Interessant: meten hoeveel pony loopt in PP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:48

Wat leuk!
Jammer dat er inderdaad behoorlijke uitschieters in zitten, maar het geeft wel aardig beeld zo.
Ik ben hier in de HIT actief ook wel benieuwd! Zat al te denken om mijn fitbit bij mijn paard in haar manen te vlechten, maar die is sowieso al niet waterdicht. :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 18:57

Zeg maar het meest linker blauwe lijntje daar staat het water.
Als je goed kijkt zie je een rijbaan tot einde daarvan kunnen ze (van bovenaf gezien) naar rechts waar ze net zo'n stuk hebben met ook een eetplek. Maar Alf gaat meestal over de heuvel halverwege naar de andere kant. Ze hebben ook een waterpoel maar daar komt hij ook niet zo vaak. Dat is de schaduw plek rechts onderin (lijkt schaduw plek, ovaal)
De landjes zijn dicht dus daar kunnen ze ook niet lopen. Overal liggen paden omheen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:00

Haha geweldig ! Actieve poown ! :D

Het lijntje naar links boven is zijn uitje naar de overburen ? :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 19:15

Ja pandora hij is altijd lieve lui dan moe dus ik heb zo mijn bedenkingen.

Hieronder kaartje:
Afbeelding
Het blauwe rechthoek kunnen ze in lopen ongeveer. Hier zie je dus dat het niet accuraat is.
De 2 rondjes zijn eetplekken, daar drentelt hij veel heen en weer, dat klopt.
Het roze recht hoekje links is water
Het gele rechthoekje is de water poel, daar komt hij niet heel veel.
De grijze streep in het midden is een 'schurveling' zeg maar een heuveltje wat links en rechts van elkaar scheidt. Er zijn een paar plekken halverwege waar ze eroverheen kunnen, dat doet Alf altijd want anders moet je omlopen en dan wordt je moe :D :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 10:42

Nou mijn pony heeft vannacht een uitstapje gemaakt volgens de GPS.
Door het hek, cijferslot code gekraakt, of gesprongen, en een gezellig wandelingetje. Terug naar de paddock paradise. Hij heeft wel weer netjes ook het hek achter zich dicht gedaan. Netjes opgevoed gelukkig :D :D

Maar tja, ik geloof dus ook geen ruk meer van de gemeten afstand. Als hij zoveel kilometer zou lopen elke dag zou hij ook een stuk slanker zijn :+

En als deze GPS nou goedkoop was geweest en bij Ali was gekocht zou ik nog zeggen 'vooruit' Maar zo heb ik er natuurlijk nog geen pest aan......

Afbeelding

ruitje

Re: Interessant: meten hoeveel pony loopt in PP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:44

Zo, dat is wel een afstand ja :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:51

:wow: Nachtelijk rondje door de omgeving idd.
Wel zo netjes dat hij alles weer afsluit zoals het hoort :D

Wel sneu natuurlijk dat het ding niet goedkoop was en toch niet doet wat het moet doen -O-
Of die gps is gemanipuleerd door de pony :)* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:05

Oh jemig dat is wel een heel raar beeld inderdaad!

Waar heb je de tracker bevestigd? Ik heb er weinig verstand van hoor, maar in mijn werk gebruiken we ze ook; sommige met zo'n 3 m afwijking, de hele dure met hooguit een paar cm afwijking. De ontvangst wordt al problematisch als we onder een boom staan of bij bebouwing terwijl de satellieten op dat moment nog 'laag' staan.

Je gps moet ten minste 3, maar nog liever 5 satellieten kunnen ontvangen voor een goede plaatsbepaling. Denk dus - correct me if I'm wrong - dat hij zo vrij mogelijk moet zitten. Misschien heb je dat al, maar ik denk dat ik de tracker op het 'kopstuk' van het halster zou vastmaken.

Wel een interessant onderzoekje!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 11:10

Ja goed opgevoed he, hek weer netjes achter hem dicht gedaan EN cijferslot er weer op :D

Culaccino, hij zat aan de zijkant. Toevallig paar minuten geleden gevraagd aan stal genoot of ze hem bovenop zijn kopstuk vast wil maken. Scheelt misschien inderdaad.
Ja, ze hebben het inderdaad over 4 satelieten die ze nodig hebben. Max afwijking van 8 meter.
Er staan wel aardig wat bomen in het gebied, dat wel. Zou dat zo erg storen denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:18

Beetje, denk ik, maar ik heb er niet veel verstand van. Ben benieuwd!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:57

Oh haha ja dat zijn uitschieters. Kan je ook z'n snelheid zien? Wss kan hij dan hl hard hihi. Wel jammer dat het er zo naast lijkt te liggen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:04

Haha Alfje is lekker op pad geweest zie ik :)) Jammer dat het apparaatje voor dat geld niet helemaal is wat je ervan had verwacht.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:09

Met zulke rare “uitstapjes” en de specificaties van de fabrikant zou ik toch even contact opnemen met de fabrikant. Dit is toch zonde van je geld zo?

