Dieselpaard schreef:Verkijk je niet op een manege met 2 binnenbakken! Deze worden natuurlijk beide gebruikt, ook wel tegelijkertijd.
Komt je paard überhaupt verder buiten? Al je paardje gewoon minimaal 8 uur per dag buiten staat, heb je geen stapmolen nodig. Als je paard verder niet buiten komt zou ik de stal niet nemen. Een stapmolen of losgooien zou nooit een vervanging moeten zijn van vrije beweging en contact met soortgenoten.
Ik ken iemand die daar staat, die heeft mij gezegd dat er altijd binnen gereden kan worden, ook als er manegelessen zijn.

Verder komt hij niet buiten (kon niks erover op de site vinden in ieder geval), tenzij je hem zelf buiten zet en je moet er volgensmij ook bij blijven dan) dat is wel een nadeel aan die stal.
Ik zou het liefst ook willen dat mn paard veel buiten komt, alleen ken ik niet erg veel goede stallen bij mij in de buurt die weidegang aanbieden. 1 stal bied dat het hele jaar door aan, heel erg fijn. Maar daar is
1) een hele lange wachtlijst
2) geen binnenbak (binnenbak is geen vereiste, maar zou wel fijn zijn om altijd lekker te kunnen trainen, ook als het vriest en de buitenbak bevroren is).
3) Je moet zelf uitmesten (als dat echt moet is dat natuurlijk geen probleem, maar ik spendeer die tijd liever aan mijn paard zelf) of je moet extra betalen per keer dat er uitgemest wordt.
4) ze worden gratis buiten gezet, maar voor binnenzetten betaal je ook per keer.
Ik vind het zo lastig

heb een hoop dingen die ik wil maar heb nog niks perfects gevonden

Mocht iemand nog stallen weten omgeving Haarlem/Santpoort/Velserbroek/Velsen Zuid dan hoor ik het graag. Het duurt zeker nog wel 2 jaar minimaal maar dan kan ik alvast een beetje rondkijken wat ik straks echt wil.