Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cowgirl schreef:Heleennn schreef:Mijn paard kan moeilijk zijn bij de DA, net als veel andere paarden. Als je dat goed aanpakt, zoals alle voorgaande DA’en die mijn paard behandeld hebben, is er geen probleem. Ze is in de 7 jaar dat ik haar heb altijd halfjaarlijks geënt en dat was nooit een probleem buiten wat wriemelen en trekken. Dat staat ook duidelijk in de OP, het idee dat het een gestoord wild beest is klopt niet echt. Dat is pas gekomen bij deze DA. Vandaar mijn frustratie.
Waarschijnlijk een beetje aarzelende DA in combi met de lucht die ze altijd mee nemen
Ik heb dat ooit eens met mijn haflinger gehad. Die was al een beetje een pieperd geworden na het zetten van de chip. Toen kwam er een vrouwelijke DA die net ff twijfelde en toen lukte het bijna ook niet.
DA die erna kwamen en niet twijfelde hadden er geen problemen mee. Soms gingen zo snel dat het paard het niet eens door had.
Maar als de volgende keer weer die zelfde DA komt geef die spuit dan gelijk maar aan je stalgenoot of doe het zelf. Niemand heeft er wat aan als er gewonden vallen en blijkbaar lukt het zo wel.
Devitootje schreef:Kuggur schreef:Het is een probleempaard. Waaróm het een probleempaard is, is een andere vraag.
Het is een paard met een probleem (in dit geval voor een bepaalde DA). Dat is iets heel anders dan een probleempaard - als ze al bestaan.
belle_boef schreef:Ts had bij de DA ook aan kunnen geven dat ze het genoeg vond voordat het mis ging. Daar heeft zij als eigenaar alle recht toe naar ze heeft het ook laten gebeuren.