit palpatie kan een osteo en da wel iets voelen, maar dit soort problemen zijn vaak niet te voelen.

wat had je paard? had die ook met rijden problemen? is het uiteindelijk verholpen?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:16

Sabahartje schreef:
eridinges schreef:

wat had je paard? had die ook met rijden problemen? is het uiteindelijk verholpen?

Mijn merrie net 7 en compleet afgekeurd op rug en hals. Waarschijnlijk als jong paard of veulen een trauma meegemaakt door over de kop te slaan of iets. Er zit artrose, splondylose en hierdoor ataxie. En dit paard was met aanvang van het rijden als 3,5 jarige rontgenologisch goedgekeurd.

DA heeft het amper nog zo erg gezien, maar ze was zo hard voor zichzelf en liet amper wat zien. Nu wordt ze behandeld om nog weidepaard te kunnen zijn. Ik gun ze nog mooie jaren.

Hoop dat TS haar paard niks heeft, maar soms kunnen paarden met kleine signalen zoveel aangeven dat je beter verder kan zoeken als je gevoel zegt dat je het niet vertrouwd.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 09:45

Wat vervelend. Ik heb mijn paard al 10 jaar, ik heb haar toen die tijd toen ik haar kocht helemaal rontgelogisch laten keuren, benen, rug, hals. Daar was niks mis mee.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:14

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 10:23

MarjanB schreef:
Ik kan je filmpje nog steeds niet bekijken maar misschien kan je wat met dit topic? [RT-V] Bit vastpakken of hoofdschudden met rijden

met rijden is er niks aan de hand, hoofdschudden doet ze ook niet en bit vastpakken doet ze ook niet. ik heb het filmpje verwijderd

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 13:08

IK heb fotos laten maken. rug, hals, benen. er was niks op te zien. de fotos heb ik nog doorgestuurd naar een second opinion, daar zeiden ze ook er is niks.

Ik ben nu bezig met alles aan te leren. kwa zadel op en af enz. Verder heb ik een gedragstherapeut erbij en heb ik ook een zadel op maat laten maken voor haar. ze doet het nog steeds.