Paard pompt maar niets lost het op...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 23:01

geerke schreef:
Mestonderzoek is niet betrouwbaar,een te hoog eosinofielen is heel vaak een wormbesmetting.Ze reageerde wel goed op corticosteroiden? Dan zou je toch denken aan een allergie

Ja en nee, het werkte om even haar flanken op te vullen maar ze bleef wel gewoon zachtjes pompen, dus ik denk nog steeds aan pijn... Ze hoest al weken niet meer, en toen ze hoestte was het ook echt niet constant, en dat was echt maar een week. Ze is ook echt zo vaak zwaar ontwormd dat ik haar ingewanden niet onnodig wil verpesten met al dat vergif :')

Janine1990

Re: Paard pompt maar niets lost het op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:11

Ik weet niet meer precies de waarden van mijn paard, maar die had bloedarmoede (sowieso rode bloedcellen waren lager). Is toen op RedPlex gezet, dat heeft fantastisch geholpen. Heeft de dierenarts dat al aangedragen?

Maar die maakte niet van die vreemde slagen in rust als die van jou... Het duurde alleen erg lang voordat hij in rust kwam.

Hoe is de temperatuur? Schommelt dat veel? Ik dacht eerst ook aan bloedworm, is dat al uitgesloten? Kom ik zo in het topic niet echt uit :o

Als je er met de dierenarts niet uit komt, vind ik het ook nog wel wat om het bloedonderzoek naar een voedingsdeskundige te sturen. Ervaring is dat dierenartsen (en ook huisarts) vaak naar de strakke lijnen kijken en als een waarde er binnen valt dit goed is. Terwijl een voedingsdeskundige vaak naar de samenhang tussen de verschillende waarden kijkt...
Mischien kan die je op kortere termijn in de juiste richting sturen met de dierenarts.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 23:17

Ze heeft een fikse bloedwormen infectie gehad, en bleef tellingen geven van bloedwormen ondanks herhaaldelijk ontwormen met verschillende producten (allemaal aangeraden door dierenartsen) dus dan is ze ontwormd geweest in het bloed en ze had daarna niks meer in haar mest. Het zou me straf lijken moest ze na al die ontwormingen en nog eentje in het bloed het nog steeds hebben... Maar ja. Voor de rest niks te vinden, he, en er komt niet per se gewicht aan.

Dat kan ik ook nog altijd proberen, maar hier in de buurt zitten er geen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:20

Nouja, zo iemand kan je toch vrij gemakkelijk bellen en te vragen om alleen de bloeduitslagen te mailen?

Ik heb dat dan over het hoofd gezien, maar hoelang is dat geleden? Lichaam heeft echt wel even nodig om daarvan te herstellen... Maar goed, verklaart het rare pompgedrag natuurlijk nog niet.
Ik kan me wel voorstellen dat het lichaam heel veel moeite heeft met het terug goed voorzien in de juiste vitaminen en mineralen. Heb je die mogelijkheid al besproken met de dierenarts? Stel dat het zoiets is, is de oplossing misschien heel eenvoudig...

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 23:44

Janine1990 schreef:
Nouja, zo iemand kan je toch vrij gemakkelijk bellen en te vragen om alleen de bloeduitslagen te mailen?

Ik heb dat dan over het hoofd gezien, maar hoelang is dat geleden? Lichaam heeft echt wel even nodig om daarvan te herstellen... Maar goed, verklaart het rare pompgedrag natuurlijk nog niet.
Ik kan me wel voorstellen dat het lichaam heel veel moeite heeft met het terug goed voorzien in de juiste vitaminen en mineralen. Heb je die mogelijkheid al besproken met de dierenarts? Stel dat het zoiets is, is de oplossing misschien heel eenvoudig...

