xPareltje schreef:prugelpiet schreef:
Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen, maar goed. Het is lief dat je je zo om het paard bekommert, echt, maar als TS een paard zoekt waar ze mee kan rijden, moet ze hier met een hele grote boog omheen lopen.
Dat een jonge 4 jarige een hele hoop pech kan hebben, is normaal, dat gebeurt vaker, maar je moet niet een paard kopen waarvan je weet dat je er een heleboel pech mee gaat krijgen, als je doel rijden is.
Dit is niet afwijzen om hoe het paard eruit ziet, dit is afwijzen omdat dit paard niet geschikt is voor wat TS er mee wil. Wil ze een leuke grasmaaier, zou ik zeggen ophalen die handel. Maar ze wil rijden, en een paard met zo'n rug valt niet lang meer mee te rijden ben ik bang. Als je er al een zadel passend op krijgt.
Je budget kan wel zo groot zijn als je wil, maar de rug van dit paard krijg je echt niet recht of beter hoor. Al gooi je er 10.000 euro tegenaan. Kon het maar zo makkelijk. Ik zou het bijna rampzalig willen noemen, en zielig als hier nog veel mee gereden gaat worden.
Om nog even op een andere post van je terug te komen: Dat jij een manegepony kent met zo'n rug die nog jaren lesjes heeft gelopen, betekend dat je een hele lieve pony kent. Paarden en pony's zijn bikkelhard voor zichzelf en zullen altijd tot het uiterste gaan. Dit houd in dat een paard met pijn heel lang door kan lopen zonder dat iemand het opmerkt (als het ze al wat uitmaakt)
Als je het zo zielig vind, koop jij 'm toch?
Het mooie aan je bericht vind ik dat je alles argumenteert. Je maakt alles duidelijk qua puntjes waarom het eigenlijk niet zo verstandig zou zijn dit paard aan te schaffen. Ik snap je punt helemaal en waardeer het ook dat je het zo uitgebreid typt. Maar ik schrok gewoon van de meeste bokkers die schrijven: 'staan laten waar het staat' dit is best een pijnlijke opmerking wat elk paard gun je een gouden tehuis.
Dit paardje mocht bij mij zeker oud worden, ondanks dat het niet bereden zou kunnen worden.
Alleen helaas is het niet alleen het paardje naar hier halen maar zijn er ook regelmatig kosten aan het hebben van een paard. Maar als grasmaaier is het zeker een leuk paard!
Ik snap dat het pijnlijk kan overkomen als het grootste gros roept "mooi laten staan", want dat is voor het diertje ook best sneu, echter moet je gewoon niet de ellende van een ander kopen. Zoals Marga1 mooi zei: "Problemen moet je niet kopen, die komen vanzelf wel"
Er zijn heel veel zielige paarden te koop, maar als je niet op zoek bent naar een dure grasmaaier, moet je een paard met zo'n rug echt laten staan waar die is.