Vasculitis ik ben ten einde raad...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Re: Vasculitis ik ben ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:25

Hoe gaat het met je paard, TS?

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 19:35

NinaCharlie schreef:
Hoe gaat het met je paard, TS?

Vorige week waren de korsten allemaal weg en geen dik been meer en nu zit heel zijn been weer onder |( . Ik heb van iemand hier het e-mail adres van professor knottenbelt gekregen ik ga hem vandaag of morgen nog mailen.

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 19:35

NinaCharlie schreef:
Lymfedrainage is leuk alleen zolang de haarvaten ontstoken zijn blijf je in dat cirkeltje. Heb je de lymfen “schoon/dun” dan stichten de haarvaten weer onrust waardoor je weer last krijgt van oedeem.

Eerst die vasculitis aanpakken. Het liefst bij Wapenveld. Mijn paard knapt zienderogen op maar we zijn er nog lang niet.

Lymfedrainage hebben wij gedaan die had inderdaad geen effect

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:41

Mag ik vragen waarom je geen contact opneemt met Wapenveld? Mag ook via PB hoor. Zij handelen middels de methode van Knottenbelt.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:51

Sterkte met je paard TS.

Wat een heftige ziekte! Komt zo te lezen nog vrij vaak voor, maar ik las het hier voor het eerst. Vrees dat er veel paarden met dit worden gediagnostiseerd met mok. Goed dat dat dit nu ook in de Hoefslag staat.

Vraagje: is met een biopt 100% vast te stellen of het wel/niet LPV is?

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 17:44

NinaCharlie schreef:
Mag ik vragen waarom je geen contact opneemt met Wapenveld? Mag ook via PB hoor. Zij handelen middels de methode van Knottenbelt.

mag jij vragen hoor :o wij hebben dat niet gedaan omdat dit voor ons 2 uur met de trailer rijden is.
ik heb contact met knottenbelt en heb van hem de behandelmethode doogekregen.
hij zegt dat het bij mijn paard erg lang zal duren ( rond de 3 maanden verwacht hij).
maar ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie, hij zegt dat je je paard na de behandeling voor 8 weken uit de zon moet houden. wat hebben jullie gedaan? moet je je paard dan op stal houden of hebben jullie een beenbeschermer die uv werend is erom gedaan en hem op de wei gezet.
snachts op de wei is geen optie.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:02

Als ik het goed begrepen heb, zul je zelfs op stal op de dag het been moeten beschermen. Ik heb eventueel nog de behandelmiddelen, mocht je het nodig hebben.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:03

Ja snap ik. Voor mij is het ook enkele reis 1,5 uur. Heb het wel gedaan, wilde niet zelf aanmodderen. Met 2 behandelingen lijkt het nu voorbij te zijn. (Klopt af, haha)

Inderdaad dus 8 weken na je laatste behandeling. Ik ben 2 keer per dag op stal om zijn benen in te pakken tegen UV. Zit er echt als een hyena bovenop en dat lijkt zijn vruchten af te werpen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:54

Wisboooo schreef:
NinaCharlie schreef:

mag jij vragen hoor :o wij hebben dat niet gedaan omdat dit voor ons 2 uur met de trailer rijden is.
ik heb contact met knottenbelt en heb van hem de behandelmethode doogekregen.
hij zegt dat het bij mijn paard erg lang zal duren ( rond de 3 maanden verwacht hij).
maar ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie, hij zegt dat je je paard na de behandeling voor 8 weken uit de zon moet houden. wat hebben jullie gedaan? moet je je paard dan op stal houden of hebben jullie een beenbeschermer die uv werend is erom gedaan en hem op de wei gezet.
snachts op de wei is geen optie.

Het advies is om je paard volledig af te schermen van uv straling. Dus inderdaad op stal van zonsopgang eigenlijk al eerder tot zons onderdergang. Dat is dan ook waarom ik niet voor de behandeling heb gekozen. Mijn paard vind op stal staan al niet fijn( understatement) Ik ben bang voor de stress wat dat gaat opleveren, zeker wanneer ze alleen op stal staat en de rest buiten. En ik ben ook niet in de mogelijkheid om op deze zeer gezette tijden naar stal te gaan. Dus houd ik de hoeveelheid UV straling in de gaten met een app. Gelukkig kan ze nu zonder sok en wanneer de zon weer feller gaat schijnen moet ik weer sok omdoen.

Maar ieder zijn keus :-)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:00

Ben jij ook bezig met de behandeling JoyceLa?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:00

Mijn paard staat onder de Knottenbelt behandeling en die staat gewoon 24/7 buiten in overleg met de behandelend arts. Op stal is voor mij ook geen optie namelijk.

