Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Carol_Beer schreef:Coentjuh schreef:Andere veearts regelen heeft tijd nodig? Daar geloof ik echt niets van. Dan bel je een andere, een land vol hoor, 1 die misschien wat verder weg woont. Ipv degene die je nu hebt, die het niet interessant genoeg vind om te behandelen (wat ik tevens niet geloof).
Een veearts staat normaal gesproken dezelfde dag op de stoep of evt de dag erna.
Het lijkt eerder dat je er geen kosten aan wilt hebben.
Verder in het land=meer voorrijkosten
Daarnaast neem ik aan dat de meeste mensen die een paard hebben, daarnaast ook nog werk/studie ed hebben waar ze tijd aan moeten besteden?? is bij mij niet anders zo.
T kan aan mij liggen maar zo ernstig is de situatie niet. Paard maakt een raar geluid, ik vraag me af wat het misschien kan zijn aan paardrijdend Nederland.
Op stal zijn ook tal van paarden kreupel, Maar leven ze nog? Ja. Is het in principe een slechte stal? Nee. Kunnen er dingen beter? Zeker.
Shenavallie schreef:Dit moet wel een trol-topic zijn, want anders praat je niet over 'irritatie''of 'beest' en zul je juist alles voor je paard over hebben. Als je niet de financiën hebt om een paard een paardwaardig leven te bieden, zonder ongemak, dan kun je inderdaad beter het dier verkopen en gaan fietsen. Als een paard ongemak laat zien/horen, dan is het al echt ver van huis. Ze lijden eerst in stilte tot het niet anders meer kan. Als dit een echte situatie is (wat ik dus niet hoop), dan is de enige optie te stoppen met rijden, terug naar de vorige (buiten)stal met dagelijkse weidegang en een goede veearts laten komen. Dan maar een baantje erbij. Het dier is tenslotte afhankelijk van jou.
rien10 schreef:Ik denk dat TS met “irritant” niet bedoelt dat het vervelend is voor haar en maar ff snel weg moet, maar dat het een irritante situatie is, die opgelost moet worden. Althans, zo lees ik het.
TS. Er zijn goede tips gegeven. Doe er je voordeel mee. Succes.
karijn schreef:TS, zaagsel is niet beter dan stro. Ik heb mijn paard zelfs op vlas gezet en dat hielp helemaal niks, kostte me alleen meer geld. Met alleen zaagsel los je het probleem niet, want zolang de andere paarden op stro staan, heb je gewoon stof. Je moet gewoon eerst een diagnose hebben voor je verdere stal-/voermaatregelen kan nemen. Dus bel die veearts zo snel mogelijk.
marleen_usar schreef:Je wil toch weten waar het door komt?
bigone schreef:Blijkbaar wil je niet inzien dat je zeer waarschijnlijk de problemen zelf veroorzaakt hebt. Binnenstal met open verbinding naar stoffige binnenbak, roken in de box van je paard . Omdat het zo goedkoop mogelijk moet, maar mooi dat je in ieder geval nog wat doet. Ook geen hooi of alleen geweekt hooi / voordroog geven. Succes
Carol_Beer schreef:bigone schreef:Blijkbaar wil je niet inzien dat je zeer waarschijnlijk de problemen zelf veroorzaakt hebt. Binnenstal met open verbinding naar stoffige binnenbak, roken in de box van je paard . Omdat het zo goedkoop mogelijk moet, maar mooi dat je in ieder geval nog wat doet. Ook geen hooi of alleen geweekt hooi / voordroog geven. Succes
Zoals ik eerder al zei, veel stallen hebben een open verbinding naar de binnenbak, in mijn geval was dat inderdaad de goedkoopste optie tov bv een box in de zadelkamer. Roken is echt geen probleem en ik geloof in geen enkele mogelijkheid dat dat de oorzaak zal kunnen zijn. Snap ook niet waarom er tegenwoordig van die felle anti-rokers zijn, vast gebrainwashed door al die spotjes.
Nu hij in de paddock staat heeft hij wel bereik tot een klein grasveldje, waar dus geen hooi meer nodig is.
Ik hou ontzettend veel van m, maar niet iedereen heeft bereik tot gouden stallen.
bigone schreef:Ik rook zelf maar geen haar op mijn hoofd dat ik in huis of stallen rook, of in bijzijn van kinderen of volwassenen die dat niet op prijs stellen. En gouden stallen?? Bullshit, jij wil gewoon niet inzien dat je handelingen misschien wel geleid hebben tot een hoestend paard, je krijgt goede tips maar doet er nogal weinig mee. En een klein grasveldje en dan geen hooi meer nodig?? Een klein grasveldje is in een dag of twee kaal dus zal je zeker bij moeten voeren.
Carol_Beer schreef:bigone schreef:ff over het roken; MIJN paard heeft er nooit wat tegen gehad, met het rijden, in de schuur, buiten of waar dan ook. Volgens mij laten dieren het altijd wel duidelijk merken als ze ergens niet van gediend zijn, en dat heb ik met roken nou nooit van gehad.