[Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 06:50

heel veel sterkte en beterschap voor je paard wat een losers lopen er rond

Arethe
Berichten: 2565
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:28

Wauw wat een verhaal. Super hoe je gehandeld hebt TS en veel beterschap voor je paard. Hoop dat alles netjes heelt en jullie hier niets (lichamelijk of geestelijk) aan overhouden.

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 23:06

Het is een volgtopic dus bij deze weer een update :D

De wond verandert razendsnel , in positieve zin in dit geval. Het oedeem om de wond was vanavond al beduidend minder dan vanmorgen. Wond is ook rustig en er drupt geen vocht meer uit.
Dierenarts is tot nu toe ook tevreden.

Vanavond heb ik een poging gedaan de wond wat schoon te wassen. Daar was paard het dan weer niet mee eens. Trappen, boos en uit frustratie een prachtige piaffe.
Toch redelijk gelukt en daarna een nieuwe laag aluspray erop om de wond schoon en vliegvrij te houden.

Het geven van de orale antibioticaspuiten, Sulfatrim, is ook best een ding. Wordt een soort worstelen want ze vindt ze vies en dan is het ook nog een enorme spuit. Gelukkig nu nog maar twee keer..

Ze staat nu weer op stal maar heeft lekker van 7.00 tot 21.00 met haar vriendin buiten gestaan. Zolang er genoeg te grazen is zijn ze wel rustig :j

Wond vanmorgen
Afbeelding

Wond vanavond, voor het schoonmaken

Afbeelding


Vanavond had ik gelukkig goede hulp bij het uitmesten van het landje.. Schiet natuurlijk niet op met Jut en Juul maar gezellig is het wel.

Afbeelding

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:10

Wat een verhaal zeg, goed gehandeld. Ook heel fijn om te zien dat de wond toch al vrij vlot positief veranderd. Sterkte met het verdere herstel, hopelijk houden jullie er niets aan over :)

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:02

Oh wow netjes hoor, zeker gezien de oorzaak en de warmte.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:54

Wauw wat positief en jut en Jul die helpen? Tja Blazy kiept het liefst de kruiwagen om dus herkenbaar }>

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 07:07

Hier in het westen is het al sinds dinsdag niet meer overdreven warm.
Wat dat betreft hadden we mazzel!

Iemand opperde iets over een angst voor honden na dit incident? De druk spelende honden op stal maken haar niet in ieder geval niet uit. Dus verwacht dat het goed gaat komen!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:41

Fijn dat het de goede kant op gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:07

Wat een verhaal.. en wat een *** hondeneigenaar.
Fijn dat het de goede kant op gaat met je paard! :j

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:28

fransje23 schreef:
Hier in het westen is het al sinds dinsdag niet meer overdreven warm.
Wat dat betreft hadden we mazzel!

Iemand opperde iets over een angst voor honden na dit incident? De druk spelende honden op stal maken haar niet in ieder geval niet uit. Dus verwacht dat het goed gaat komen!

Zou wel even kijken hoe ze het straks gaat associëren met de plek en omstandigheden waar het gebeurt is, dat zou haar wel kunnen triggeren.
Maar das voor later.
Fijn dat het goed opknapt!

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 13:19

MirandaFuego schreef:
Zou wel even kijken hoe ze het straks gaat associëren met de plek en omstandigheden waar het gebeurt is, dat zou haar wel kunnen triggeren.
Maar das voor later.
Fijn dat het goed opknapt!


Ze is eigenlijk geen moment in paniek geweest dus verwacht weinig problemen.
Denk dat ze misschien het aanraken van de plek op haar buik wel associeert met pijn dus dat zou "een dingetje" kunnen worden.

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:04

fransje23 schreef:
MirandaFuego schreef:
Zou wel even kijken hoe ze het straks gaat associëren met de plek en omstandigheden waar het gebeurt is, dat zou haar wel kunnen triggeren.
Maar das voor later.
Fijn dat het goed opknapt!


Ze is eigenlijk geen moment in paniek geweest dus verwacht weinig problemen.
Denk dat ze misschien het aanraken van de plek op haar buik wel associeert met pijn dus dat zou "een dingetje" kunnen worden.

Paniek hoeft ook niet he, jij was ook niet in paniek maar als je daar straks loopt en er komt een hond op je af voel je je ook niet zo prettig denk ik. :')
Ja die wondverzorging is ook altijd een dingetje..Malik wordt ook altijd ongerust als ik hem aanraak bij zijn oude blessure.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:42

Mijn paard heeft na twee hond aanvallen ook geen trauma voor honden, thuis lopen ook altijd honden.Terwijl ze door de aanval zelf wel geschrokken was,ik ben er dan ook afgevallen en zei ging er van door terwijl ze achtervolgt werd door de hond.Ik was ook razend op de eigenaar. Vroeg me ook af wat ze zou doen met een volgende ontmoeting met een hond.Maar gelukkig is ze blond en legt de link niet.

