Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gentanna schreef:Mijn onderbuiksgevoel bleek goed, er was wel degelijk wat te zien op de foto's en wel bij het afgekeurde been.
Ik heb de foto's van de verkoper met veel moeite toegestuurd gekregen (wat ik al vreemd vond, want ze waren toch goed?). En laten beoordelen door mijn DA. Daarop bleek een fragment te zien. Verkoper had vast gehoopt dat ik het gewoon zou geloven dat de foto's goed waren...
Inmiddels de koop dus afgeblazen. Paard staat nu weer te koop, nog steeds zónder de opmerking dat er wat aan mankeert..
BigBen schreef:In dit geval was de buigproef compleet overbodig, want er was al metéén op de rx-en te zien dat er iets fout was. En jawel, de buigproef was positief, maar gezien de bovenstaande onderzoeken was dat meer geluk dan wijsheid.
Elisa2 schreef:Goed dat je je onderbuikgevoel gevolgd heb! en die kopers begrijp ik niet...dit komt er bij de volgende keuring gewoon weer uitrollen.
BigBen schreef:In dit geval was de buigproef compleet overbodig, want er was al metéén op de rx-en te zien dat er iets fout was. En jawel, de buigproef was positief, maar gezien de bovenstaande onderzoeken was dat meer geluk dan wijsheid.
bigone schreef:Elisa2 schreef:Goed dat je je onderbuikgevoel gevolgd heb! en die kopers begrijp ik niet...dit komt er bij de volgende keuring gewoon weer uitrollen.
Nee hoor, er zijn heel veel pony kopers die niet laten keuren. Wanneer ze de goede treffen en een paar keer hebben proefgereden dan gaan ze vaak zo de trailer in. Ik heb Z pony’s verkocht die nooit gekeurd zijn op 1tje na. Mensen denken vaak dat er bij pony’s niet zo veel mis kan zijn.
anjali schreef:genja schreef:Ts zegt niet dat pony nu op pijnstillers staat he. Ze vraagt zich alleen af hoe ze zeker weet dat pony bij volgende buigproef geen pijnstillers heeft gehad
Dat staat anders wel in het openingsbericht van ts.
BigBen schreef:Als de rx-en goed zijn, heeft die buigproef geen enkel belang.
Gentanna schreef:Mijn onderbuiksgevoel bleek goed, er was wel degelijk wat te zien op de foto's en wel bij het afgekeurde been.
Ik heb de foto's van de verkoper met veel moeite toegestuurd gekregen (wat ik al vreemd vond, want ze waren toch goed?). En laten beoordelen door mijn DA. Daarop bleek een fragment te zien. Verkoper had vast gehoopt dat ik het gewoon zou geloven dat de foto's goed waren...
Inmiddels de koop dus afgeblazen. Paard staat nu weer te koop, nog steeds zónder de opmerking dat er wat aan mankeert..
janouk schreef:Top, fijne veearts heb je : de buigpoieven waren dus wel degelijk duidelijk en de foto's onderstrepen de uitslag.
Benzz schreef:Absoluut niet met je eens, je kunt nog zulke schone rx hebben, klinisch is altijd leidend en dat zal iedere arts je vertellen.
Gini schreef:Nu, als een pony jarenlang zonder problemen sport loopt en je laat er een foto van maken en er blijkt iets binnenin niet 100% te zijn. Wat laat je dan doorwegen?
BigBen schreef:Snap ik.
Hier is het gebruikelijk om eerst foto's te nemen.
Zijn de foto's goed betaalt de koper, zijn de foto's slecht betaalt de verkoper.
BigBen schreef:janouk schreef:Top, fijne veearts heb je : de buigpoieven waren dus wel degelijk duidelijk en de foto's onderstrepen de uitslag.
Buigproeven zijn nooit duidelijk.
Alleen heb je een aantal bokkers die je 723 goed opgezette, secuur uitgevoerde, wetenschappelijk gepubliceerde studies kunt laten zien, en dan weten ze het nog altijd beter.
BigBen schreef:Leer lezen.
Ik zeg niet dat het klinisch onderzoek waardeloos is, maar wel dat de buigproeven waardeloos zijn.
En ieder DA die de laatste 15 jaar afgestudeerd is zal je precies hetzelfde vertellen.
Buigproeven worden gedaan omdat de klant dat nu éénmaal verwacht, niet omdat ze enige betekenis hebben.
janouk schreef:Goh, ben je van je geloof af, bigben.?
Babootje schreef:Dit is echt onzin.
sevke schreef:Bigben, ik ben het met je eens. Had verkeerd gelezen.
BigBen schreef:De onderzoeken die ik eerder geciteerd heb geven aan dat:
1. Buigproeven niet betrouwbaar zijn (wisselende resultaten van da tot da).
2. Buigproeven niet kunnen voorspellen of er op rx-en al dan niet problemen worden gevonden.
3. Buigproeven niet kunnen voorspellen of een paard in de toekomst veterinaire problemen zal krijgen met beenwerk, pezen of banden.