hoef dubbel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Re: hoef dubbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:54

Ah, net van de ijzers af. Dan is de hoefwant bij de nagelgaten afgeknapt. Die losse stukken kunnen er inderdaad beter af. De komende tijd elke 4 weken de smid erbij, want in het voorjaar/zomer groeit de boel sneller. Goed laten bekappen en dan krijgt de hoef weer een normale vorm en nette wand. Koop een vijl, want zelf vijlen is helemaal niet moeilijk als er stukken afgaan. Zodra de nagelgaten zijn uitgegroeid zal het beter worden.
Elke dag oefenen met voetjes geven, veel Tinkers vinden het moeilijk, hebben het niet geleerd of verliezen balans als het te lang duurt. Goed belonen niet vergeten. Als je het vaak genoeg oefent dan gaat het er gewoon bij horen.

Bibi1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 00:15

Lindsey_99 schreef:
Ah, net van de ijzers af. Dan is de hoefwant bij de nagelgaten afgeknapt. Die losse stukken kunnen er inderdaad beter af. De komende tijd elke 4 weken de smid erbij, want in het voorjaar/zomer groeit de boel sneller. Goed laten bekappen en dan krijgt de hoef weer een normale vorm en nette wand. Koop een vijl, want zelf vijlen is helemaal niet moeilijk als er stukken afgaan. Zodra de nagelgaten zijn uitgegroeid zal het beter worden.
Elke dag oefenen met voetjes geven, veel Tinkers vinden het moeilijk, hebben het niet geleerd of verliezen balans als het te lang duurt. Goed belonen niet vergeten. Als je het vaak genoeg oefent dan gaat het er gewoon bij horen.

ja zal de komende tijf de boel extra goed in de gaten houden!
nouu toevallig geeft mijn tinker super goed voetjes :D als ik mn hand in de richting van haar voet beweegt tilt ze hem al netjes voor me op *\o/*

Lindsey_99

Re: hoef dubbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 09:52

Top, ook al ben je jong, je kunt bij Heleen cursus (paardenhoeven.info) doen als ze een keer bij je in de buurt is. Vind ze superleuk. En het is heel leerzaam ;) Have fun met je mooie peerdje.

Bibi1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 10:58

Lindsey_99 schreef:
Top, ook al ben je jong, je kunt bij Heleen cursus (paardenhoeven.info) doen als ze een keer bij je in de buurt is. Vind ze superleuk. En het is heel leerzaam ;) Have fun met je mooie peerdje.

thanks <3

Bibi1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 11:03

Lindsey_99 schreef:
Die losse stukken kunnen er inderdaad af.

ik was eerst bang dat de hoef daardoor “uit balans” zou gaan. maar heb vanochtend toch met mijn vader overwogen om het weg te knippen. is toch de beste keuze geweest denk ik.

ik vond het toch best zielig om tot dinsdag te wachten (niet dat je kon zien dat ze er last van had maar alsnog leek het me het beste), en ze loopt nu nogsteeds goed :P

Bibi1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 14:55

het is allemaal goed gekomen!
hoefsmid was dinsdag geweest en alles zag er al een stuk beter uit, het kwam gewoon omdat de ijzers er onderuit waren gehaald :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:10

Ja hoor die losse stukken kun je er wel afknippen.
Wat loszit komt niet meer vast en zo beperk je het verder scheuren.
Vooral als ze net van de ijzers afzijn scheurt het snel waar de hoefnagels hebben gezeten.
Nu iets vaker de hoefsmid erbij, na verloop van tijd groeien die gaatjes er wel uit.