Dat heb ik nu een paar keer gedaan, maar ik heb nog geen onafhankelijke voedingsdeskundige gevonden. De meesten zijn gewoon gelinkt aan een bedrijf... Dus die geven ook gewoon als tip hun eigen producten :P

De bloedwormen zijn nu bijna twee jaar geleden. Dus dat is wel meer dan genoeg tijd om erover te komen... Ik heb dat inderdaad besproken met de dierenarts, maar die wilt zoiets simpels niet horen, het is meteen cortisone blijkbaar. Maar dat ga ik niet doen, ik heb liever mijn paard terug bij me zonder ze ervoor half kapot te maken. Ik vond al die ontwormingen die erin gingen al doodeng, dat doet nogal een nummer op die ingewanden. :n

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:15

Op stal waar ik les geef staat ook een pony die soortgelijke klachten had. 2 dierenartsen erbij geweest. Bloedonderzoek, scopie, foto, puffertjes gegeven etc. Kwam niet echt iets bijzonders uit. Wel cushing, maar zou het pompen niet verklaren. Verdenking van een tumor in de buik, dus naar de kliniek gestuurd met verwachting in te moeten laten slapen.
Daar konden ze geen tumor ontdekken. Advies: pony scheren en op medicatie voor cushing. Nadat ze geschoren is, was het pompen weg! Simpele oplossing in dit geval waar door de andere dierenartsen niet bij stil is gestaan.
Heeft die van jou een dikke wintervacht?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:22

Als de behandeling voor de bloedwormbesmetting al twee jaar geleden is, is de kans toch aanzienlijk dat de besmetting terug is gekomen. Dat is meestal niet aantoonbaar in de mest.
Is er recent nog onderzoek gedaan naar bloedwormbesmetting?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 00:31

senna21 schreef:
Als de behandeling voor de bloedwormbesmetting al twee jaar geleden is, is de kans toch aanzienlijk dat de besmetting terug is gekomen. Dat is meestal niet aantoonbaar in de mest.
Is er recent nog onderzoek gedaan naar bloedwormbesmetting?

De besmetting zelf was twee jaar terug, ze is na een jaar altijd een lage telling voor bloedwormen na zoveel ontwormingen in het bloed ontwormd rond november. :)

Ingrid_92 schreef:
Op stal waar ik les geef staat ook een pony die soortgelijke klachten had. 2 dierenartsen erbij geweest. Bloedonderzoek, scopie, foto, puffertjes gegeven etc. Kwam niet echt iets bijzonders uit. Wel cushing, maar zou het pompen niet verklaren. Verdenking van een tumor in de buik, dus naar de kliniek gestuurd met verwachting in te moeten laten slapen.
Daar konden ze geen tumor ontdekken. Advies: pony scheren en op medicatie voor cushing. Nadat ze geschoren is, was het pompen weg! Simpele oplossing in dit geval waar door de andere dierenartsen niet bij stil is gestaan.
Heeft die van jou een dikke wintervacht?

Op Cushing is ze drie keer getest, gelukkig allemaal negatief. Ze heeft ook absoluut geen dikke wintervacht, zweet niet, heeft het niet warm. Staat ook half geschoren op de weide (in oktober geschoren en normaliter zou het allang teruggegroeid zijn, maar sinds ze ziek is groeit niks echt goed meer) omdat ik weeral dacht van toch met haar te kunnen werken. Nu staat ze al iets van een drie vier maanden op de weide (ervoor ook hoor, maar dan probeerde ik af en toe nog te rijden om te zien of dat hielp, maar ze is echt zichzelf niet dus ik doe haar dat niet aan). Ik zet mijn geld op de Digestive EQ, maar tot Dan krijgt ze zoveel vitaminen mogelijk en melasse/toegevoegde suikers/glycerine/graan wordt er zoals gewoonlijk uitgefilterd. Graan heb ik al geprobeerd, gaf geen verschil.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:38

Is toevallig de baarmoeder ook nagekeken? Het blijft lastig TS, iig succes en hopen dat die Digestive EQ gewoon aanslaat

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 09:09

denisesilver schreef:
Is toevallig de baarmoeder ook nagekeken? Het blijft lastig TS, iig succes en hopen dat die Digestive EQ gewoon aanslaat

Yep... Ik weet niet meer waar ik moet kijken inmiddels. :(

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:27

Je hebt haar al echt helemaal binnenstebuiten gekeerd zo te lezen, wat ontzettend frustrerend om je paard dan nog steeds zo te zien . Ik wil je gewoon nog even heel veel sterkte en succes wensen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:31

Kirania schreef:
Janine1990 schreef:

Dat heb ik nu een paar keer gedaan, maar ik heb nog geen onafhankelijke voedingsdeskundige gevonden. De meesten zijn gewoon gelinkt aan een bedrijf... Dus die geven ook gewoon als tip hun eigen producten :P

