Wond heelt niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 12:25

Pony is niet te genieten op stal, zodra ze iemand ziet staat ze te bonken met dr voorbeen tegen de deur (haar bijnaam is daar dan nu ook Bammetje :+) en als je dr geen aandacht geeft staat ze letterlijk te bokken in de stal. En ze staat pas 1,5 dag op stal..

Ik ben even ten einde raad, dit is ook geen doen zo, ik sta echt op het punt om haar gewoon weer op de wei te gooien en in het voorjaar te kijken in hoeverre het over is.. maar wat is verstandig?

Tessebes

Re: Wond heelt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:34

Niet leuk, maar zorgen dat ze niemand ziet. Staat er wel een ander paard bij?

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 12:42

Tessebes schreef:
Niet leuk, maar zorgen dat ze niemand ziet. Staat er wel een ander paard bij?

Ja paardje naast haar staat ook op boxrust maar een echte merrie dat ze is, wilt ze daar niks van weten.. de paddocks waar de anderen staan kan ze vanaf haar stal “zien”
(Als ze haar hoofd hoog genoeg doet komt ze net boven de deur uit, ze kan ze vooral horen eigenlijk dus)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:30

Krachtvoer helemaal weg laten, evt wat vitaminekorrel. Heel de dag lang stengelig arm hooi ter beschikking. Misschien iets van een penenbal?

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 14:39

Twinklebel schreef:
Krachtvoer helemaal weg laten, evt wat vitaminekorrel. Heel de dag lang stengelig arm hooi ter beschikking. Misschien iets van een penenbal?

Krachtvoer krijgt ze sowieso al niet :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:50

Is er geen mogelijkheid om te voorkomen dat ze andere paarden/mensen ziet of hoort. Dan is er ook geen aanleiding om te gaan staan schoppen.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 16:13

Tessebes schreef:
Is er geen mogelijkheid om te voorkomen dat ze andere paarden/mensen ziet of hoort. Dan is er ook geen aanleiding om te gaan staan schoppen.

Nee, buiten dat dat haar alleen maar nog oncomfortabeler zou maken gezien ze het vreselijk vind om alleen te zijn, vind ik dat zelf ook geen fijn idee

Ik heb daarnet met de staleigenaar een rubberemat aan de binnenkant van de staldeur bevestigd, verlaagd toch de kans dat ze zich zal bezeren tijdens het schoppen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:49

Ik heb nu ook een op boxrust staan en die was de eerste 2 dagen ook constant aan het schoppen. Wel alleen als ze mij of een ander mens zag. Zodra ik uit beeld was was ze weer rustig.

Blijf uit de buurt, dat is het enige wat helpt. Ze legt zich er wel bij neer.
Die van mij mocht niet bewegen dus die heb ik aan het einde van de tweede dag platgespoten met tranqigel. Toen was het goed. Ze kwam gewoon niet aan haar rust, en na 4 streepjes lag ze na een half uur languit in de box te slapen. Vanaf toen was het klaar.

Dus negeren, uit de buurt blijven en desnoods even sederen om er wat rust in te brengen. Even doorzetten!

Die van mij staat nu voor de derde week en het gaat goed nu.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:10

Afleiden met slowfeeder hooinet? Is je pony met iets anders bezig dan zich te vervelen..

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 22:09

Buuk schreef:
Afleiden met slowfeeder hooinet? Is je pony met iets anders bezig dan zich te vervelen..

Slowfeeder heeft ze al, ze stond vandaag al iets rustiger, nog wel flink boos, en moest flink mn best doen om haar rustig te houden tijdens het stappen

Helaas weer een kleine terugval, wond weer open :(:) morgenochtend zal ik weer een vergelijkingsfoto plaatsen, zwelling is voor een groot deel weg nu!

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 18:14

Niet meer onregelmatig vandaag! *\o/*

Hier even een vergelijking:
Afbeelding

Bovenste was vanochtend, zwelling is wel geslonken maar zeker nog niet weg, korst is er wel weer afgevallen dus we zijn op de goede weg!
Laatst bijgewerkt door Icelandshet op 18-03-22 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:49

Ach wat een popje! Het ziet er inderdaad dunner uit! En super dat ze niet meer onregelmatig loopt!