Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Er is net een ander topic op Bokt verwijderd omdat er een adv besproken werd van een paard wat ook terug moest omdat het atactisch bleek (ook incl, klinische goedkeuring) Dat paard staat nu ook weer te koop op Sporthorses met de vermelding dat het goedgekeurd is. Afkeuring wordt verzwegen. Noem dus geen namen hier want daarom werd dat topic verwijderd. Dat is niet toegestaan. Nu is er alweer zo iets gebeurt bij jou. Wat erg om dat zo mee te maken. Ik zou hier geen namen vermelden van paard of wat dan ook omdat jouw topic dan misschien ook verwijderd wordt en je de dader misschien wijsheid geeft die hij niet moet hebben. Maar wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt dat diegene die hier verantwoordelijk voor is flink aangepakt wordt. En jij het paard terug kunt doen. Het rare is dat het er vaak op neer komt dat het paard terug gaat en de handelaar met zijn praktijken doorgaat omdat hij geen straf krijgt. Maar goed die verantwoording kun je als koper niet dragen om dat te stoppen, dat is teveel gevraagd en gaat je ook niet lukken. Hooguit wat moeilijker maken. Wil je heel veel sterkte wensen, dit is echt vreselijk en ik hoop dat het allemaal goed komt voor jou en ook voor het paard. Veel sterkte met alles.
Rizette schreef:Er is net een ander topic op Bokt verwijderd omdat er een adv besproken werd van een paard wat ook terug moest omdat het atactisch bleek (ook incl, klinische goedkeuring) Dat paard staat nu ook weer te koop op Sporthorses met de vermelding dat het goedgekeurd is. Afkeuring wordt verzwegen. Noem dus geen namen hier want daarom werd dat topic verwijderd. Dat is niet toegestaan. Nu is er alweer zo iets gebeurt bij jou. Wat erg om dat zo mee te maken. Ik zou hier geen namen vermelden van paard of wat dan ook omdat jouw topic dan misschien ook verwijderd wordt en je de dader misschien wijsheid geeft die hij niet moet hebben. Maar wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt dat diegene die hier verantwoordelijk voor is flink aangepakt wordt. En jij het paard terug kunt doen. Het rare is dat het er vaak op neer komt dat het paard terug gaat en de handelaar met zijn praktijken doorgaat omdat hij geen straf krijgt. Maar goed die verantwoording kun je als koper niet dragen om dat te stoppen, dat is teveel gevraagd en gaat je ook niet lukken. Hooguit wat moeilijker maken. Wil je heel veel sterkte wensen, dit is echt vreselijk en ik hoop dat het allemaal goed komt voor jou en ook voor het paard. Veel sterkte met alles.
anjali schreef:Maar dat geval was al afgehandeld omdat de koopster haar volledige geld terug had gekregen. Dan is het niet meer nodig om de verkoopster nog eens aan de schandpaal te nagelen,want die had het toch al geregeld t.o.v. de koopster.
hoogendroog schreef:Een paar vragen, als dit paard zo slecht was dat ie naar de slager ging a.g.v. van onder andere cornage en kennelijk ernstige ataxie: heb je dat zelf niet gehoord/gezien? Cornage is niet te missen en ataxie ook niet bepaald (zeker niet als ie ervoor afgemaakt zou gaan worden). Neemt niet weg dat dit allemaal niet zo fijn is, maar bovenstaande vroeg ik mij af.
Wat betreft het terrein van de slager: het terrein waar het slachthuis op staat, daar geldt voor dat als ie daar eenmaal op is, hij er alleen dood weer af gaat. Maar slagers kopen paarden op en stallen/verzamelen ze eerst op een andere plek. En daar gelden die regels niet. En daar gaat het vaak "mis".
anjali schreef:Rizette schreef:Er is net een ander topic op Bokt verwijderd omdat er een adv besproken werd van een paard wat ook terug moest omdat het atactisch bleek (ook incl, klinische goedkeuring) Dat paard staat nu ook weer te koop op Sporthorses met de vermelding dat het goedgekeurd is. Afkeuring wordt verzwegen. Noem dus geen namen hier want daarom werd dat topic verwijderd. Dat is niet toegestaan. Nu is er alweer zo iets gebeurt bij jou. Wat erg om dat zo mee te maken. Ik zou hier geen namen vermelden van paard of wat dan ook omdat jouw topic dan misschien ook verwijderd wordt en je de dader misschien wijsheid geeft die hij niet moet hebben. Maar wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt dat diegene die hier verantwoordelijk voor is flink aangepakt wordt. En jij het paard terug kunt doen. Het rare is dat het er vaak op neer komt dat het paard terug gaat en de handelaar met zijn praktijken doorgaat omdat hij geen straf krijgt. Maar goed die verantwoording kun je als koper niet dragen om dat te stoppen, dat is teveel gevraagd en gaat je ook niet lukken. Hooguit wat moeilijker maken. Wil je heel veel sterkte wensen, dit is echt vreselijk en ik hoop dat het allemaal goed komt voor jou en ook voor het paard. Veel sterkte met alles.
