Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lianne125 schreef:Ik kom op een bedrag van 1,37€ per dag met een kwh prijs van €0,588. Dat is +- 500€ op jaarbasis. Ik vind dat best meevallen en als ik zie wat ik er mee aan dierenartskosten bespaar is mij dat dubbel en dwars waard.
sunny43 schreef:lianne125 schreef:Ik kom op een bedrag van 1,37€ per dag met een kwh prijs van €0,588. Dat is +- 500€ op jaarbasis. Ik vind dat best meevallen en als ik zie wat ik er mee aan dierenartskosten bespaar is mij dat dubbel en dwars waard.
Hoeveel uur per dag staat ie bij jou aan?
Samantha89 schreef:Nou ik zou met 52 cent op 950 euro op jaar basis komen. Dat vind ik toch echt te veel. Dus dan maar weer nat maken/ weken. Vervelend voor mijn rug helaas. En ik moest echt twee keer per dag stomen, met de haygain 600, en heel af en toe in de winter een derde keer omdat ze toen meer aten. Dan gok ik dat lianne 1 keer per dag 1 uur de haygain aan zet.
Citaat:Dat is dan voor 1 paard? 9 - 14 kg ... ze hebben bij de nieuwe haygain 600 de boilercapaciteit ook wat terug gebracht - waardoor 2,3 kWH ipv 2,75 of 2,9 kWH - die capaciteit zou voldoend moeten zijn. Stroomverbruik is ineens echt een issue nu...
Samantha89 schreef:En dan stoom je 1 keer? Voor 24/7 voor 2 paarden? Nou dat redde ik echt niet hoor, hij ging bij mij prop vol(ik had/heb wel grote plakken van grote balen en geen kleine plakjes van kleine pakjes) en twee keer per dag aan op timer. Als ik dan op stal aan kwam dan was de stomer klaar en kon ik het er gelijk uit halen en geven.
Samantha89 schreef:En dan stoom je 1 keer? Voor 24/7 voor 2 paarden? Nou dat redde ik echt niet hoor, hij ging bij mij prop vol(ik had/heb wel grote plakken van grote balen en geen kleine plakjes van kleine pakjes) en twee keer per dag aan op timer. Als ik dan op stal aan kwam dan was de stomer klaar en kon ik het er gelijk uit halen en geven.