Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kirania schreef:Ik heb dat geprobeerd, ja. Maandenlang. Er valt gewoon geen conditie op te bouwen, at all. Normaal trainen wij voor endurance en trektochten, dus het is altijd veel stap in het begin en daarna komt er draf bij, daarna galop, etc. Dus dat helpt niet... Ze had duizend keer meer energie toen ze echt overgewicht had (en daarmee bedoel ik echt vet overal, niet gewoon een bolle buik).
Het probleem met de digestive is dat ze niet willen zeggen wat er precies in zit. Shady, natuurlijk.

Enig idee of er eerder in de buurt bij de paarden gespoten met vergif. Bijv. Roundup. De spuitnevel kan tot minstens 10 m. ver nog voor problemen zorgen. 
Kirania schreef:Ik ben niet van plan om haar op pensioen te zetten met zoveel pijn, noch haar te doen inslapen gewoon omdat dierenartsen de definitie van incompetent of bevooroordeeld blijken
Ja, ik heb ze kuren psyllium en lijnzaad gegeven, maar heb daar nooit beterschap van gemerkt. Ik merk inderdaad wel dat ze zaden niet goed kan verteren dus zal ze 'verpoederen'.

) er zijn inderdaad röntgenfoto's genomen van longen en ribben, maar niet van de darmen. Er is wel een uitgebreide echo van de darmen geweest, waar ze niets op gezien hebben. Dan schrijf ik die röntgenfoto's nog op mits het urineonderzoek geen uitsluitsel of een nieuwe tip geeft.

Volgens mij dachten ze echt dat ik met hun aan het lachen was toen ik zei dat ik die ganse pot meegenomen had in de auto zodat het zo vers mogelijk was om een potje mee te vullen