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 16:05

Gok dat zolang er geen man met een hond in zijn armen een hond, waarvan je weet dat die gaat bijten, gaat dreigen die los te laten ik niet bang ben.
Was geen loslopende hond die op ons af kwam rennen.
Deze hond werd in onze richting gegooid.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:15

Weet je of er onder tussen al stappen zijn ondernomen tegen die man en zijn hond?Die wil je toch geen 2e x tegen komen,de idioot.

Zoolgangster

Berichten: 9776
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:22

linda2008 schreef:
Super goed gehandeld!!

Oomens, daar ben ik het totaal niet mee eens!! Die honden zijn écht geen geboren vechters :n hetgeen waardoor eigenaren dit voor elkaar krijgen is in mijn ogen omdat het geboren “pleasers” zijn... ze werken keihard voor hun baas en doen hun uiterste best!! En daar kunnen verkeerde eigenaren dus misbruik van maken ;(
Mijn “vechthond” zal nog geen vlieg aanvallen, haar vechtdrift (waar sommige mensen over spreken) komt zelfs niet boven als ze zelf word aangevallen, het zit er gewoon echt niet in hoor! En ik ken gelukkig meer van dit soort honden, allemaal met zo’n bijzonder goedaardig karakter :j


Jammer dat het weer zo'n "zoiets doet mijn ras nooit" topic wordt... De hond van mijn ouders was afstammeling van de inmiddels uitgestorven Brabantsche Bullebijter en de Danziger Bullenbeisser en had ook een bijzonder goedaardig karakter naar alle gezinsleden. Maar niet per se daarbuiten. Dat had hij overgeërfd van zijn voorouders. ;)

Wat de agressieve eigenaar betreft, hoop ik dat hij een levenslang houdverbod krijgt. Zo iemand hoort gewoon geen honden te houden. Verder hoop ik dat de politie/justitie mee laat wegen dat die persoon bewust het risico nam dat het ook voor TS zelf slecht kon aflopen. TS had immers wel kunnen verongelukken!

Hopelijk loopt het goed af met de verwondingen, TS. Maar meestal genezen paarden wonderbaarlijk goed van de gekste verwondingen, zolang er geen infecties komen, en daar heeft de DA al rekening mee gehouden, beterschap voor je paard!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:56

Fijn dat het zo goed gaat! Ben erg benieuwd naar het staartje wat betreft de eigenaar van de hond, neem aan dat ze jou op de hoogte gaan brengen daarvan?

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:15

fransje23 schreef:
Gok dat zolang er geen man met een hond in zijn armen een hond, waarvan je weet dat die gaat bijten, gaat dreigen die los te laten ik niet bang ben.
Was geen loslopende hond die op ons af kwam rennen.
Deze hond werd in onze richting gegooid.

Zelf ben ik wel altijd ongerust als er een hond op mijn paard af komt rennen, er zijn er genoeg die aanvallen.
Maar zo extreem als dit zal niet vaak voorkomen denk ik.

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:17

beatje schreef:
Weet je of er onder tussen al stappen zijn ondernomen tegen die man en zijn hond?Die wil je toch geen 2e x tegen komen,de idioot.


Dat vraag ik me dus ook af en ook of hij de rekening van de dierenarts krijgt en moet betalen.

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 12:30

Ik heb aangifte gedaan maar nog geen terugkoppeling gehad.
In principe heeft zijn hond de schade veroorzaakt en moet hij dus de rekening betalen.
Wat ik van de politie begrepen heb is het een civiel rechtelijk en het ander echt de aansprakelijkheid.


In tussen geneest de wond gelukkig voorspoedig. Gisteren laatste antibioticaspuit gegeven.
Vanmorgen nog maar een extra laag alu-spray op de wond gespoten want met deze hitte zijn er natuurlijk veel vliegen.

Wond gisteravond
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9908
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:31

Ziet er goed uit, droogt wel mooi op hè?!

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:15

Fijn dat je paard zo vlot opknapt.

Beetje gekke vraag misschien, maar hoe reageerde de omstanders op dat moment? Hebben ze de man aangesproken?

Femke_Tweety

Berichten: 12067
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:36

Fijn dat het zo goed geneest.



Maar hoe was de start van dit incident?
Hadden jullie een woordenwisseling of discussie of zoiets?
Ik bedoel, dán is het al absurd om je hond op iemand af te sturen, maar 'uit het niets' zonder ook maar iets voorafgaands snap ik al helemaal niet?

fransje23

Berichten: 15460
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 13:37

har166 schreef:
Fijn dat je paard zo vlot opknapt.

Beetje gekke vraag misschien, maar hoe reageerde de omstanders op dat moment? Hebben ze de man aangesproken?


Mensen waren verbijsterd en bang.
Mensen riepen snel hun kinderen en honden bij zich omdat er meteen een agressieve sfeer hing.
Er is wel door een omstander meteen naar 112 gebeld.

Achteraf besef ik mij dat het voelde of iedereen zijn adem in hield.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:58

Jeetje, wat een heftig verhaal zeg en wat een kl*otzak!! Ik had hier zeker verdere stappen in ondernomen, daar laat ik zo'n kerel niet mee weg komen.

Knap dat je zo rustig bent gebleven en fijn dat de wond goed geneest. :)