De bloedwormen zijn nu bijna twee jaar geleden. Dus dat is wel meer dan genoeg tijd om erover te komen... Ik heb dat inderdaad besproken met de dierenarts, maar die wilt zoiets simpels niet horen, het is meteen cortisone blijkbaar. Maar dat ga ik niet doen, ik heb liever mijn paard terug bij me zonder ze ervoor half kapot te maken. Ik vond al die ontwormingen die erin gingen al doodeng, dat doet nogal een nummer op die ingewanden. :n

Hmm ja, dan snap ik dat je de juiste nog niet hebt gevonden.
Ik las laatst dat er op Bokt ook iemand rondliep, maar ik weet zo de naam niet... Ook niet of deze persoon aan een bedrijf is gebonden.

Snap ook dat je in deze situatie niet met cortisonen wilt beginnen... Waarmee je waarschijnlijk toch ook weer een symptoom bestrijd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:11

Ik heb eigenlijk wel een aantal vragen voor je, om mee te kunnen denken met het probleem van jouw paard.

Hoe oud is ze en wat voor ras/kruising? Hoe groot is ze? Staat ze met een of meerdere andere paarden in de wei of komt ze op stukken waar anderen hebben gelopen? Hoe worden die andere paarden ontwormd? Wat gebeurt er met de mest op het stuk waarop de jouwe loopt? Blijft dat liggen of wordt dat dagelijks weggehaald?

Overigens heb ik diverse keren gelezen dat bloedwormen tot wel twee jaar kunnen overleven in een paardenlichaam, dus het kan toch wel zo zijn dat ze daar nog steeds last van heeft. Verder: heeft ze ooit met ezels gelopen of op een stuk waar ezels hebben gelopen? Ezels hebben vaak longwormen en kunnen daar tegen, maar paarden kunnen daar niet tegen. Of vlakbij koeien of schapen? Dit dan weer in verband met de eventuele leverbot-infectie. https://wormbestrijding.nl/wormbestrijd ... bot-paard/ , hier vind je wel redelijk wat informatie over leverbot, op die site hebben ze van allerlei wormen die bij paarden voorkomen uitgebreide informatie.

Het mestonderzoek dat je laatst hebt gedaan wees geen wormen uit, maar het kan best zo zijn dat de wormen nog niet actief zijn, gezien de tijd van het jaar. Dan zie je geen eitjes in de mest.

Heb je er wel eens een chiropractor bij gehad? Die kijkt weer net anders dan een osteopaat, doet andere dingen, ziet andere dingen. Misschien dat die nog iets ziet dat de anderen over het hoofd gezien hebben.

En als je er nog steeds niet uitkomt, zou ik eens contact opnemen met Equitom, ik denk dat die ( veel) meer kunnen dan Gent.

Ik wens je in elk geval sterkte en succes, ik hoop voor je dat je paard er bovenop komt en weer zichzelf wordt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:24

Ze kan gewoon nog bloedwormen hebben hoor,dat kan als de werkzaamheid van de wormkuur verstreken is...en afhankelijk van de werkzame stof kan dat al 6 tot 12 weken na ontwormen mogelijk zijn.Het is namelijk niet zo dat met intraveneuze spuit het paard voor de rest van zijn leven schoon is.Was maar waar....waar hebben ze mee gespoten weet je dat? Over het algemeen duurt het een flinke tijd om van bloedwormen af te komen.Een maand of 6 zeker,in lichte besmettingen

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 16:30

Laurae, yep, het is een miserie. Dankjewel! :(:)

Janine1990 schreef:
Ik las laatst dat er op Bokt ook iemand rondliep, maar ik weet zo de naam niet... Ook niet of deze persoon aan een bedrijf is gebonden.

Snap ook dat je in deze situatie niet met cortisonen wilt beginnen... Waarmee je waarschijnlijk toch ook weer een symptoom bestrijd.

Dat is dus inderdaad mijn probleem - want wat is de oorzaak? Het is duidelijk dat ze een serieus verminderde weerstand heeft en dat ze daardoor plots wél grote symptomen laat zien van haar allergie, maar vanwaar komt dan weer de verminderde weerstand... Aangezien ik al met zowat alle reguliere ontwormingsproducten op de markt ontwormd heb, ga ik morgen de dierenarts bellen om te vragen naar de dosering van eventueel Fasinex, voor leverbot. Better safe than sorry.

