paard krijgt soort aanval: hart?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariljo

Re: paard krijgt soort aanval: hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:29

Klinkt mij ook als epilepsie, ik merk bij mezelf hetzelfde vlak voor een aanval. Hoofd achterover en knipperen met ogen. Stress kan ook een aanval veroorzaken bij mensen tenminste. Ik heb zelf eens een pony om zien vallen toen ik hem een wormenkuur gaf, stond ook meteen weer op en nooit meer gebeurd. Dus misschien toch stress? Het lijkt mij dus eerder iets in het hoofd.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 12:39

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik heb ondertussen een tweede opinie gevraagd, omdat ik vond dat mijn huidige dierenarts te weinig onderzoeken had gedaan en dan maar dacht aan het hart. tja...
Er is een tweede arts bijgekomen ( die ook osteopaat is). ze heeft het bloedonderzoek bekeken, paard nagekeken. Uit het bloedonderzoek kwam niks uit van hart en bij het beluisteren hoorde ze ook niks.
Uit mijn verhaal merkte ze op dat ze telkens een aanval kreeg als er druk werd gezet op touw en dat het effect gaf op haar hoofd/hals. Bij het nakijken van mijn paard merkte ze dat ze op verschillende plaatsen vast zat. ze zat vast bij schoft en hals. bij het behandelen van de hals kreeg ze weer verschijnselen van een aanval. voor ons was dit meteen duidelijk dat daar de oorzaak lag. Het behandelen was heftig, ze reageerde heel fel( achterbenen sloegen uit en bijten...)

nu staat ze nog op rust op wei en dan begin ik rustig met grondwerk om te bekijken hoe ze het doet. ik merk al enorm verschil van soepelheid in haar lijf en in alertheid van haar.

Door een pb die ik kreeg van iemand ben ik in die richting gaan denken. Ik blijf contact houden met de dierenarts en we volgen haar verder op.
Dus hopelijk gaat het de goede richting uit...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:49

sylviel schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik heb ondertussen een tweede opinie gevraagd, omdat ik vond dat mijn huidige dierenarts te weinig onderzoeken had gedaan en dan maar dacht aan het hart. tja...
Er is een tweede arts bijgekomen ( die ook osteopaat is). ze heeft het bloedonderzoek bekeken, paard nagekeken. Uit het bloedonderzoek kwam niks uit van hart en bij het beluisteren hoorde ze ook niks.
Uit mijn verhaal merkte ze op dat ze telkens een aanval kreeg als er druk werd gezet op touw en dat het effect gaf op haar hoofd/hals. Bij het nakijken van mijn paard merkte ze dat ze op verschillende plaatsen vast zat. ze zat vast bij schoft en hals. bij het behandelen van de hals kreeg ze weer verschijnselen van een aanval. voor ons was dit meteen duidelijk dat daar de oorzaak lag. Het behandelen was heftig, ze reageerde heel fel( achterbenen sloegen uit en bijten...)

nu staat ze nog op rust op wei en dan begin ik rustig met grondwerk om te bekijken hoe ze het doet. ik merk al enorm verschil van soepelheid in haar lijf en in alertheid van haar.

Door een pb die ik kreeg van iemand ben ik in die richting gaan denken. Ik blijf contact houden met de dierenarts en we volgen haar verder op.
Dus hopelijk gaat het de goede richting uit...

Klinkt hoopvol! Misschien nog ondersteunen met een goede cranio sacraal therpaie? Ik ken iemand die niet alleen hoofd doet maar hele lichaam meepakt (vergeten de meesten, maar eht gaat toch echt om de flow in het hele lijf)

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 12:52

heb ik niet in mijn post gezet, maar heel haar lijf is onder handen genomen. vandaar de achterbenen die alle kanten uitgingen :o in de rug vond ze ook wel wat dingetjes die niet goed zaten. Maar de hals en schoft gaven volgens haar echt die pijnreactie. Hebben we ook ondervonden.
ze komt nu op regelmatige basis terug en ik hou ze op de hoogte hoe ze het doet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:56

Fijn dat er beterschap is !

Alleen begrijp ik niet zo goed wat er bedoeld wordt met de aanval wordt uitgelokt als er druk gezet wordt op het touw.
In je beginpost schreef je dat de 1e aanval die je zag in de stal was toen je hooi kwam voeren.
Ze draaide rondjes en plots viel ze neer.
Of hing er toen ook een touw aan in de stal ?
:?

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 13:00

nee, klopt. de andere aanvallen waren allemaal aan de hand en met druk op het touw. dat is de enigste keer dat ik het niet kon verklaren. ik moet zeggen dat ik eerst dacht dat ze was uitgeschoven in haar stal ( lag net nieuw vlas in en is dan glad) en daardoor neerging. ik stond toen ook niet vlak aan haar staldeur, ik stapte op de wei richting stal. het is dat ze erna een paar aanvallen had ad hand dat we ervan uitgingen dat in de stal ook een aanval was.