Jet schreef:Janderegelaar, in de link staat dat High Power Laser op zich, als het op 1 punt gehouden wordt, de verbranding kan veroorzaken. Als het goed is, mag je HPL niet zomaar toepassen bij anderen of dieren van anderen, maar moet je eerst een cursus daarin volgen. Dan mag je aannemen dat degenen die bij de organisatie zijn aangesloten waar jij het over hebt, dat wel zouden moeten weten inderdaad. De Raaphorst schrijft naar mijn idee juist, dat die combi-laser dat probleem niet ( of minder) zou hebben.
Het gebruik van dit soort middelen valt of staat naar mijn idee met wat de gebruiker ervan weet, zowel algemeen op medisch gebied van mensen/dieren als op het specifieke gebruik van het apparaat dat hij/zij gebruikt.
Jet, de High Power Laser mag veterinair gebruikt worden door Dierenarts, Dierfysio en paraveterinair. Wettelijk gezien hoeven ze geen cursus maar ze krijgen die wel.
Iedere High Power Laser kan een verbranding geven als je hem maar lang genoeg op 1 plek houdt. Zelfs die van de Raaphorst ook al heeft hij maar een beperkt vermogen. Maar die mag je bijvoorbeeld niet op de huid houden en de onze weer wel.
Ik denk dat het met onze laser een minuut of 4 zou duren op de instelling voor wondgenezing. Maar dan moet je hem wel stilhouden en dat is nou net wat we niet doen.