Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Re: Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:51

Hoeveel geven jullie per dag? Ik voer het nu een paar week aan mijn Fries ruin van bijna 3. Hij lust letterlijk bijna niets. Hij at z’n hooi wel maar vond toch dat hij iets schraal bleef op de ruggengraat. Nu krijgt hij de combinatie samen van, 2 voer scheppen luzerne senior care, 1 schep 20mm brok voermeesters opfok, scheut lijnzaad en laatste dosering oer balans. Beetje water er bij en lekker husselen. Hij vind dit goedje samen heel lekker. Hij ziet er ook echt veel beter uit! Precies goed nu op het moment!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:04

Ik doe 3 dagen met een pak, dus net iets meer dan 5 kilo per dag.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:33

Maar dan krijgt ie voor de rest heel weinig denk ik?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:36

Niets anders idd... dure kostganger, maar gelukkig is mijn huis afbetaald :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:51

Haha dat scheelt alweer. Is inderdaad een flinke uitgave! A 16 euro per pak... :) maar alles voor de paardjes natuurlijk!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 01:36

In principe denk ik dan; paarden hebben x jaren zoveel gekost. Die relatief korte laatste periode moet het maar.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:37

precies, die van mij kost de laatste jaren 2x zoveel als vroeger, maar hij staat al 25 jaar voor mij klaar .... dus so be it!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:44

Is hier niet anders hoor, maar van veel paarden zijn de baasjes niet in die gelukkige omstandigheden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:06

DubbelDun schreef:
Is hier niet anders hoor, maar van veel paarden zijn de baasjes niet in die gelukkige omstandigheden.

Welke omstandigheden? Als je een dier neemt, moet je ervoor zorgen. Paarden zijn duur. Mensen zijn veel te makkelijk en egoistisch geworden. Ze moeten per se een paard, terwijl ze het niet kunnen betalen of een paard niet tot het eind een waardig leven kunnen bieden.
Dan is er een andere optie; Laten gaan als het niet meer gaat. Maar mager laten staan of met honger mag nooit gewoon.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:44

superpony schreef:
In principe denk ik dan; paarden hebben x jaren zoveel gekost. Die relatief korte laatste periode moet het maar.

Precies zo denk ik ook hoor!! Maar ik bedoelde meer in verhouding met gewoon hooi per dag is alleen op hartog senior care duurder in verhouding, als het paard het nodig is tuurlijk!! :) alles voor de paarden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:37

kusvoorjou schreef:
superpony schreef:

Precies zo denk ik ook hoor!! Maar ik bedoelde meer in verhouding met gewoon hooi per dag is alleen op hartog senior care duurder in verhouding, als het paard het nodig is tuurlijk!! :) alles voor de paarden

Ja, je moet er niet aan denken dat hun laatste fase onprettig is en met honger ofzo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:07

Ik heb laatst een baal meegenomen bij een fourage handel die ze op voorraad lijkt te hebben. De 2 oudsten stonde op fibrebeet, maar het wordt weer warmer en dan stop ik met geweekt spul.

Ik vond het wel even apart spul om te zien en te ruiken, maar ze eten het goed. Nu hebben ze geen moeite met kauwen nog, maar ben benieuwd hoe ze het erop doen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:45

Iemand interesse in een dichte , volle zak hartog senior luzerne? Op te halen omgeving Breda. Graag pb

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:49

Ik heb ook een zak geprobeerd. Voelt als een fijne en zachte structuur, ziet er smakelijk uit. Maar mijn merrie vindt de lucerne en grasmix beide lekkerder. Zolang ze die twee gemixt goed wegkrijgt vind ik het ook prima :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:10

Ik weet niet wat ik na deze zak ga doen. Mn merrie eet het wel, maar de shet echt niet. Binnenkort komt de tandarts en als dat geen oorzaak is, maak ik een besluit.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:23

Chico vond het ook echt helemaal niks....en die van Havens ook niet.... je blijft zoeken..pfff

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:31

14-04 komt de tandarts, dus dan weet ik of het niet lusten of niet kunnen kauwen is. De shet staat wel de hele tijd hooi te pikken in de schuur, maar liet vandaag ook laatste beetje nuggets staan. Maar hij is niet mager, dus ik wacht eerst tandarts af en ga dan kijken of we alles weglaten, omdat ie wel hooi eet of dat we iets anders zoeken.

De merrie eet het wel, maar ik zag haar dochter ook pikken. Maar dat is meer een soort kliko.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:01

Ik ben benieuwd of er nog veel zijn die dit voeren en hoe jullie dit dan voeren? :)

Mijn shetlandpony krijgt het, maar ik vind het nog best een uitdaging om een manier te vinden om dit te voeren terwijl ze er lang genoeg mee blijft doen dus ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:23

Ik maakte het iets vochtig en gooide er wat Seniores Priores door. Ging altijd direct schoon op.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:39

Ik heb net een zak gekocht. Eerst wat los in een emmer aangeboden, maar dat hoefde hij niet.

Ik vind het erg mooi spul, heel zacht en fijn.

Ik meng het nu door zijn geweekte emmers. Ben begonnen met 1 handje per emmer. En nu zit ik op 2 handjes per emmer. En wil dit het liefst nog wat opvoeren. Maar wil niet te snel gaan anders eet hij zijn emmers niet helemaal leeg.

Vind het wel fijn dat hij echt wat sprietjes binnen krijgt voor zijn darmen. Maar zo lid hoeft hij het dus niet. Hij kan ook geen hooi meer eten. Maar wel dit fijne spul.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 07:05

Ik voer dit samen met Hartog grasmix.
De Hartog grasmix krijgt mijn senior idd zoveel van dat ik ca 3 dagen met 1 pak doe.
De Hartog 5* Star Complete Care Senior ruwvoermix krijgt hij 1x per dag bij de Grasmix voor de lekker, ik denk ongeveer een 10 l emmer ervan.

Grasmix eet hij meestal goed, soms is dat iets grover van structuur en heeft hij met de grasjes zelf wat moeite, maar hij doet echt een moord voor de grasbrokken die daarin zitten.
Ik voer de Complete Care senior erbij omdat dat gras echt super zacht is en wel altijd op gaat. Wanneer hij eens wat meer moeite heeft met gramix, krijgt hij vanzelf wat meer van deze.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:57

Mijn paarden krijgen het als extraatje door hun muesli en vinden het heerlijk.