laura123456 schreef:Hey! mijn paard heeft een gelijkaardige blessure maar minder erg maar het geneest heel traag (nu al meer als 4 maanden). Mijn dierenarts had ook aangeraden hem op stalrust te zetten en ik heb dit ook gedaan maar ik zou dit niet aanraden en zelf ook niet meer doen. Mijn paard was wel heel rustig op stal maar vanaf hij buiten kwam was hij enorm hevig, ook niet abnormaal gezien zijn jonge leeftijd. Het is eigenlijk beter om paarden die gewoon zijn elke dag buiten te komen gewoon buiten te laten, mogelijks op een kleiner stukje moest hij graag zot doen. Daarnaast ben ik ook begonnen met lasertherapie en mijn paard heeft al 2 behandelingen gehad, tot nu toe zien we elke keer dat de pees minder dik staat. Ik ben benieuwd of we ook resultaat zien op de echo als hij al zijn behandelingen heeft gehad. Goede revalidatie gewenst in ieder geval!
edit: Aals het aangeraden is om je paard zijn pees te koelen kan ik je wrap ice boots aanraden, ik had hiervoor de ice vibe boots maar de wrap ice boots zijn veel goedkoper en koelen de pees langer en ook een groter deel van het been.
Ja ik koel hem inderdaad ook 2x per dag na het stappen! Ja ik vind t ook vreselijk om hem stalrust te geven, maar bij ons hebben ze nogal zware paddocks, en t weide seizoen gaat een deze dagen open, dus dan doe ik hem wel gewoon t land op. Twijfel alleen of ik hem apart laat zetten of samen in de ruinen wei met andere ruinen.. hij is gelukkig echt super rustig maar heel soms heeftie wel zn 5 dolle minuten aan de hand en vind hij ineens alles spannend. Hopelijk word dit minder als hij straks de wei op gaat?