Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElCamino schreef:De rendac komt ook gewoon met een trailer, kost iets meer maar dan heb je wel een betere keuze mbt de plaats waar je laat inslapen thuis.
elnienjo schreef:Yvank_ schreef:Ik heb mijn pony wel op de kliniek laten inslapen. Wij konden haar thuis alleen maar aan de weg leggen waar heel veel kinderen langskomen. Dat was dus absoluut geen optie.
Waarom is dat geen optie? Je paard merkt daar toch niets meer van? Of was je bang dat de jeugd hem zou molesteren?
Ayasha schreef:ben ik dan de enige die zich echt niks zou aantrekken van kinderen die passeren? Hoort bij het leven.
Mijn dier zou echt wel voor gaan.
Hier zullen ze dus ook thuis in geslapen worden. Met zo min mogelijk stress. Geen vermoeiend vervoer, geen vreemde plek. Gewoon waar ze zich fijn voelen.
Yvank_ schreef:In landelijk gebied wel maar zoals ik woonde midden in het dorp tegenover de supermarktdaar leg je natuurlijk geen dood paard op de stoep.
Ibbel schreef:In de wei laten inslapen, door een loonwerker met een shovel met een pallethef laten optillen en op de klinkers laten leggen (of aan de weg - afdekken is sowieso verplicht), en daar door de Rendac laten ophalen. Dat lijkt mij de 'mooiste' manier.
Toen mijn paard plotseling op eigen houtje in de bak overleed, heb ik hem ook door mijn loonwerker laten verplaatsen. Met een pallethef om een smalle stand gezet gaat dat heel mooi: één 'palletpoot' achter de voorbenen, en één voor de achterbenen. Het hoofd kun je tegen het bungelen even aan de pallethef vastknopen met een halster.
rumay schreef:TS het is toch al een moeilijke keus en wat voor jouw paard en jou het meest prettig is zou ik doen. Ik heb mijn paard op een grote plaat gelegd nadien en zo naar de weg gesleept met de trekker. Paard helemaal heel en dan zeil erover en idd diezelfde dag gebeld en in de ochtend voor 7 was ze al weg.
Overleg eventueel vast met de Rendac wat mogelijk is qua ophalen het is voor jezelf fijn als je alles van te voren hebt geregeld.
Je hebt ook de trailer service van de Rendac dan wordt je paard op een soort brancard gelegd/gerold en dan met brancard en al de trailer ingelierd dit is wel behoorlijk duurder dan de gewone ophaal service.
En je moet ook voor beide manieren van ophalen volgens mij een klantnr hebben bij de Rendac.
Sterkte bij je beslissing
Blijheid schreef:Kijk vooral goed naar je eigen paard.
Mijn pony is dól op de trailer, als hij er een ziet wordt hij enthousiast en wil hij héél graag mee. Als het zo ver komt, en qua omstandigheden kan, neem ik hem mee naar de kliniek. Bij een paard dat moeilijker te laden is zou ik alles in het werk stellen dat te voorkomen; een harde ondergrond zachter maken met stro/zand, na het inslapen nog (laten) verplaatsen oid.