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 16:22

NinaCharlie schreef:
Mijn paard staat onder de Knottenbelt behandeling en die staat gewoon 24/7 buiten in overleg met de behandelend arts. Op stal is voor mij ook geen optie namelijk.

Nee inderdaad voor mijn paard dus ook niet hij staat in de nacht wel op stal maar wil hem niet dag en nacht op stal . Mijn paard is een binnevetter dus zal daar stress van krijgen.
Zou ik hem dan gewoon behandelen en dan een uv werende beenschermer aanschaffen of een uv werende sok? En hem dan gewoon op de wei zetten?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:23

Zo doe ik dat inderdaad. Ik heb 3 soorten beschermers/sokken liggen en niks werkt optimaal. Het enige wat werkt is bandageren met flinke onderlappen. Dat doe ik 2 keer per dag want door al dat rondscharrelen en spelen in de wei houdt dat geen 24 uur.

Je moet zelf voor je paard uitvinden wat werkt. Ik kreeg van de kliniek de Cashel Crusadors aangeraden. Daar ligt nu 2 paar van in de kast te verstoffen want het werkt niet bij mijn paard.

Je mag me trouwens altijd PB’en of Whatsappen.

Edit: je behandeling gaat alleen werken als je het inpakken van het been zeer serieus neemt en dit consequent doet. Dus vraagt veel aandacht en tijd. Ik hoop voor je dat je stalgenoten hebt die in kunnen/willen springen. :) Maakt het voor jezelf wat makkelijker.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:46

Ts, hoe gaat het nu met je paard?

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 17:21

Hoi daar ben ik weer .
Mijn paardje heeft nu 3 kuren prednison gehad hiervan stond hij met de eerste 2 kuren op een dosis van 4 pillen van 150. De laatste kuur hebben we afgebouwd naar 2 pillen . Tijdens dat hij op de prednison ging was de vasculitis helemaal weg en was het been ook niet dik. Afgelopen weekend zijn we gestopt met de prednison en gaat het weer erg berg afwaarts . zijn been is weer heel dik ook heeft hij weer korsten. Zijn kroonrand en zijn hoef is ook aangetast .
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, ik ga morgen de dierenarts weer bellen wat er nog voor opties zijn .

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:22

Heb je de Knottenbelt methode gebruikt?

Een veel voorkomend beeld van die prednison is dat je de ontsteking tijdelijk, oppervlakkig, remt. Maar zodra je stopt met die medicatie komt het net zo hard, al dan niet harder, gewoon terug.

De diepliggende ontsteking in de haarvaten worden pas echt geremd met die methode.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:56

Wat naar zeg.... Ik ga met Nina mee. Een second opinion door bv wapenveld zou ik wel het proberen waard vinden na zo'n periode

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:39

Komt me erg bekend voor Wisboo, bij mijn paard de hoef en kroonrand ook aangetast. Ik zou in ieder geval niet doorgaan met prednison, aangezien dat onvoldoende doet.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:33

Wat vervelend!!
Ik sluit me aan bij Nina en Tancreda. Heb je zelf nou de behandeling van Knottenbelt consequent uitgevoerd of nog niet?
Ik kan je zeker aanraden om eens contact op te nemen met Paardenkliniek Wapenveld, deze zouden je wellicht kunnen helpen met je paard. Ze hebben er steeds meer onder behandeling.

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 22:54

Dankjulliewel!
Ik heb de methode van knottenbelt nog niet geprobeerd ,omdat dit met het hete water mij niet aangenaam leek. dat gaan we dan toch maar is doen. Ik zal morgen anders contact opnemen met Wapenveld inplaats van mijn eigen DA.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:29

Wisboooo schreef:
Dankjulliewel!
Ik heb de methode van knottenbelt nog niet geprobeerd ,omdat dit met het hete water mij niet aangenaam leek. dat gaan we dan toch maar is doen. Ik zal morgen anders contact opnemen met Wapenveld inplaats van mijn eigen DA.

Het water is inderdaad vrij heet, dat klopt helemaal. Alleen is deze temperatuur wel echt van belang bij de behandeling, uit ervaring kan ik zeker zeggen dat het zeker de moeite waard is om te proberen! Succes in ieder geval! Heel verstanding om contact op te nemen bij Mark van Maanen van Wapenveld.

Wisboooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 14:49

ik heb een tijd terug van proffesor knottenbelt de behandelmethode door gestuurd gekregen maar vind het een beetje lastig om er zelf mee aan te rommelen . is er iemand die het zelf ooit heeft gedaan die er mij mee doorheen kan loodsen? ik heb wapenveld nog niet te pakken gekregen gister die bel ik maandag weer terug.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:31

Hoe gaat het nu?