Voeradvies gevraagd: meer energie en spieropbouw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:41

Pandora2 schreef:
Horseloverl schreef:
Ja op de zakken! Wij hebben op de zaak een tabel waar we in kunnen voeren: bv een kilo pavo condition en een kilo cavalor action mix. Deze worden dan vergeleken. Dr is echt een heel duidelijk verschil dus vandaar dat ik het niet zou aanraden voor een paard in dit geval!

Nog steeds snap ik het niet hoor :+
Op de zakken staan toch ook de gehaltes per kg.
Bijv. de vit E is in de pavo condition al 3x zoveel als in de cavalor action mix per kg voer ...

Ik heb trouwens geen voorkeur want ik voer ze allebei :P

Als je het interessant vind kan ik wel een foto maken van de tabel als ik op de zaak ben dinsdag

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:43

Ja graag. :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:43

Hilary schreef:
Het gaat niet om geloven, maar om kennis van de voersoorten en hoe je dat overbrengt. Je roept nu wat (“Pavo zit ho(o)g(er) in suiker en zetmeel”), maar als ik naar de tabellen kijk (wat je zelf zegt ook te doen), zie ik iets heel anders.
Nu zeg je in je latere bericht dat Cavalor een andere samenstelling heeft, waardoor je eigenlijk niet naar de percentages zou moeten kijken.
Het zou handiger en vollediger zijn als je dat in je eerdere reactie er gelijk bij zou zetten. Nu zal iemand die niet weet dat Cavalor heel erg focust op de verteerbaarheid en welke voedingsstoffen op welke plek in de darm vrijkomen denken dat je niet weet waar je het over hebt. Das zonde.

True! Ik ben niet zo goed in overbrengen in het typen ( dus volledige info). Maar wil graag helpen.

meiske1577

Re: Voeradvies gevraagd: meer energie en spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:23

Dat Pavo hoog in suikers zit lees ik nog vaak op bokt maar het is echt niet waar.
Ik heb heel veel soorten voer vergeleken maar Pavo zit echt niet hoog in suikers en zetmeel, zeker niet vergeleken met andere grotere merken. Ik vind trouwens dat je een voer pas goed kunt vergelijken als de hoeveelheid die je per dag moet voeren naast elkaar legt. Leuk wat er per kilo in zit, maar als je van het ene voer een kilo moet voeren en van de andere drie wordt het plaatje al heel anders.

Ik heb me naar gezocht naar een voer wat laag in suiker en zetmeel is, hoog in eiwitten en vitamine/mineralen en vetten en ik kwam als enige uit bij de ease and excell. Hiervoor de nature’s best gevoerd wat ook een mooi basisvoer is, aangevuld met grasbrok, bietenpulp, topsport en lijnzaadmeel.
Heel veel verschillende soorten voer dus en daar wilde ik wel vanaf en kwam zo bij de ease and excell uit, waardoor ik nu zelfs lager zit in suikers en zetmeel.

Ik voer nu geen losse supplementen meer, geen drie of vier soorten voer of ruwvoermixen meer maar gewoon vier keer per dag zijn portie mix en hij doet het er echt super op.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 20:37

Ik heb de specificaties van alle sport brok en muesli naast elkaar gezet en het is allemaal zo tussen de 4-8% suiker en 26-34% zetmeel.
Ook cavalor Actionmix bijv. had wel iets van 5% en 29% (tov bijv pavo sportsfit 6% en 29%) ;)

Maar bedankt voor het meedenken hoor Horselover, snap wel wat je zegt over verschil in trage suikers. Zal ook naar cavalor kijken :)
Maar heeft pavo niet ook bijv trage suikers?

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:31

zodiacje schreef:
Hoeveel voeren jullie van die coolstance? Want ik kom uit op 2 kilo p en dat lijkt me best veel naast het brok wat ie al krijgt

Ik voer het naast een balancer brokje en agrobs alpengrun muesli. Doe het gewoon een beetje op gevoel, een bodempje in de voerbak en met water zet het nog uit (zou het niet droog voeren). Voer het ook niet dagelijks

Linda_80

Re: Voeradvies gevraagd: meer energie en spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:48

Ondertussen ben ik begonnen met halve kilo luzernebrok bij te voeren (naast metazoa superfit en bio ron plusbrok) en dat lijkt wel de goede kant op te gaan. Merrie krijgt meer looplust, zonder heter te worden. Conditioneel doet ze het erg goed. In het begin was het even wennen om die luzernebrokken erin te krijgen, maar dat gaat nu prima! (Tkn: het is een echte nerveuze merrie die ook deed luchtzuigen, dus ik ben erg voorzichtig met vlug voer/suiker. Ze is gestopt met luchtzuigen en dat willen we graag zo houden ;-)) ik heb bij mijn keuze ook veel gebruik gemaakt van voervergelijk.nl, super handig!