Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sylviel schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik heb ondertussen een tweede opinie gevraagd, omdat ik vond dat mijn huidige dierenarts te weinig onderzoeken had gedaan en dan maar dacht aan het hart. tja...
Er is een tweede arts bijgekomen ( die ook osteopaat is). ze heeft het bloedonderzoek bekeken, paard nagekeken. Uit het bloedonderzoek kwam niks uit van hart en bij het beluisteren hoorde ze ook niks.
Uit mijn verhaal merkte ze op dat ze telkens een aanval kreeg als er druk werd gezet op touw en dat het effect gaf op haar hoofd/hals. Bij het nakijken van mijn paard merkte ze dat ze op verschillende plaatsen vast zat. ze zat vast bij schoft en hals. bij het behandelen van de hals kreeg ze weer verschijnselen van een aanval. voor ons was dit meteen duidelijk dat daar de oorzaak lag. Het behandelen was heftig, ze reageerde heel fel( achterbenen sloegen uit en bijten...)
nu staat ze nog op rust op wei en dan begin ik rustig met grondwerk om te bekijken hoe ze het doet. ik merk al enorm verschil van soepelheid in haar lijf en in alertheid van haar.
Door een pb die ik kreeg van iemand ben ik in die richting gaan denken. Ik blijf contact houden met de dierenarts en we volgen haar verder op.
Dus hopelijk gaat het de goede richting uit...