Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adelaide71 schreef:Cemlys schreef:Ik gebruik (gelukkig) geen apparaten, vertrouw ik iets niet, bv orthopedisch of inwendig, dan verwijs ik mensen altijd naar hun dierenarts. Ik adviseer ook geen supplementen of druppels, dat is ook gewoon in de meeste gevallen bloedwerk. Osteopathie kan een geweldige aanvulling zijn maar het is geen tovenarij en sommige zaken zijn onomkeerbaar of gewoon niet voor mijn vak bestemd.
Gelukkig. En ik was niet degene die het als tovenarij bestempelde overigens.
In het geval van de Youtuber, ik vind haar gewoon naïef in sommige opzichten.
Himyar schreef:Slecht rijden (bijvoorbeeld met de hand in elkaar getrokken) kan ook stress veroorzaken, waarbij de stress de organen beïnvloed? Waarna de organen dan negatief op de rug inwerken? Zoals spierafname. Of is dat teveel uit de lucht gegrepen? Of slecht voer dat de organen negatief beïnvloedt, waarbij de rugspieren niet ontwikkelen en neigen naar afbraak? Is dat mogelijk? Omdat Locanda hierover aan het begin een opmerking maakte.
Janine1990 schreef:Cemlys schreef:Ik gebruik (gelukkig) geen apparaten, vertrouw ik iets niet, bv orthopedisch of inwendig, dan verwijs ik mensen altijd naar hun dierenarts. Ik adviseer ook geen supplementen of druppels, dat is ook gewoon in de meeste gevallen bloedwerk. Osteopathie kan een geweldige aanvulling zijn maar het is geen tovenarij en sommige zaken zijn onomkeerbaar of gewoon niet voor mijn vak bestemd.
Ook niet op basis van bloedjes?
Mijn dierenarts adviseerde me vorig jaar naar aanleiding van bloedonderzoek een supplement. "En dat kan je beter online bestellen want dan is het goedkoper dan bij mij en je hebt het ook sneller."
Femke_Tweety schreef:Hmm.
Mij te wazig.
Waarom zijn spieren dan aarde?
En waarom pees en lever hout??
Etc.
Jet schreef:Ik lees al even mee, maar Himyar, jouw laatste redenatie klopt niet helemaal. Acupunctuur mag alleen door dierenartsen toegepast worden omdat je de huid met een naald doorboort. Dat mag officieel alleen een dierenarts. Ik ben wel een voorstander van acupunctuur in combinatie met reguliere geneeskunde, of eigenlijk meer als aanvulling daarop, eerst een westerse diagnose als het even kan en daarna de acupunctuur toepassen ( of zoals in mijn geval: advanced photonic therapy).
troi schreef:Een belangrijke link :
https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... neeswijzen
Hartstikke leuk die verhalen van dierenartsen die zich inlaten met alternatieve geneeskunde, maar er is van niks ook maar enige onderbouwing. Daarom is de opleiding er dus zeer op tegen!
Als er enige onderbouwing zou zij dan zou het rap regulier worden. Dierenartsen willen namelijk primair dieren genezen, ongeacht hoe! Maar dan moet er wel enige werkzaamheid zijn aangetoond..
Janneke2 schreef:Het is niet wazig, maar een andere wereld.
Westerse wetenschap is deduceren - acupunctuur is zo ongeveer het tegenovergestelde (induceren).
Deductie is Sherlock Holmes die uit 10 kleine stukjes een beeld opbouwt.
Acupunctuur is een serieuze aangelegenheid en wordt aan serieuze universiteiten gedoceerd
xyzutu2 schreef:[
Probleem is alleen dat het daar aan serieuze universiteiten wordt gedoceerd (jarenlange studies)
xyzutu2 schreef:Maar hoeveel procent van de Nederlandse acupuncturisten heeft in China die universitaire studie gevolgd?