Jet schreef:
Ik heb eigenlijk wel een aantal vragen voor je, om mee te kunnen denken met het probleem van jouw paard.

Hoe oud is ze en wat voor ras/kruising? Hoe groot is ze? Staat ze met een of meerdere andere paarden in de wei of komt ze op stukken waar anderen hebben gelopen? Hoe worden die andere paarden ontwormd? Wat gebeurt er met de mest op het stuk waarop de jouwe loopt? Blijft dat liggen of wordt dat dagelijks weggehaald?

Overigens heb ik diverse keren gelezen dat bloedwormen tot wel twee jaar kunnen overleven in een paardenlichaam, dus het kan toch wel zo zijn dat ze daar nog steeds last van heeft. Verder: heeft ze ooit met ezels gelopen of op een stuk waar ezels hebben gelopen? Ezels hebben vaak longwormen en kunnen daar tegen, maar paarden kunnen daar niet tegen. Of vlakbij koeien of schapen? Dit dan weer in verband met de eventuele leverbot-infectie. https://wormbestrijding.nl/wormbestrijd ... bot-paard/ , hier vind je wel redelijk wat informatie over leverbot, op die site hebben ze van allerlei wormen die bij paarden voorkomen uitgebreide informatie.

Het mestonderzoek dat je laatst hebt gedaan wees geen wormen uit, maar het kan best zo zijn dat de wormen nog niet actief zijn, gezien de tijd van het jaar. Dan zie je geen eitjes in de mest.

Heb je er wel eens een chiropractor bij gehad? Die kijkt weer net anders dan een osteopaat, doet andere dingen, ziet andere dingen. Misschien dat die nog iets ziet dat de anderen over het hoofd gezien hebben.

En als je er nog steeds niet uitkomt, zou ik eens contact opnemen met Equitom, ik denk dat die ( veel) meer kunnen dan Gent.

Ik wens je in elk geval sterkte en succes, ik hoop voor je dat je paard er bovenop komt en weer zichzelf wordt!

Ze is nu 13, een Haflinger maar vanwege haar bouw/karakter/hoofd verdenken we een krusing met iets zwaarders. Ze woog op haar zieligste in de kliniek 650 kilo := En toen was ze een stuk magerder omdat ik haar voer nog niet opgedreven had. Ze staat met mijn shet op de weide, waar absoluut niks mis mee is (ik snap dat echt niet, test nooit positief op wormen (maar wordt toch wel af en toe ontwormd just in case) in een afgesloten paddock,nu. Maar - Ze heeft ook wel echt al in elke weide daar gestaan. Dus ze kan álles geinfecteerd hebben. De andere paarden hebben geen wormen, die zijn meermaals getest geweest. In totaal 7 paarden nu op 2 Ha, maar allemaal gesplitst op dit moment omdat er een hoop onenigheid was en mijn paarden staan apart van de anderen omdat mijn merrie op een gegeven moment zodanig werd aangevallen dat ik dat niet meer zag zitten. Van de leider van de kudde en de know-it-all naar in elkaar gemepte duts... Ja, dan haal je je paard daar toch tussenuit.

Haar ziekte heeft ze wel al van voor ze op deze plek staat. Het risico op besmetting is gigantisch, want eerst stond ze bij ezels en schurftige schapen, dan bij iemand die niet geloofde in ontwormen of vaccineren, en nu op een plek waar de andere paarden normaal wel netjes ontwormd worden, maar waar er continu ruzie is over weides en gras en hooi en,.... :+

De mest blijft liggen. We haalden het eerst altijd netjes weg want we vinden dat ongelofelijk smerig, maar de eigenaar werd erg mopperig dat we de mest van het land haalden omdat... hij moet betalen voor het laten weghalen van de mesthoop die dan natuurlijk steeds groter wordt. _O-

Aan de endoscopie was niks te zien, dus longwormen hoort ze niet te hebben. Ik was erbij, geen worm of larfje in sight! Ze hoest ook niet meer sinds we zijn overgeschakeld op voordroog. Alle andere symptomen zijn wel netjes gebleven.