Misschien hebben ze nog extra tips / trucs om de gps beter te laten werken, want dit is wel jammer. Zelfs een app om mijn telefoon is beter in het tekenen van de route (en op een breed zandpad is zelfs te zien dat ik slinger).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:10

Onderzoeken die ik heb gelezen over wilde paarden spreken over hele andere afstanden dan dat je in de PN-verhalen leest. Namelijk over 4-10km (in extreme gevallen tot 20km per dag) en voornamelijk voedselgedreven.

Mizora @ [VS] Compleet natuurlijk voeren of de middenweg?

Dit zijn geen mooie scores met gps, jammer. Hopelijk wordt het op het kopstuk beter.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 19:54

Hilary, dat kan kloppen wat je zegt, de gps op je telefoon is ook beter. Die heeft niet alleen de satelieten tot zijn beschikking maar ook nog andere bronnen (telefoonpalen, WiFi, etc etc)

Ik heb inderdaad al een berichtje gestuurd naar het bedrijf. Erg jammer dit

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:09

Waarschijnlijk als je de livetracking gebruikt is het wel nauwkeuriger, maar dan is hij natuurlijk ook zo leeg. Jammer dat het niet aan je verwachtingen voldoet. Wel een heel interessant idee!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:13

Kwii dan lijkt het inderdaad beter. Kan ik ook nog el eens proberen wat langer aan te zetten. Gaat standaard na een kwartier uit maar dat kan ik instellen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:14

Ik heb ooit ook naar deze trackers gekeken met hetzelfde doel, maar inderdaad niet gekocht omdat de gebruikers ervaringen zeiden dat er vaak wel 20-30 meter afwijking in zat. Dat heeft op onze stal geen zin door de opbouw van de tracks. Ook is bereik hier al slecht, dus iets via 4g gaat niet werken. De paddocks hebben ook geen WiFi.

Een stappenteller lijkt leuk, maar als je paard staat te stampen of draaien tijdens het eten denk je dat hij heel ver gelopen heeft, maar dat is dan helemaal niet zo.

Het is jammer dat er niet meer accurate systemen zijn.
zo had ik van de week mijn Endomondo app aan tijdens een wandeling met de paarden. Topsnelheid: 45km/h. En dat wandelend :+

Jammer dat tractive dus nog niet verbeterd is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:14

Oh ja, dat is ook wel logisch, dat een telefoon het daarom beter doet. Jammer dat het niet net zo goed werkt, dan had ik ook wel interesse gehad. Maar om m’n telefoon nou een paar dagen aan m’n paard te knopen... nah.

Ben benieuwd hoe lang de batterij het doet met live-tracking (en hoe lang je dan moet opladen). Anders kan dat ook nog wel interessant zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:15

Ze zeiden op de site een accuraatheid van 7,8 meter. Nou daar gaat hij ruimschoots overheen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:22

Hoe lang hij het volhoudt met livetracking hangt er ook een beetje vanaf hoeveel beweging hij registreert geloof ik. M'n hondje draagt er een, maar toen mijn vriend laatst ging kijken waar ik was op de snelweg was de laatste 40% binnen een uur op. :+

Kan je niet meer je geld terugkrijgen? Alhoewel ik ook wel trieste ervaringen heb met de klantenservice :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:24

Kwii dat wat jij benoemt is volgens mij in de default modus.
Ik heb de live tracking nu op een uur gezet. Langer kan niet.

Dis af en toe een uur lang maar live laten gaan, kijken wat hij dan in zo'n uur doet. Als ik dat nou héél vaak doe kam ik misschien beetje inschatten hoe of wat.

Benieuwd of er nog meer mensen dit hebben gedaan en of die gps apparaten beter werkten?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:33

IngridM schreef:
Ze zeiden op de site een accuraatheid van 7,8 meter. Nou daar gaat hij ruimschoots overheen.

Klopt, mijn afstanden komen inderdaad van gebruikerservaringen van mensen die hem gekocht hadden.

Raar dat live tracking maar zo kort kan. Hoe kan je dan je kat live terugvinden? Wat een gemiste kans van het product!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:09

Het is dus nog niet zo eenvoudig om echt een goede tracker te vinden. Jammer want het leek me wel heel interessant.

Is er hier ook iemand die ervaring heeft met die Orscana sensor? Die je in je deken bevestigd eigenlijk om te zien of hij het te warm of te koud heeft, maar begreep dat daar ook een functie op zit dat je kunt zien hoe actief je paard is? Maar volgens mij geeft die niet precies aan waar die langs is gelopen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:40

Onze IJslander liep in het IJsselmeer, volgens de tracker _O-