Twee weken geleden is ze behandelt met mesotherapie. Het gaat boven verwachting goed met haar. Vandaag mochten we na de rustperiode weer beginnen met longeren. Ik stond er versteld van hoe krachtig ze bewoog vanuit de achterhand en hoe losgelaten ze bewoog in de hals. Ik heb een aantal oefeningen meegekregen van de dierenarts zodat ze haar hals beter leert stretchen d.m.v snoepjes tussen haar voorbenen te houden zodat ze haar hals naar beneden moet laten zakken om het snoepje te kunnen pakken. Mede door vele herhaalde bewegingen ontstaat er ontspanning in de hals zodat ze makkelijker kan inbuigen naar links toe.
Vandaag heeft ze bewezen dat de mesotherapie is aangeslagen ze beweegt bovengemiddeld goed en ze is ontspannen. Tijdens het poetsen reageerde ze niet meer op aanrakingen van de rug en hals. Ze heeft een hele hoge dosering gehad met corticosteroïden zodat ik er zeker van kon zijn dat ze pijnvrij is en blijft. Volgende maand staat er een afspraak gepland bij de fysiotherapeut. Eind februari/ maart mag ze weer onder het zadel. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Mijn dag kan niet meer stuk