Over de schapen - Het is al te lang geleden om het precies te zeggen, maar alles was eigenlijk perfect in orde tot een tijdje nadat de schapen van de buren waren losgebroken en in haar weide terechtgekomen waren. Toen werd ze slomer.... heel zachtjes, maar wel echt slomer. Dikkere buik en minder spieren, nu ik eraan denk. Het werd gewoon erger en erger. Het eerste waren de vuile ogen. Dan haar dikke buik die geen vet was, leek het, dan haar schoft die ik opeens zag, dan haar kont die te hard werd, dan dat laaghangende hoofd. Zou het er al zo lang inzitten? Ze was gek op die schapen, maar de eigenaar van de schapen zorgde er amper voor. Hun vacht hing er half af, leken allemaal haast schurft te hebben, vielen elkaar continu aan, sommigen diarree. Een paar dode schapen in zijn weide gezien ook. Daar hebben we destijds over gesproken en een andere buur (met gezonde schapen) had toen zelfs de dierenbescherming gebeld. Hij checkte zijn omheiningen niet, en die vielen half ineen, tot de schapen dat doorhadden.Overal gaten om te dichten... Iedere dag een schaap extra naast mijn merrie.

Wel fijn om te weten dat ik dan toch niet helemaal cray cray ben als ik denk aan leverbot zo, want ik was zo skeptisch over de uitslag :=

Er is een osteo bijgeweest, een kiné (die zag inderdaad dingen die de osteo niet zag, maar was voornamelijk erg bang voor haar en voelde hoe koud ze was in haar achterhand, mijn merrie viel om zodra er een hoef van de grond kwam), een craniosacraal therapeute, zeven dierenartsen, een sportmasseur... Voor de rest weet ik het niet zo goed meer. Veel verschillende profs, allesinds :')

Super bedankt om mee te denken! Ik heb inderdaad gehoord dat Equitom beter is, ik was niet bepaald tevreden in Gent.. :n

geerke schreef:
Ze kan gewoon nog bloedwormen hebben hoor,dat kan als de werkzaamheid van de wormkuur verstreken is...en afhankelijk van de werkzame stof kan dat al 6 tot 12 weken na ontwormen mogelijk zijn.Het is namelijk niet zo dat met intraveneuze spuit het paard voor de rest van zijn leven schoon is.Was maar waar....waar hebben ze mee gespoten weet je dat? Over het algemeen duurt het een flinke tijd om van bloedwormen af te komen.Een maand of 6 zeker,in lichte besmettingen

Ze had bloedwormen, ik denk twee zomers terug? Het is allesinds al erg lang geleden. Van toen wisten we het, en dan hebben we een regelmatige wormenkuur opgestart om de zoveel weken om terug te ontwormen tot ze eruit waren. Toen waren ze eruit, maar dat veranderde niets aan haar symptomen. Toen is ze ingespoten geweest (augustus) en daarna gewoon haar reguliere ontworming opgehouden, om zeker te zijn. Totaal geen verschil in gedrag of fysiek.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:28

Toen ze bij die schapen liep, waren daar toen sloten om het land of natte greppels? Voor Leverbot is een bepaald soort slakje nodig dat alleen leeft in natte omgevingen. Als dat inderdaad het geval was toen, kan ze best besmet zijn toen, of ze daar dan nu nog last van kan hebben durf ik niet te zeggen. https://wormbestrijding.nl/wormbestrijd ... bot-paard/ , hier vind je wel informatie over Leverbot bij paarden. https://www.gddiergezondheid.nl/actueel ... ij-paarden , nog meer info...
https://www.gddiergezondheid.nl/leverbot over Leverbot bij schapen en runderen.
Het zou mooi zijn als je zo'n overzicht ook voor België kan vinden.

Ik weet trouwens niet of je met een enkele echoscopie Longwormen altijd ziet of dat je die kan missen. Longwormen trekken door het lichaam, dus als ze op dat moment op een andere plek zaten kunnen ze vast gemist worden. https://wormbestrijding.nl/wormbestrijd ... /longworm/ , info over Longwormen.

