abcxx schreef:Ik heb inmiddels al een jaar een paard met hetzelfde verhaal. Wat mij verbaast aan je verhaal is dat de da niet verder kijkt. Ben je wel bij een goede kliniek geweest? Mijn paard heeft dus een blessure aan de weke delen van haar hoef immers op de foto is niks te zien en volgens uitverdoven zit het in haar hoef. We zijn eerst begonnen met inspuiten van ontstekingsremmers en rust. Helaas heeft dat niet geholpen en zou de volgende stap een m ri zijn om naar de weke delen te kijken. Ik heb er echter voor gekozen om dat niet te doen omdat ik nog een ander rijpaard heb. Betreft het 1 voet? Dan kun je gevoeligheid hoeven en verkeerde stand waarschijnlijk ook al wel uitsluiten. Ik zou je paard ook eens laten behandelen door een osteopaat want de blessure in de voet kan ook veroorzaakt worden door een ander probleem in het lijf (maar ik lees dat je dat al van plan bent). Een echo van de hoef is trouwens niet mogelijk.
Precies. Als de DA nu al met de handen in het haar zit, na zo weinig onderzoek, dan zal ik snel een andere zoeken. Dan kan het nog dat je geen uitsluitsel hebt, maar dan heb je andere zaken, zoals bijvoorbeeld hoornzuil, een diepe zweer, etc, etc uitgesloten.
Ik zit ongeveer hetzelfde nu met mijn paard abcxx. Heeft ca 3 jaar geleden een blessure gehad aan de collaterale bandjes daarna nooit meer. Nu is hetzelfde voetje kreupel. Aan de bandjes is bij echo nu niets te zien. Ook niet aan de diepe buiger voor zover zichtbaar. De buigproeven zijn ook goed. Maar onder het zadel licht kreupel. Bij uitverdoven ondervoet 90% beter. Dan is er nog altijd een stukje diep in het gewricht waar de echo niet bij komt. Met een MRI is het wel zichtbaar, maar daar kies ik nu wegens de kosten ook niet voor. Staat nu sinds begin van deze maand op het land en blijft daar tot einde weideseizoen in de hoop dat als daar wat zit het gewoon met rust geneest. Ik heb ook niet in laten spuiten.
Mocht dat toch niet genoeg zijn kan MRI altijd nog.