Maar dat geval was al afgehandeld omdat de koopster haar volledige geld terug had gekregen. Dan is het niet meer nodig om de verkoopster nog eens aan de schandpaal te nagelen,want die had het toch al geregeld t.o.v. de koopster.
elizabeth85 schreef:Wat een k... streek zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat je niets kunt verhalen op de handelaar. Die heeft het paard met 'bewijs' als goed verkocht.
Maar die dierenarts was met mij nog niet klaar. Er zal vast iets bestaan als een tucht recht voor dierenartsen. Dat je iets kleins mist dat kan, maar dat ze zoveel mist... ik denk niet dat een Dierenarts daar zomaar mee weg kan komen...
Tja, mij is in de naïviteit ook zoiets overkomen bij mijn 1e paard. Ik dacht een oude, brave betrouwbare leermeester te kopen van een kennis, in goed vertrouwen niet gekeurd. He bleek een zenuwachtige paniekerige totaal kapot gereden pony te zijn, met heel veel medische problemen . De ze van de vorige eigenaar gekregen had als weide maatje maar aan mij als rij pony had verkocht...
Toen ik de keuze heb gemaakt om naar de slager te brengen is ze ook met transport mee gegaan, deze handelaar is een goede vriend van ons. Gezien de goede papieren die ik erbij had adviseerde hij om de manen en staart eraf te knippen, zodat ze simpel weg niet meer verkoopbaar was . Dat vond ik ontzettend moeilijk maar heb uiteindelijk wel gedaan....
Handelaar moet volgens de wet 6 maanden garantie geven op het paard op gebreken die al voor de koop aanwezig kunnen zijn geweest. Dus er is best bescherming voor de koper daarmee. Ik denk dat de dierenarts de enige is die er mee wegkomt want een keuring is een momentopname.
Aan mijn verhaal heb je natuurlik niets, maar bokt kan ook heel erg oordelen. Je bent niet de enigste die dit overkomt, het was voor mij een harde leerschool...
Sterkte ermee!
bigone schreef:Ts, via Floortje M hier op bokt de juiste weg vragen, jij hebt aan je onderzoeksplicht voldaan door te keuren en er bij te zijn. Ik zou het zelfs met de vorige eigenaar groots aanpakken. De slager, de handelaar en de dierenarts voor de rechter dagen. Hier mogen ze niet mee weg komen.
En wanneer de dierenarts in het complot zat dan is er zeker geen bloed getrokken of ze geven een bloedmonster van een paard mee wanneer er om gevraagd word achteraf. No way dat een paard met deze aandoening door een goede klinische keuring komt.
Cowgirl schreef:Gewoon de vraag ff tussendoor. Is een bloedafname met onderzoek tegenwoordig standaard bij eeen klinische keuring dan? Of moet je daar speciaal om vragen?
Ik heb zelf nog nooit een paard laten keuren.
Rizette schreef:bigone schreef:Ts, via Floortje M hier op bokt de juiste weg vragen, jij hebt aan je onderzoeksplicht voldaan door te keuren en er bij te zijn. Ik zou het zelfs met de vorige eigenaar groots aanpakken. De slager, de handelaar en de dierenarts voor de rechter dagen. Hier mogen ze niet mee weg komen.
En wanneer de dierenarts in het complot zat dan is er zeker geen bloed getrokken of ze geven een bloedmonster van een paard mee wanneer er om gevraagd word achteraf. No way dat een paard met deze aandoening door een goede klinische keuring komt.
Dat is een mooie aanrader maar vergeet de kosten van zoiets niet.
bigone schreef:Ts, via Floortje M hier op bokt de juiste weg vragen, jij hebt aan je onderzoeksplicht voldaan door te keuren en er bij te zijn. Ik zou het zelfs met de vorige eigenaar groots aanpakken. De slager, de handelaar en de dierenarts voor de rechter dagen. Hier mogen ze niet mee weg komen.
Esther28 schreef:Cowgirl schreef:Gewoon de vraag ff tussendoor. Is een bloedafname met onderzoek tegenwoordig standaard bij eeen klinische keuring dan? Of moet je daar speciaal om vragen?
Ik heb zelf nog nooit een paard laten keuren.
Ja een bloedafname is standaard bij mijn keuringsarts
Cioccolato schreef:Ik mis je rontgonlogische keuring bij aankoop. Dan was het aan licht gekomen.
Ik heb geen juridische achtergrond dus kan je niet helpen. Wel een wijze les voor de volgende keer, een klinische keuring maar ook op de foto! Helemaal bij grotere bedragen.
Ik zou het er persoonlijk zeke 'tniet bij laten zitten!
sassefras schreef:Ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering hebt, zo ja ..... laat die dit afhandelen. Heb je dat niet vrees ik dat je beter je verlies kan nemen, de kosten van een advocaat zijn vaak veel duurder dan het paard ( en in mijn geval een hele kromme uitspraak, ik mocht zelfs de gemaakte kosten van de tegenpartij betalen )
sassefras schreef:Ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering hebt, zo ja ..... laat die dit afhandelen. Heb je dat niet vrees ik dat je beter je verlies kan nemen, de kosten van een advocaat zijn vaak veel duurder dan het paard ( en in mijn geval een hele kromme uitspraak, ik mocht zelfs de gemaakte kosten van de tegenpartij betalen )