Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
woepsie90 schreef:Ik heb het gevoel dat hij rechtsachter korter loopt.
Is HKO met foto’s vastgesteld, is dat botje het probleem? Is het in beide achtervoeten?
Ik hoor regelmatig dat HKO wordt vermoed maar zonder foto’s, terwijl het dan bijvoorbeeld heel diepe rotstraal wat ook tussen de hoefballen is gegaan, of te hoge steunsels die kneuzingen geven, etc. Dit zorgt ook voor pijn in achterste deel van de hoef. Ik zegt niet dat ik dat bij jou denk maar vandaar dat ik benieuwd ben of er foto’s zijn gemaakt van het botje.
En heb je hem wel eens geprobeerd op een diet met minder suikers te zetten? Bv hooi ipv kuil, en ander of geen krachtvoer maar alleen een vitaminebrokje. Zout is ook belangrijk voor spieren en darmgezondheid (en opname van voedingsstoffen). Hoeven kunnen heel erg op suikers reageren, qua gevoeligheid, en zelfheling kan het ook in de weg zitten. Als je je zorgen maakt over gewicht, kan je ook bietenpulp (zonder molasse) bijgeven met gemalen lijnzaad in gehakseld/gedroogd gras (‘chaff’ en zonder molasse), waar je dan de vitamines en zout bij doet.
Zit gewoon hardop te denken hoor, geen idee of je dit al hebt gedaan. Sterkte met je paardje, het is een mooi beestje
Popstra schreef:Mooi paard joh. Ik zie nu dat hij achter stijf is.
Maar vind het nog steeds niet schokkend hoor.
DeMolenhoek schreef:Kan ik jou alleen maar in volgen Elin. Ik zag de reactie van popstra waarin stond: Maar vind het nog steeds niet schokkend hoor.
Op het moment dat het schokkend is ben je gewoon al veel te laat.
Uppojono schreef:manubres schreef:Wat een mooierd! En lieverd zo te zien...
Hij is stijfjes en lijkt in draf vooral kort van voren. Ik zou dan eerder aan de voeten denken.
Loopt hij niet beter als hij wat langer buiten staat? Mijn oude shet komt ook stijf de stal uit en gaat in de middag er weer rennend in...Het is zo moeilijk om voor een paard te beslissen wanneer het klaar is. Als wij alle (oude) mensen laten inslapen die stijfjes zijn en wat pijntjes hebben dan zouden we heel wat mensen minder hebben in nederland. Het blijft moeilijk waar de grens ligt van wel of niet aanvaardbaar...
Er is nu weinig verschil s ochtends en s avonds. Dat was eerst wel zo. Ja, het is echt een vreselijke keuze. Ik heb hem ook niet voor niets al 10 jaar als grasmaaier erbij. Maar tot wanneer het paardwaardig is blijft zooooo lastig!
Popstra schreef:DeMolenhoek schreef:Kan ik jou alleen maar in volgen Elin. Ik zag de reactie van popstra waarin stond: Maar vind het nog steeds niet schokkend hoor.
Op het moment dat het schokkend is ben je gewoon al veel te laat.
er is zat wat je in overleg met een DA kunt doen om het paard nog verder zo comfortabel mogelijk te maken en nee, vind het niet schokkend genoeg om nu te zeggen het is klaar maar dat is mijn mening. Wat de TS moet doen is haar gevoel volgen. En als ze denkt het is genoeg dan moet ze niet langer door gaan zo. Ik oordeel van de filmpjes, ken het paard niet, weet dus ook niet hoe hij er voorheen bij liep
Sclimpre schreef:Een filmpje van op de wei zou ook leerrijk zijn. Geniet hij dan of staat hij er maar triest bij?
Ik zie vooral een stram paard, of hij wel of niet pijn heeft, geen idee.