Beide wormsoorten zijn trouwens niet met het gewone mestonderzoek te vinden, voor Leverbot is dan wel een aparte test, Longwormeitjes zie je dus vaak niet met het speciale onderzoek van de mest.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:25

Janine1990 schreef:
Kirania schreef:

Dat is Mizora. Volgens mij is zij niet aan een bedrijf gekoppeld. Je zou haar een pbtje kunnen sturen voor advies :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:27

Thanks SpeechLess, die bedoel ik inderdaad! Naam las ik eerder deze week ook al!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:52

Jet schreef:
Toen ze bij die schapen liep, waren daar toen sloten om het land of natte greppels? Voor Leverbot is een bepaald soort slakje nodig dat alleen leeft in natte omgevingen. Als dat inderdaad het geval was toen, kan ze best besmet zijn toen, of ze daar dan nu nog last van kan hebben durf ik niet te zeggen. https://wormbestrijding.nl/wormbestrijd ... bot-paard/ , hier vind je wel informatie over Leverbot bij paarden. https://www.gddiergezondheid.nl/actueel ... ij-paarden , nog meer info...
https://www.gddiergezondheid.nl/leverbot over Leverbot bij schapen en runderen.
Het zou mooi zijn als je zo'n overzicht ook voor België kan vinden.

Ik weet trouwens niet of je met een enkele echoscopie Longwormen altijd ziet of dat je die kan missen. Longwormen trekken door het lichaam, dus als ze op dat moment op een andere plek zaten kunnen ze vast gemist worden. https://wormbestrijding.nl/wormbestrijd ... /longworm/ , info over Longwormen.

Beide wormsoorten zijn trouwens niet met het gewone mestonderzoek te vinden, voor Leverbot is dan wel een aparte test, Longwormeitjes zie je dus vaak niet met het speciale onderzoek van de mest.

Normaal zou ze dan wel de symptomen moeten hebben van longwormen en zouden na zo'n lange tijd haar longen wel beschadigd moeten zijn - en dat is dus gelukkig absoluut niet het geval. Kerngezonde longen blijkt. Ook niet bleek, geen slijm. Longwormen zouden ook behandeld worden door ivermectine, en daarvan heeft ze inmiddels ook al heel wat gehad in haar strikte en zware ontwormingen. :j Dus ik maak mij daarom wat meer zorgen over leverbot dan longwormen sinds dat geopperd is. Sinds ze op voordroog staat geen kuchje meer gehoord, van het weinige dat ze al had van het hooi. Ze krijgt nu puur pollen ook. Waar de schapen waren was het niet echt nat - bovenop een berg. De volgende weides wel - die waren in een dal, en gesitueerd naast een halfdroge sloot of drie. Daar waren ook vaak slakken te zien in de avond. Degoutant als je die plet onder een dunne zool... Ieuw. :evaw:

Speechless, zal ik zeker doen! :j

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 12:58

Update - ze is nu ontwormd met Fasinex (en ik ben een bult rijker :Y) ). Ik ben zeer benieuwd of het helpt. Na opzoekingswerk erachter gekomen dat ze toch wel een hoop symptomen had/heeft;

- harde bobbeltjes onderaan haar buik (dit komt af en toe eens de kop opsteken. Ik associeerde het met allergieën)
- slechte weerstand
- losse mest
- bloedende maagzweren
- vochtophopingen aan benen (heeft ze al sinds ik haar heb, maar ik dacht dat het gelinkt was met overgewicht)
- doffe vacht
- ingevallen flanken
- pompen
- dikke buik, maar geen spieren
- gevoelige hoeven

Ik mis sowieso dingen, maar dit is het tot zover. :+

Toen ik de Fasinex ging ophalen was de spanning wel te voelen. Omdat ik tegen de dierenarts in ging met mijn 'kan het geen leverbot zijn' was ik niet meer zo welkom, blijkt.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:33

Hopelijk knapt ze hiervan op! Ben benieuwd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:56

Ben benieuwd of het helpt...je moet iets proberen in dit soort vage gevallen!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 22:40

Ik ben ook benieuwd! := Inderdaad, alles om te zien of iets helpt... Ik hou ook een boekje bij met dagelijkse foto's zodat ik eventuele vooruitgang misschien sneller spot :j Komt die washi tape toch nog eens van pas...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:28

Ik ben benieuwd! Ik meen me wel te herinneren dat je die Fasinex nog een keer moet herhalen, ik dacht na 6 weken. Wel duidelijk dat ze zoveel symptomen had/heeft die overeenkomen met een Leverbot-besmetting.

SEtequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:10

Hopelijk gaat dit nu voor verbetering zorgen! Ik zou je niet te veel aantrekken van de DA. Zij hebben ervoor geleerd om jou te helpen met de juiste keuze, maar uiteindelijk blijft het jouw paardje en jouw beslissing. Dan moet je toch doen waar jij je goed bij voelt :j