J_emma schreef:In welke regio zit je?
Noord Holland
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
flappie2 schreef:Longeren is indd geen optie met de peesblessure. Pilates oefeningen die vanuit stilstand gedaan kunnen worden is een goed idee. Ik ben er alleen totaal niet in thuis. Enig idee waar ik info kan vinden hier over?
@renee16
Ja kaptoom gebruik ik nu ook met stappen aan de hand. Bijzonder dat je daarmee toch meer controle lijkt te hebben dan met een bit in. Alleen nog loopt ze voor me uit of beukt mij aan de kant als ze het nodig vind om ff gek te doen. Moet wel zeggen dat ik haar met kaptoom wel sneller weer bij me heb dan met hoofdstel.
Tja het land op in deze tijd van het jaar is ook geen optie. Hier heb je klei grond en met al die regen erg glibberig.
Hoe gaat het nu met die van jou, gaat het de goede kant op?.
Chesss schreef:We hebben er uiteindelijk een jaar over gedaan. In die zin de blessure van de pees was in 6 maanden mooi hersteld, maar hij is groot 1.85 en heeft door de boxrust erg veel kracht ingeleverd. Van de zomer heb ik eerlijk ook niet mega veel doorgepakt en hem ook wel paard laten zijn op de wei. Inmiddels rijden we wel volop en zijn we druk bezig met soepel houden en nog soepeler maken. Ik ben me ook gaan verdiepen in het werken. Aan de hand en ben bewuster aan trainen.
Princesj schreef:Mieke Verdonk (de ontwikkelaar van de concord leader) woont ook in Noord Holland. Ik zie dat zij ook advies op locatie geeft (https://www.concord-vip.com/training-advies), wellicht is dit een optie voor je?
Saaams schreef:Mijn paard heeft momenteel si klachten en daar word aquatraining voor afgeraden. Ik zou dus goed overleggen met je dierenarts. Ook ivm kissing spines wil je wel correct ruggebruik.
Mag je niet op een goede verende bodem ohz gaan stappen?
Mickeyan schreef:Ik vind het eigenlijk bizar dat je overweegt te fokken met een kapotte merrie met aandoeningen waarvan niet bewezen is of het wel of niet erfelijk is. Is het veulen voor jezelf of voor de verkoop?
Saaams schreef:Mijn paard heeft momenteel si klachten en daar word aquatraining voor afgeraden. Ik zou dus goed overleggen met je dierenarts. Ook ivm kissing spines wil je wel correct ruggebruik.
Mag je niet op een goede verende bodem ohz gaan stappen?
Secretly schreef:Geen ervaring. Maar misschien is de Chillpill(Ecostyle) een mooie vervanging van Tranqiungel?