Mok wil niet weg...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joolsie

Re: Mok wil niet weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:05

Bij mijn merrie helpt het als ik de sokken eraf scheer. De mok gaat dan vanzelf weg. Maar dit werkt lang niet bij alle paarden helaas.

abbie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:10

Wij hebben ook een paard waarvan we dachten dat hij elke keer weer mok had (aan het einde van de zomer) maar hij was blijkbaar allergisch bladgroen en sinds hij bijna alleen nog maar hooi eet heeft hij er geen last meer van.

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:50

Dog-eczema werkt hier alseen een. Tierelier tegen mok. Ool eerst vanalles aangesmeerd maar werkte niet. 1x dog-eczema aangesmeerd en dit gaf al resultaat. In BE vrij verkrijgbaar bij apotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:46

Cirano schreef:
Dog-eczema werkt hier alseen een. Tierelier tegen mok. Ool eerst vanalles aangesmeerd maar werkte niet. 1x dog-eczema aangesmeerd en dit gaf al resultaat. In BE vrij verkrijgbaar bij apotheek.

Zit wel prednisolon in. En het is niet geregistreerd voor paarden.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:48

Mijn paard heb ik 4 jaar geleden gekocht, en waar ik hem vandaan haalde kreeg hij niet erg goed te eten en te drinken. Hooi was meer snotterige kuil, uurtje op het gras en daarna op een stenen uitloop wat amper groter was dan zijn box. Geen afdak erboven, dus staan in de volle zon.
Heel snel daar weg gehaald, en toen rustig aan in beter voer gaan zetten.
Omdat hij volgens de vorige eigenaar nooit een deken droeg, en in het verleden dag en nacht buiten stond,
heb ik hem zonder deken overdag buiten gezet.
Binnen 2 maanden had hij mok en rainrot. Alle vuiligheid kwam zijn lichaam uitgezet.
De mok heeft ruim 4 maanden geduurd voordat deze weg was.
Afgelopen jaar heeft hij amper op het gras gestaan, af en toe een uurtje.
En heeft hij een ruiter gekregen die veel met hem werkt, en hij kilo's aan het kwijtraken is.
Plus vanaf april weer mok. Kan niet komen door het staan in de nattigheid of een vies stal.
Van alles geprobeerd om het weg te krijgen, en dan niet een paar dagen of een weekje iets geven.
Dierenartsmiddeltjes, zalfjes, honing, pillen, tandpasta.
Niets werkte.
Uiteindelijk toevallig Gerrit vd Ham van Hamco aan de telefoon gehad.
En die heeft me 1 pot met Hamco detox en 1 pot Hamco Fenol toegestuurd.
Nu zijn we 3 weken lang dit aan het geven, en we zien op 3 benen de mok veel kleiner worden of is zo goed als weg, en op 1 voorbeen zijn nu de open plekken bijna weg.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:08

Die van mij had het echt hardnekkig vorige jaar. De enige wat heeft geholpen was een spray met zwavel van Agradi. Echt top spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:19

Zwavel zit ook in die MSM-poeder die ik met zinkzalf meng. Hooguit een weekje smeren en het is weg. Dan snap je haast niet dat mensen dan wekenlang aan het smeren zijn met duur spul....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:26

Dog-Eczema heeft ook mijn paard in heel korte tijd van hardnekkige mok afgeholpen. Het is daarna ook nooit meer terug gekomen. En ik had toen al van alles geprobeerd.. paard met 4 witte benen.
Het is voor honden en kan echt geen kwaad om bij je paard te gebruiken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:23

Bij mijn paard werkte niets van zalf, crème etc. Toen cure mok/puur mok(natuurlijk/homeopatische druppeltjes of pilletjes) gegeven en was er met 1 a 2 weken vanaf. Dus van binnenuit behandeld