Gody schreef:GDG
Dit is het tweede hengst veulen die dit heeft
Ik wissel niets en ben ook niet vaag
Dan moet je wat beter lezen of vragen
Misschien kun je wat begrijpelijker typen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gody schreef:GDG
Dit is het tweede hengst veulen die dit heeft
Ik wissel niets en ben ook niet vaag
Dan moet je wat beter lezen of vragen
Gillbo schreef:Lukasje schreef:Mss moet jij dan wat correcter schrijven ?? Wij lezen enkel wat JIJ getypt hebt ...
Getemt,dit is op de man en draagt niks bij
marije1109 schreef:Wat geven Da's dan tegenstrijdig advies. Kennis van mij had veulen met wobbler. Advies van de DA was inslapen, omdat er geen paardwaardig leven mogelijk is. Dit is ook gebeurd.
Ben dus best benieuwd hoe dit veulen opgroeit en hoe die het gaat doen.....
Gillbo schreef:]
Getemt,dit is op de man en draagt niks bij
marije1109 schreef:Wat geven Da's dan tegenstrijdig advies. Kennis van mij had veulen met wobbler. Advies van de DA was inslapen, omdat er geen paardwaardig leven mogelijk is. Dit is ook gebeurd.
Citaat:De Britse Farm Animal Welfare Council heeft de voorwaarden in 1993 uitgewerkt tot de bekende ‘Vijf vrijheden’:
- dieren zijn vrij van honger en dorst. Ze hebben gemakkelijk toegang tot vers water en een adequaat rantsoen;
- dieren zijn vrij van ongemak. Ze hebben een geschikte leefomgeving inclusief onderdak en een comfortabele rustplaats;
- dieren zijn vrij van pijn, verwonding en ziekte. Er is sprake van preventie en een snelle diagnose en behandeling;
- dieren zijn vrij van angst en stress. Er is zorg voor voorwaarden en behandelingen die geestelijk lijden voorkomen;
- dieren zijn vrij om normaal gedrag te vertonen. Ze hebben voldoende ruimte, goede voorzieningen en gezelschap van soortgenoten.
tamary schreef:Basis voor bepaling welzijn dieren :Citaat:De Britse Farm Animal Welfare Council heeft de voorwaarden in 1993 uitgewerkt tot de bekende ‘Vijf vrijheden’:
- dieren zijn vrij van honger en dorst. Ze hebben gemakkelijk toegang tot vers water en een adequaat rantsoen;
- dieren zijn vrij van ongemak. Ze hebben een geschikte leefomgeving inclusief onderdak en een comfortabele rustplaats;
- dieren zijn vrij van pijn, verwonding en ziekte. Er is sprake van preventie en een snelle diagnose en behandeling;
- dieren zijn vrij van angst en stress. Er is zorg voor voorwaarden en behandelingen die geestelijk lijden voorkomen;
- dieren zijn vrij om normaal gedrag te vertonen. Ze hebben voldoende ruimte, goede voorzieningen en gezelschap van soortgenoten.
Dikgedrukte zijn bij meerdere mensen hier twijfels over gezien de aangeboren afwijking. Meetbaarheid is inderdaad lastiger dan hoe de stal/weide er uit ziet.
Gody schreef:marije1109 schreef:Wat geven Da's dan tegenstrijdig advies. Kennis van mij had veulen met wobbler. Advies van de DA was inslapen, omdat er geen paardwaardig leven mogelijk is. Dit is ook gebeurd.
Heeft die dierenarts mijn veulen ook gezien ?
Mischien heeft de mijne het in mindere mate?
Weet het ook niet maar heb niet het idee dat de mijne pijn heeft of niet blij is
Gody schreef:Ik vind het behoorlijke onzin
Dat mensen voor mij willen bepalen
En komen zeuren over de lettertype
Ik heb door omstandigheden enkel de basis school gedaan.
En geloof me mijn leven hebben jullie niet willen meemaken
Dus let even op voor je oordeelt
Ik heb de keuze gemaakt het veulen een kans te geven
En ga uit van wat ik zie.
Ik heb hem vanaf gister in mijn bezit en ook de dierenarts vind dat het als grasmaaier een kans verdiend.
Zal me vast geld en energie kosten
Maar ja als hij geen pijn heeft voor mij geen punt
Niet sterk genoeg het dier in te laten slapen in ieder geval.
Van mij mag dit topic als gesloten beschouwen worden
Kan ik zelf niet doen inderdaad daar ben ik achter
Dat is al jammer maar helaas
En de beheerder reageert helaas niet op mijn pb bericht
Voor mij is het goed zo
En ga me tijd in de pony’s steken en niet in verweer op mensen met Kritiek achter een beeldscherm
Fijne dag
Gody schreef:Ik weet overigens ook niet hoe ik een filmpje moet plaatsen .
En daarbij is dat ook overbodig aangezien mijn keuze al vast staat
Merk ik uiteindelijk dat het paardje toch niet happy is kan ik me altijd nog bedenken
Nynkster schreef:Gody schreef:Ik weet overigens ook niet hoe ik een filmpje moet plaatsen .
En daarbij is dat ook overbodig aangezien mijn keuze al vast staat
Merk ik uiteindelijk dat het paardje toch niet happy is kan ik me altijd nog bedenken
Je kan het uploaden via YouTube en dan de link hier plaatsen. Ik was nieuwsgierig gewoon om te zien hoe zoiets eruit ziet. Om er van te leren zeg maar