Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dancer schreef:Jeetje kan me voorstellen dat dat even schrikken is. Wat is nu het verdere verloop? Moet hij nog lang blijven en wanneer kun je de training weer gaan opbouwen? De prognose is verder wel goed?
Geryon schreef:Iemand op bokt kwam gister met de vraag of hij vroeg gespeend is, ivm het sabbelen. Zijn moeder is overleden bij de geboorte en hij is met de hand opgevoed.
Ik denk dat hij dan ook wel vroeg gespeend is aangezien ze dan vaak dominant worden.
Vond het wel interressant om te vermelden, misschien heeft het toch wel met elkaar te maken! Sabbelen als 'troost' bij stress/pijn zoals kinderen ook doen op hun speen.
Geryon schreef:Bedankt voor de tips!
Dat voerbeleid is de standaard daar. Ze willen hete paarden voor het springen, en geen hooibuiken.![]()
Vandaag weer geen zwelling aan z'n zaakje gelukkig, wel was de wond ietsje pusserig. Maar dat was volgens de kliniek normaal. Het mag wat zwellen en pusserig zijn de hele maand. Pas als het abormaal wordt, moet ik aan de bel trekken. Ik vind het maar eng
Joman schreef:Ulcer gold kun je legaal online bestellen. Dat scheelt misschien iets in de kosten. Let op goed op- en afbouwen! Beterschap voor je paard.
Wat een voerbeleid hielden ze erop na voordat je paard bij jou kwam. Krijg er zelf bijna buikpijn van
Suzanne F. schreef:Koliekoperaties zijn heel erg duur en gaan al snel richting de 5000 euro. Voor mezelf altijd gezegd dat ik dit niet zou laten doen mocht het zover komen.
genja schreef:Joman schreef:Ulcer gold kun je legaal online bestellen. Dat scheelt misschien iets in de kosten. Let op goed op- en afbouwen! Beterschap voor je paard.
Wat een voerbeleid hielden ze erop na voordat je paard bij jou kwam. Krijg er zelf bijna buikpijn van
Niet in vs bestellen in ieder geval ken iemand waar het bij de douane eruit is gehaald en die heeft echt een fikse boete (ruim 2000 euro) gehad. Was wel geen particulier maar een bedrijf
StalNollie schreef:genja schreef:Niet in vs bestellen in ieder geval ken iemand waar het bij de douane eruit is gehaald en die heeft echt een fikse boete (ruim 2000 euro) gehad. Was wel geen particulier maar een bedrijf
Klopt boetes beginnen al vanaf 1500 euro. Controleren streng.
Flessen veulens ik wil ze niet. Onopgevoede pronectielen
Joman schreef:Dat is geen ulcer gold. Ulcer gold kun je uit nederland bestellen online. Dat is gewoon een Nederlandse website en heeft niks met US te maken. Het is geen Abler, waar jullie naar verwijzen.
Iets met een klok en een klepel
Brainless schreef:Joman schreef:Dat is geen ulcer gold. Ulcer gold kun je uit nederland bestellen online. Dat is gewoon een Nederlandse website en heeft niks met US te maken. Het is geen Abler, waar jullie naar verwijzen.
Iets met een klok en een klepel
Omeprazol is voor mensen vrij verkrijgbaar bij de drogist (in een zeer lage dosering).
Voor dieren moet er wel officieel een recept voor zijn.
https://www.diergeneesmiddeleninformati ... egnl114390