Kinke schreef:pompadour schreef:Een merrie is makkelijke schoon te houden, Een natte spons om dr achterkantje schoon te maken. En een natte spons om haar uiers schoon te maken,
Dr achterkantje deed ik dagelijks , en haar uiers 1 x in de week .
het duurt ca 10 minuten .
huh? waarvoor dat dan? je gaat toch niet de achterkant van je merrie schoonmaken? en al helemaal niet dagelijks.
Ik bedoelde de poepgat en haar vulva .
Ook dat hoort erbij als je paard poets .
En als het daar vies wordt gaat het jeuken ,
Pfff.... die oudste van mij..... heeft jaren geduurd voor ik er bij mocht komen. Zij wil het echt niet hebben, de rest vindt ze prima, maar daar blijf je vanaf
heeft ze nog gelijk. Ik respecteer dat, en zolang ik er wel naar mag kijken, en dus kan zien of er een probleem is, blijf ik eraf. Ik ben niet levensmoe. En de merrie is heel goed te doen als je haar grenzen respecteert. Hahahaha ik ben dol op haar
in De winter is het nog erger want dan gaat zijn lange vacht in de koker zitten en dat irriteert. Ik probeer het altijd wat bij te knippen rondom de boel daar, maar dat is bijna niet bij te houden. Prijs mezelf erg gelukkig als ik weer onder mn pony mag hangen met warm sop en plastic handschoenen.
en gratis rugblessure want hij is maar een meter hoog haha.
De eerste keer dat ik besloot dat ik echt iets moest doen had hij een grote klont aan zijn slurf hangen dus die heb ik er met mijn ogen dicht vanaf gehaald en hij was ietwat sceptisch, maar daarna was hij overtuigd en zette hij gewoon zijn kont naar mij toe als hij weer een beurt wilde.

Ik snap ook niet hoe het überhaupt in iemand op komt om deze handelingen te verrichten bij een dier? Zolang er geen medische noodzaak aan het licht is gekomen en door de dierenarts is vastgesteld dan blijf ik van mijn ruin zijn koker af.