Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bigone schreef:Jammer dat je zo veel geld aan van alles uit hebt gegeven en misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je haar ook volledig op de foto laten zetten want dat had ik als eerste gedaan met die hele voorgeschiedenis.
maria1990 schreef:bigone schreef:Jammer dat je zo veel geld aan van alles uit hebt gegeven en misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je haar ook volledig op de foto laten zetten want dat had ik als eerste gedaan met die hele voorgeschiedenis.
Als jezelf pagina 1 had doorgelezen dan wist je dat TS haar paard op de röntgenfoto's heeft gezet
maria1990 schreef:bigone schreef:Jammer dat je zo veel geld aan van alles uit hebt gegeven en misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je haar ook volledig op de foto laten zetten want dat had ik als eerste gedaan met die hele voorgeschiedenis.
Als jezelf pagina 1 had doorgelezen dan wist je dat TS haar paard op de röntgenfoto's heeft gezet
maria1990 schreef:TS ik gebruik de Bucas Recuptex Therapy deken met een borstverbreder en dan is de pasvorm ideaal. Ik gebruik de deken in de winter 24/7 en in de zomer hooguit 4-uurtjes. Ons paard met KS heeft veel baat bij de deken gehad en nu nog steedsTS probeer de rugspieren overdag zoveel mogelijk warm te houden met een regendeken zodat de rugspieren niet te gespannen en te strak worden door de koude wind of een regenbui.
Benzz schreef:Brunot heeft dezelfde opleiding als bergman, en daarbij nieuwe apparatuur die bergman niet heeft om zeer specifieke kreupelheden op te sporen.
Horseware schreef:Jet zegt het inderdaad al: cervicothoracale overgang is CTO (de overgang van hals naar rug). Daar foto’s van laten maken lijkt mij zinvol, zeker als al gezegd wordt dat daar een probleem zit. Het is een moeilijk gebied om goed op de foto te zetten dus ik zou he aanraden hiervoor naar een goede kliniek met sterke apparatuur te gaan (mrt mobiele apparatuur gaat het niet lukken om echt een goed beeld te krijgen).
Horseware schreef:Sizzle: dat is dan een echte uitzondering. Over het algemeen heb je een apparaat dat op krachtstroom werkt nodig voor echt scherpe foto’s.
Jet schreef:Benzz schreef:Brunot heeft dezelfde opleiding als bergman, en daarbij nieuwe apparatuur die bergman niet heeft om zeer specifieke kreupelheden op te sporen.
Waar zit die Brunot dan? Die staat niet op de lijst bij DAP Krommerijnstreek of ik heb de verkeerde DAP voor me?
Wat voor apparatuur is dat dan die ze heeft? Ik vind het altijd interessant om te leren zie je en wie weet, is ze echt beter dan Frans van Toor en Erik Bergman bij elkaar.
Sizzle schreef:Horseware schreef:Sizzle: dat is dan een echte uitzondering. Over het algemeen heb je een apparaat dat op krachtstroom werkt nodig voor echt scherpe foto’s.
Blijkbaar kun je met nieuwste generatie mobiele digitale röntgen ook pixels tot 100 micron zoomen en is dat steeds gangbaarder ivm hoge vraag ernaar.
Misschien dus wel de moeite waard om bij modernere praktijken te informeren hoe zij uitgerust zijn. Anderzijds is het bijna altijd goedkoper om zelf naar een kliniek te rijden en heb je geen last van onhandige omstandigheden. Aan huis zit er vaak ook extra toeslag per foto op.
TS, ik hoop dat je een training schema weet op stellen om het je paard makkelijker te maken. Hij moet ook echt wel een heel lief dier zijn dat zo z‘n best doet ondanks de moeite die het hem kost.
Suzanne F. schreef:__elise__ schreef:Geen goed nieuws.
Ik heb Metacam meegekregen voor 2 weken, daarna zal ze worden ingeslapen.
Ik kan er nu niet teveel over kwijt, te emotioneel.
Als het kan, zal ik meer uitleg plaatsen.
Sterkte! Waarom over 2 weken? Was er naast de KS ook veel niet goed aan de benen?